اینتل نسل دوازدهم تراشه های Alderike P/U – Zomit را معرفی کرد

[ad_1]

اینتل جزئیات زیادی در مورد نسل دوازدهم Core H در CES 2022 منتشر کرده است. تراشه هایی که برای بازی های با کارایی بالا و محاسبات موبایلی طراحی شده اند. اگرچه این شرکت تایید کرده است که پردازنده‌هایی را ارائه می‌کند که مصرف انرژی بیشتری دارند، اما تا به امروز هیچ اطلاعاتی در مورد این تراشه‌ها وجود نداشته است.

مشخصات سری جدید آلدرلیک اینتل P و U

طبق گفته VideoCards، بسته های Intel Alderlick Mobile به سه قسمت 28، 15 و 9 وات تقسیم می شوند. این سه دسته قدرت اصلی سری P، U15 و U9 هستند. سری Alderlick P از کریستالی مشابه سری H استفاده می کند، به این معنی که حداکثر 14 هسته (6 + 8) و 20 تراشه دارد. سری Alderlik P اینتل از نظر فنی جایگزین سری H35 Tigerlick خواهد شد.

حداکثر توان مصرفی سری P در توان پایه 28 وات 64 وات است. اینتل این سری از تراشه ها را با 64، 80 و 96 واحد گرافیک داخلی Xe-LP دارد. سری U15 و U9 نیز برای لپ تاپ های بسیار نازک طراحی شده اند. این تراشه ها حداکثر 96 پردازنده گرافیکی دارند. با این حال، حداکثر تعداد هسته آنها به 10 هسته (حداکثر 2 هسته قدرتمند و 8 هسته بهینه) محدود شده است.

سری آلدرلیک P و U از حافظه های مختلفی از جمله DDR5-4800، DDDR4-3200، PL LPDDR5-5200 و LPDDR4X-4267 پشتیبانی می کنند. سری P 28 تا 64 وات، سری U15 15 تا 55 وات و سری U9 9 تا 29 وات تعریف شده اند.

اینتل در توضیحات خود تأیید کرد که Core i7 1280P با PL1 ثابت با توان 20-28 وات و 35 وات، Core i5 1265U در 12، 15، 20 و 28 وات، Core i7 1195G7 5 و 12 وات کار می‌کند. . اینتل در تست های سری Alderlik P از حافظه LPDDR5-5200 و در سری TigerLike از حافظه LPDDR4-4267 استفاده کرد.

اینتل ادعا می کند که پردازنده i7 1280P در تست های چند چرخشی 70 درصد سریعتر از 1195G7 است. در همین حال، طبق همین برنامه، Core i5 1265U حدود 20 درصد سریعتر است. سری Alderlick P/U اینتل در هفته های آینده عرضه خواهد شد و این شرکت 250 طرح بر اساس این معماری جدید را اعلام کرده است.

امروز، اینتل عرضه رسمی پردازنده های سری P و U، پردازنده های نسل دوازدهم Intel® Core و پردازنده های موبایل را گسترش می دهد. این 20 پردازنده موبایل جدید که برای ارائه عملکرد بالا و بهره وری انرژی بالا طراحی شده اند، قدرت پردازش مورد نیاز برای نسل بعدی لپ تاپ های سبک و نازک را فراهم می کنند.

اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌های جدید در مارس 2022 در دسترس خواهند بود و امسال بیش از 250 دستگاه از شرکت‌های ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، اچ‌پی، لنوو، ال‌جی، NEC، MSI، سامسونگ و سایر شرکت‌ها را عرضه خواهند کرد. چیپس.

اینتل آلدرلیک

پردازنده های نسل دوازدهم Intel Core Mobile مانند بقیه پردازنده های نسل دوازدهم این شرکت، برای دستگاه هایی طراحی شده اند که از طراحی باریک و سبک استفاده می کنند. معماری هیبریدی اینتل شامل هسته های پرقدرت و هسته های کم مصرف است. این تراشه ها برای کارهای مختلف مانند تماس ویدیویی، مرور وب، ویرایش عکس و حجم کاری نسبتاً سنگین مناسب هستند.

فناوری Intel Thread Director در ویندوز 11 می تواند پردازش های مورد نیاز را بر اساس نوع عملکرد به صورت هوشمند تنظیم کند و قدرت پردازشی مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهد. در ادامه به مشخصات کلی تراشه های نسل دوازدهم موبایل جدید اینتل می پردازیم:

  • Iris Xe گرافیک یکپارچه تا 96EU
  • پشتیبانی گسترده از انواع حافظه های DDR5 / LPDDR5 و DDR4 / LPDD4
  • مقیاس باورنکردنی با عملکرد در چند کرانچ 70 درصد سریعتر
  • عملکرد تقریباً دو برابر برای رندر سه بعدی
  • افزایش بهره وری و 30٪ سریعتر ویرایش عکس
  • WiFi 6E یکپارچه اینتل برای بهبود عملکرد بی سیم، پاسخگویی و قابلیت اطمینان
  • Thunderbolt 4 از انتقال سریع اطلاعات از طریق کابل و اتصال به مانیتور و لوازم جانبی پشتیبانی می کند
  • مجهز به پردازنده Intel IPU 6.0 برای اطمینان از کیفیت تصویر مناسب در هنگام ویدئو کنفرانس
مقالات مرتبط:

لپ‌تاپ‌های دارای نسخه سوم اینتل Evo قدرت محاسباتی بالایی را برای کارهای سنگین ارائه می‌کنند. زمان آماده به کار بسیار سریع است و باتری آنها بسیار طولانی است و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. لپ‌تاپ‌های اینتل Evo با تراشه‌های نسل دوازدهم Intel Core برای چندوظیفگی بهینه‌سازی شده‌اند. این محصولات همچنین اتصال عالی و کیفیت صوتی و تصویری را در هنگام تماس تصویری ارائه می دهند.

امسال انتظار داریم بیش از 100 دستگاه جدید Intel Evo را ببینیم. امسال، اینتل توسعه و آزمایش مشترک این فناوری را در دنیای واقعی با Engineered for Intel Evo گسترش می‌دهد. می‌توانید انتظار داشته باشید که به مجموعه قدرتمند لوازم جانبی شرکت‌هایی مانند HP، Dell، Kingston، Anchor، Samsung، Belkin، Sabrent، مانیتورها، داکرها، درایوها و هدست‌های بلوتوث تاندربولت جدید اضافه شوند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما