اینتل رسما بخشی از تجارت استخراج ارز دیجیتال – Zomit است

[ad_1]

اینتل، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه ها و پردازنده های کامپیوتری در جهان، در اواخر ژانویه 1400 تولید اولین نسل از تراشه ها را برای استخراج بیت کوین اعلام کرد. این تراشه Bonanza Mine نام دارد که ولتاژ بسیار پایین و بازده انرژی بالایی دارد. معرفی این تراشه برای 23 فوریه 2022 (25 مارس ساعت 14:00) برنامه ریزی شده است.

12 فوریه 2014 راجا کدوریمدیران اینتل رسماً برنامه های خود را برای ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال و بلاک چین با شتاب دهنده های کم مصرف اعلام کردند. طبق گفته Tomshardware، اینتل در سال 2022 وارد بازار استخراج بیت کوین خواهد شد زیرا تراشه های جدید Asik Bonanza Mine را به چندین مشتری بزرگ عرضه می کند و انتظار دارد طی پنج سال آینده 2.8 میلیارد دلار رشد کند.

اینتل افزود که یک تیم کامپیوتری جدید به نام بخش گرافیک و گرافیک سریع اینتل برای توسعه و ساخت تجهیزات استخراج ارز دیجیتال ایجاد کرده است. این گروه توسط Raji Kaduri رهبری می شود و سخت افزارهای غیر استاندارد دیگری را برای ابررایانه ها بر اساس آدرس های IP موجود اینتل ایجاد خواهد کرد. هنوز وظایف این واحد مشخص نیست. اما ممکن است تجهیزاتی برای استخراج ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین ایجاد شود یا به عنوان یک واحد کمکی برای خدمات ریخته گری اینتل (IFS) عمل کند.

intelminer

اینتل عکسی از شتاب دهنده بلاک چین جدید خود را به اشتراک می گذارد و بیانیه ای مبهم به جزئیات فنی معدن Bonanza اشاره می کند. این ویژگی برای اولین بار در لیست محصولات کنفرانس آینده ISSCC مشاهده شد. اما قبل از این رویداد و معرفی رسمی Bonanza Mine، اینتل کار بر روی نسل دوم این ASIC (BMZ2) را آغاز کرد.

این تراشه به طور خاص برای سرعت بخشیدن به پردازش SHA-256 (یکی از الگوریتم های رمزنگاری) برای استخراج بیت کوین در ولتاژهای بسیار پایین و به گفته اینتل، بیش از هزار وات بر وات در مقایسه با پردازنده های گرافیکی معمولی مبتنی بر SHA طراحی شده است. -256. عملکرد بهتر

لازم به ذکر است که اغلب از GPU ها برای استخراج بیت کوین استفاده نمی شود و این مقایسه را نمی توان صحیح دانست. بیت کوین معمولاً بر روی ASIC ها استخراج می شود که پردازنده های تخصصی هستند و به طور ویژه برای انجام حجم مشخصی از کار طراحی شده اند. ASIC ها کارآمدتر از انواع پیچیده تراشه هایی هستند که می توانند همین کار را انجام دهند، مانند پردازنده ها و GPU ها.

تراشه اینتل Bonanza Mine با سایر دستگاه‌های مبتنی بر ASIC از شرکت‌هایی مانند Bitmain که تقریباً منحصراً یک ماینر حرفه‌ای است و MicroBT رقابت خواهد کرد. تاخیر در تولید و قیمت کالاها در این شرکت ها بالاست و به شرکت های طراحی و ریخته گری شخص ثالث متکی هستند.

مقاله مرتبط:

صندوق هایی مانند TSMS به دلیل نامشخص بودن تقاضا و ماهیت پراکنده تولید ارز دیجیتال علاقه ای به توصیف وضعیت مطلوب برای این شرکت ها ندارند و در عوض ترجیح می دهند طراحان تجاری پایدار و بلند مدت را به توسعه دهندگان تراشه ترجیح دهند.

اینتل ظرفیت تولید قابل توجهی دارد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. در همین حال، برخی شایعات حاکی از آن است که BMZ2 بر اساس فرآیند THSCC 5 نانومتری ساخته شده است.

اینتل حدود 25 درصد از تولید سیلیکون خود را برون سپاری خواهد کرد و قصد دارد این درصد را در چند سال آینده با انتقال پردازنده‌های گرافیکی و برخی از پردازنده‌های خود به فناوری اطلاعات و به دست آوردن ظرفیت بیشتر برای رقابت با شرکت‌های استخراج، افزایش دهد.

علاوه بر این، این شرکت به شدت زنجیره تامین و تولید خود را کنترل می کند که عاملی برای کمبود مداوم نیمه هادی ها است. اینتل می گوید از تراشه های سیلیکونی برای توسعه تجهیزات ماینینگ این شرکت استفاده شده است و این رویکرد جدید بر عرضه محصولات فعلی آن تأثیری نخواهد گذاشت.

اولین مشتریان استخراج بیت کوین اینتل

اینتل شرکت خدمات مالی ایالات متحده BLOCK، که قبلاً به عنوان Square شناخته می شد، و Argo Blockchain و شرکت استخراج بیت کوین GRIID را به عنوان اولین مشتریان تراشه های استخراج خود معرفی کرد. با این حال، ممکن است مشتریان بزرگ دیگری نیز وجود داشته باشند که نخواهند نامشان فاش شود.

در سال های اخیر صنعت استخراج بیت کوین با کمبود تجهیزات و قیمت های متورم مواجه شده است و با توجه به پیش بینی برخی تحلیلگران برای افزایش تعداد ماینرها، احتمالاً این روند ادامه خواهد داشت. در بازاری مانند این، شرکتی مانند اینتل می تواند با قیمت ها و پیشنهادات غیرقابل پیش بینی به نیروی برتر تبدیل شود.

اینتل به شرکت ماینینگ GRIID قول داده است که تا سال 2025 حداقل 25 درصد از کل استخراج ASIC را با قیمت ثابت (تا سال 2023) بفروشد. این وضعیت در مقایسه با شرکت های رقیب مانند Bitmain که دارایی های خود را بر اساس قیمت بیت کوین ارزش گذاری می کند بسیار مطلوب تر به نظر می رسد.

GRIID یکی از اولین مشتریان اصلی اینتل است که به زودی 3.3 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این شرکت معتقد است که تضمین قیمت اینتل یک مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به سایر شرکت های ماینینگ است، و خاطرنشان می کند که سخت افزار بزرگترین بخش ارزش هر بسته ماینینگ است.

علاوه بر توصیه هایی در مورد حفاظت از اطلاعات محرمانه کاربران، توافق نامه تامین سخت افزار GRIID به مسائل بنچمارک اینتل نیز می پردازد. این مجموعه ای از اسنادی است که مشتریان هنگام ادغام تراشه های Bonanza Mine در سیستم های خود از آنها به عنوان راهنما استفاده می کنند. بنابراین قابل درک است که اینتل سیلیکون نیازهای برخی از مشتریان خود را برآورده می کند و تولید سیستم ها را به آنها واگذار می کند.

این رویکرد به برنامه هاست جک دورسی همچنین برای پلت فرم BLOCK مناسب است. او گفت: «پلتفرم BLOCK در حال ایجاد یک سیستم استخراج بیت کوین مبتنی بر سیلیکون ویژه برای مردم و شرکت‌ها در سراسر جهان است.

اینتل می تواند سیستم های بازیابی یکپارچه تولید کند و آنها را از طریق شرکای خود بفروشد، اگرچه بسیاری از جزئیات استراتژی بازاریابی این شرکت هنوز ناشناخته است. یادداشت های منتشر شده اینتل در مورد کنفرانس آتی ISSCC نشان می دهد که استخراج بیت کوین در حال حاضر 91 تراوات ساعت انرژی در سال مصرف می کند. این بیشتر از مصرف سالانه انرژی فنلاند است. اما به گفته اینتل، شتاب دهنده های ویژه این شرکت می توانند بهره وری انرژی را بهینه کنند.

Blur ادعا می کند که بلاک چین به انرژی زیادی نیاز دارد. اما اینتل قصد دارد راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و کم‌مصرف را برای پیشبرد اکوسیستم بلاک چین باز و ایمن و بهبود مسئولانه و پایدار فناوری ارائه دهد.

مقاله مرتبط:

تمام مشتریان رسمی اینتل بر انرژی پاک تمرکز می کنند. به عنوان مثال، GRIID ادعا می کند که حدود 74 درصد از مصرف برق این شرکت بدون کربن است و قصد دارد تا پایان سال 2023 آن را به 90 درصد برساند.

شرکت استخراج بیت کوین GRIID آمار قطعی از تعداد ماشین های در حال کار ارائه نکرده است. اما قرار است تا سال 2023 سه تاسیسات صنعتی با ظرفیت کل 734 مگاوات برق راه اندازی شود.

Blockchain Public Argo اخیراً 20000 انت ماینر بیتمین را برای مرکز داده خود در تگزاس غربی خریداری کرده است. این شرکت ادعا می کند که تاسیسات آن از نظر زیست محیطی به محیط زیست آسیب نمی زند و برای اکثر تاسیسات خود بر روی انرژی آبی تمرکز دارد.

BLOCK که قبلا با نام Square شناخته می‌شد، یک شرکت خدمات مالی ایالات متحده است که بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز است و قصد دارد با Blockstream Mining برای ایجاد مزرعه استخراج بیت کوین در ایالات متحده همکاری کند.

چشم انداز اینتل برای بازار ارز دیجیتال

تراشه های Intel Bonanza Mine می توانند موقعیت خوبی را برای یک شرکت در بازار سودآور استخراج بیت کوین فراهم کنند و با شرکت هایی مانند Bitmain و MicroBT رقابت کنند. این شرکت عملکرد استخراج پردازنده های گرافیکی استاندارد Arc Alchemist خود را محدود نخواهد کرد و به رقابت با رقبای دیرینه خود، Ivmedi و Nvidia، برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال (مانند اتریوم) ادامه خواهد داد. ناگفته نماند که پردازنده های گرافیکی استاندارد Intel Arc Alchemist به زودی در دسترس خواهند بود.پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc بدون محدودیت برای استخراج ارز دیجیتال در دسترس خواهند بود

در واقع، با استفاده از هر دو ASIC و GPU، اینتل استراتژی دو طرفه ای را برای بلاک چین و ارز دیجیتال آغاز کرده است و قصد دارد این محصولات را به زنجیره های تولید و عرضه جهانی اضافه کند تا خود را از سایر فروشندگان تجهیزات ماینینگ متمایز کند. وجود دارد.

اینتل اولین نسل از تراشه های Bonanza Mine خود را در اواخر فوریه 2022 (اوایل اسفند 1400) معرفی می کند و ادعا می کند که این نسل از تراشه ها با 137 گیگاهرتز و 28.2 وات بر ثانیه با بهترین تراشه های موجود در بازار رقابت خواهند کرد. این بیانیه می‌تواند برای نسل دوم این تراشه‌ها بسیار امیدوارکننده‌تر باشد و اگر اینتل بتواند سیلیکون کافی با عملکرد، عملکرد و قیمت رقابتی ارائه دهد، ورود آن به بازار سخت‌افزار بیت‌کوین می‌تواند وضعیت موجود را تغییر دهد و مسیر رقابتی جدیدی را رقم بزند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما