اولین نسخه قبلی اندروید 13 منتشر شد

[ad_1]

فرارو-چند ماه از عرضه اندروید 12 توسط گوگل می گذرد و در حالی که بسیاری از دستگاه ها در انتظار ارتقاء به نسخه جدیدتر اندروید هستند، این شرکت در حال کار بر روی یک جانشین است.

به گزارش فرارو، با انتقال از اندروید 12 به 13، گوگل به سنت خود ادامه می دهد که این سیستم عامل را دسر می نامد. سال گذشته اعلام شد که گوگل اندروید 13 را با نام “Tiramisu”، یک دسر ایتالیایی با طعم قهوه رمزگذاری کرده است. پس از اندروید 9 پای، گوگل از انتخاب نام دسر برای نسخه های اندروید خود خودداری کرد. غول جستجو حتی به اندروید 10 رمز عبور نداد، اما سنت قدیمی خود را احیا کرد و اندروید 11 را به نام Velvet Red Cake و اندروید 12 را دوباره Snow Cone نامید.

کاربران سری پیکسل 4، 5 و 6 هم اکنون می توانند اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را دانلود کنند. نسخه جدید دارای رابط کاربری بهبود یافته و ویژگی های جدید حریم خصوصی است. نسخه ای که اخیرا منتشر شده است نسخه قبلی است و برای آزمایش در نظر گرفته شده است، بنابراین این نسخه برای استفاده کاربران مناسب نخواهد بود. توسعه دهندگان می توانند بهتر برنامه ها را با زبان طراحی جدید “Material You” ادغام کنند.

اندروید 13 // در حال ویرایش

ویژگی اصلی Material You قابلیتی به نام Color Extraction است. استخراج رنگ اندروید، رنگ‌های اصلی پس‌زمینه تلفن را در سایر منوهای تلفن، مانند تنظیمات سریع و برنامه‌ها، اعمال می‌کند. این ویژگی در ابتدا برای گوشی‌های پیکسل در دسترس خواهد بود، اما گوگل می‌گوید که برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آن با سایر سازندگان کار می‌کند.

گوگل همچنین در حال تغییر نحوه مدیریت امنیت و مجوز اندروید است. با انتخاب جدیدی از عکس‌ها، کاربران می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌ها را بدون اجازه در همه عکس‌ها با یک اپلیکیشن به اشتراک بگذارند. وقتی سندی را با Android به اشتراک می گذارید، انتخابگر سندی که ظاهر می شود بسیار امن است. این انتخابگر به برنامه اجازه دسترسی به تمام اسناد شما را نمی دهد و فقط به اسناد دلخواه شما دسترسی خواهد داشت. گوگل در تلاش است تا امنیت این ویژگی را افزایش دهد. این ویژگی محدود به اندروید 13 نخواهد بود و برای دستگاه های دارای اندروید 11 به بالا باز می شود.

اندروید 13 // در حال ویرایش

گوگل همچنین مجوز جدیدی به نام “NEARBY_WIFI_DEVICES” را به اندروید 13 اضافه کرده است که لیستی از دستگاه های اطراف را بدون مجوز مکان به برنامه ها ارائه می دهد. همچنین می توانید زبان هر برنامه را پیکربندی کنید. گوگل اعلام کرده است که قصد دارد ابتدا پیش نمایشی از توسعه دهندگان اندروید 13 را طی چند ماه آینده منتشر کند و سپس آن را در ماه آوریل به صورت بتا منتشر کند. بنابراین احتمالاً نسخه پایدار اندروید 13 در ژوئن یا جولای منتشر می شود. در اینجا برخی دیگر از ویژگی های اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 آورده شده است:

اندروید 13 // در حال ویرایش
تنظیمات سریع: اندروید 13 به کاربران برنامه هایی که تنظیمات ویژه سریع را با یک درخواست اضافی ارائه می دهند، اطلاع می دهد.
زبان هر برنامه: کاربران دو زبانه ممکن است بخواهند از یک زبان برای سیستم خود و زبان دیگری برای برنامه های خود استفاده کنند، اندروید 13 به کاربران اجازه می دهد تا زبان خود را برای هر برنامه جداگانه تنظیم کنند.

نقل و انتقالات: این تابع برای اتصال قسمت های مختلف یک کلمه چند بخشی استفاده می شود. هنگامی که خوانایی متن از بین می رود، نسخه جدید اندروید به طور خودکار قسمت ناخوانا را تشخیص می دهد. اندروید 13 عملکرد این سیستم را تا 200 درصد افزایش می دهد.

به‌روزرسانی Google Play: این سیستم که با نام Project Mainline شناخته می‌شود، به گوگل اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های اندروید را برای هر گوشی بدون در نظر گرفتن نسخه، سازنده و غیره ارسال کند. اندروید 13 این سیستم را بیشتر گسترش می دهد.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما