بحث اخلاقی در مورد کنترل اولین فرزندان ایجاد شده توسط مهندسی ژنتیک کریسپر-زومیت

[ad_1]

دو دانشمند چینی نوزادان دستکاری شده ژنتیکی را پیشنهاد کرده اند. اما ترس از دخالت بیش از حد در زندگی آنها منجر به انتقاد از این پیشنهاد شد. دو محقق برجسته اخلاق زیستی چینی پیشنهاد کرده اند که دولت چین یک مرکز بهداشتی برای مراقبت و محافظت از سلامت نوزادانی که با ژنوم های تغییر یافته متولد می شوند راه اندازی کند. این تصمیم توسط دانشمندان تایید شد. اما در عین حال برخی دیگر از مشاهده بیش از حد و بیش از حد زندگی این کودکان ابراز نگرانی کردند.

این پیشنهاد مدت کوتاهی پس از انتشار شایعاتی مبنی بر آزادی قریب الوقوع او مطرح شد هی، جیانکویی از زندان ارائه شد. هه جیانکی یک محقق چینی است که در سال 2018 با اعلام تولد اولین فرزندش با دستکاری ژنوم آن جهان را شوکه کرد. دانشمندان در سراسر جهان این اقدام جیانگگی را محکوم کرده و خواستار ممنوعیت جهانی ویرایش ژن در نوزادان متولد شده از طریق کاشت هستند. به دنبال این اعلامیه، کمیته های علمی و اخلاقی در سراسر جهان پیشنهاد کردند که از فناوری اصلاح ژنتیکی برای ایجاد تغییراتی در نوزادان که می تواند به نسل بعدی منتقل شود، استفاده نشود.

شیو رنزانگ از آکادمی علوم اجتماعی چین در پکن و لی روپینگ دانشگاه علم و صنعت Huajong در ووهان اولین کسی بود که در مورد شرایط استثنایی این کودکان و آینده آنها صحبت کرد. محققان چینی و همکارانشان از سایر نقاط جهان از جمله گایتان بورژوایک متخصص ژنتیک در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا از شروع این بحث استقبال کرد و گفت که این یک گام به جلو است.

مقاله مرتبط:

شو ژنگ‌زانگ و لی روپینگ یک مستند علمی ساختند و آن را با محققان چینی، وزارتخانه‌های دولت چین و برخی مجلات علمی در مورد این کودکانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند به اشتراک گذاشتند. زیرا این کودکان بیشتر در موقعیت آسیب پذیری قرار دارند. لازم به ذکر است که این مستند منتشر نشده است.

دستکاری های ژنتیکی می تواند باعث تغییرات ناخواسته و خطاهای ژنتیکی در ژنوم شود. این تغییرات ممکن است در آینده به فرزندانشان نیز منتقل شود. بنابراین، دو دانشمند پیشنهاد می کنند که به طور منظم توالی ژنتیکی این نوزادان را بررسی کنند تا ناهنجاری های احتمالی در ژنوم آنها شناسایی شود. دانشمندان همچنین می گویند که در آینده باید آزمایشات ژنتیکی روی جنین آنها انجام شود.

رنزانگ و روپینگ دولت چین و دانشگاه علوم و فناوری شنژن جنوبی (محل کار هه جیانکوی) و البته خود هه جیانکوی را تشویق می کنند تا در هزینه های پزشکی مراقبت از این نوزادان سهیم شوند و مسئولیت مالی، اخلاقی و قانونی آنها را بر عهده بگیرند. سلامتی. از نظر روحی و جسمی مراقب این کودکان باشید.

بین، جوی ژنگیک جامعه شناس از دانشگاه کنت در کانتربری، بریتانیا، می گوید تصمیم گیری در مورد راه حل های علمی برای توصیه دشوار است. زیرا اطلاعات کمی در مورد وضعیت فعلی کودکان و شرایط لقاح آنها وجود داشت. او گفت: چین همه چیز را مخفی نگه می دارد.

شوک جهانی

در سال 2018، این خبر عجیب دنیای پزشکی را شوکه کرد. یک دانشمند چینی به نام He Jianki از نوع خاصی از ابزار ویرایش ژنتیکی کریسپر به نام استفاده می کند CRISPR-Cas9 برای دستکاری ژنوم انسان به نام CCR5 استفاده می شود. این ژن مسئول کدگذاری یکی از گیرنده های کمکی برای HIV است. هدف جیانگکی مقاوم کردن جنین انسان در برابر ویروس HIV بود.

کاشت جنین در رحم مادر منجر به تولد دوقلوها در سال 2018 شد. پس از مدتی زوج دیگری فرزند دیگری به دنیا آوردند که او را دستکاری کردند. والدین این سه کودک HIV مثبت بودند. یعنی ویروس اچ آی وی در بدن وجود داشت. اما مادران آنها HIV منفی بودند. از آنجایی که در چین این زوج از دسترسی به سایر روش‌های بارداری کمکی محروم بودند، احتمالاً به همین دلیل است که آنها موافقت کردند که فرزندان خود را مهندسی ژنتیک کنند تا به HIV مبتلا نشوند.

در دسامبر 2019، پس از فاش شدن دستکاری ژنتیکی در نوزادان، دولت چین جیانکویی را به سه سال زندان محکوم کرد. افراد نزدیک به جیانکویی می گویند که او به زودی از زندان آزاد خواهد شد. به گفته خو رنزانگ، جیانکوی احتمالاً دوباره وارد موسسه تحقیقاتی خواهد شد.

مقاله مرتبط:

ابن قرکسی، یک انسان شناس پزشکی در مؤسسه آلفرد دیکین در ملبورن استرالیا و نویسنده کتابی در مورد دستکاری ژنوم انسان می گوید که جیانکوی باید مسئولیت آینده کودکان را بر عهده بگیرد.

پیش از این، جیانکویی اعلام کرد که سه کودک در 18 سال اول زندگی خود تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت. اما طبق تحقیقات کریکت، از آنجایی که کودکان نارس به دنیا می‌آمدند، شرکت‌های بیمه در ابتدا از پرداخت هزینه‌های نگهداری آنها خودداری کردند. با این حال، جیانکوی شخصاً برای پرداخت هزینه بیمارستان مداخله کرد. کرکسی می‌گوید دانشگاه شنژن و خود جیانگ‌گی برای پوشش هزینه‌های درمان کودکان به خوبی کار کرده‌اند.

سه نوزاد دستکاری شده ژنتیکی اکنون نوزاد هستند. آنها تنها افراد مشهور دنیا هستند که دستکاری ژنتیکی شده اند و از این نظر کیفیت و جزئیات زندگی آنها ممکن است محققان و روزنامه نگاران را مجذوب خود کند. ممکن است کودکان دیگری نیز در دنیا وجود داشته باشند که با تغییرات ژنتیکی متولد شده اند. اما شو رنزانگ معتقد است که با توجه به مجازات سختی که دولت چین برای دانشمندان در نظر گرفته است، بعید است که این اتفاق دوباره در چین رخ دهد. او گفت: «هیچ دانشمند عاقلی جرات نمی کند دوباره از این خط قرمز عبور کند.

سایر محققان در سایر نقاط جهان به طور عمومی علاقه خود را به دستکاری ژنتیکی و کاشت جنین ابراز کرده اند. شامل دنیس رابیکوف زیست شناس مولکولی و متخصص ژنتیک در مرکز پزشکی زنان و زایمان کولاکوف در مسکو. Rebekoff راهی برای استفاده از ابزار Crisper برای دستکاری جهش در یک ژن ناشنوا به نام GJB2 ایجاد کرد. اما به دلیل علاقه کم زوج های روسی به دستکاری ژنتیکی فرزندانشان، هنوز موفق به کاشت جنین نمی شوند. او گفت: “من معتقدم که در نهایت چند ناشنوا پیدا می شوند که می خواهند فرزندشان بشنود.”

ربیکوف استدلال می کند که وقتی چنین جفتی پیدا شود، مهندسی ژنتیک جنین را آغاز خواهد کرد. اما قبل از تزریق آن به رحم مادر، او از تنظیم کننده های روسیه اجازه می گیرد. ایوو والبرگیک انسان شناس و متخصص فناوری تولید مثل در دانشگاه کپنهاگ می گوید که سه کودک چینی آخرین افرادی نیستند که تحت مهندسی ژنتیک قرار می گیرند.

کریسپر

نظارت بیش از حد

پیشنهاد پزشکی ارائه شده توسط Renzang و Roeping به طور خاص برای سه دختر تازه متولد شده است. اما رنزانگ می گوید اقدامات مشابهی باید برای سایر کودکانی که به این شکل متولد می شوند نیز انجام شود. با این حال، محققان نگرانی های متعددی را در مورد پیامدهای منفی این سطح از نظارت ابراز کرده اند.

کرکس اعتراف می کند که این دختران آسیب پذیر هستند. زیرا در آینده ممکن است با مشکلات روانی و اجتماعی مواجه شوند. کریکت معتقد است که تجربیات زندگی این سه کودک باید دغدغه اصلی محققان و جامعه شناسان باشد. اما او با سطح آزمایش و مراقبت های بهداشتی پیشنهاد شده توسط محققان چینی مخالف است. به نظر او، این سطح از نظارت پزشکی بسیار بالاست. زیرا تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اثرات منفی دستکاری ژنتیکی بر روی ژنوم آنها یافت نشده است. وی افزود: مراقبت های ویژه می تواند منجر به نظارت دقیق بر زندگی آنها شود.

رنزانگ موافق است که کودکان ممکن است هیچ مشکل ژنتیکی نداشته باشند. اما او می افزاید: «این آرزوی ماست. اما روش پیشنهادی ما که شامل آزمایش ژنتیکی مداوم است، برای حل این مشکلات طراحی شده است.

بورژوازی بر این باور است که این کودکان ممکن است برای ارزیابی اثربخشی دستکاری و جهش های ژنتیکی و مشکلات سلامتی ناخواسته ای که ممکن است به دنبال داشته باشند، به آزمایش های توالی ژنتیکی مداوم برای بقیه عمر خود نیاز داشته باشند.

به گفته بورژوا، از زمان تولد این کودکان در سال 2018، روش های موثرتر و پیشرفته تری در زمینه دستکاری ژنتیکی وارد دنیای پزشکی شده است. روش هایی که می تواند برای مطالعه دقیق نوع دستکاری انجام شده توسط جیانگوی و جهش های ژنتیکی ناخواسته ای که ممکن است رخ داده باشد مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: ما نمی دانیم چه جهش های ژنتیکی در ژنوم این کودکان تا بزرگسالی وجود خواهد داشت و آیا می توان آنها را به فرزندان آنها منتقل کرد یا خیر.

ژنگ نگران است که بدون تعریف مشخصی از کارت ها و مسئولیت ها، چنین پیشنهاداتی می تواند راه را برای سوء استفاده از زندگی این کودکان هموار کند. بزرگترین خطر برای آینده کودکان مشکلات اجتماعی و انزوا در جامعه است. ژنگ می گوید که اگر زندگی این افراد به دست افراد خاصی سپرده شود، زندگی اجتماعی آنها نه تنها بهبود می یابد. داره بدتر میشه

کرکس را باور کن، باید داستان را تعریف کنی لویی براون آموزش دادن؛ اولین بار در جهان از طریق لقاح مصنوعی در سال 1978 متولد شد. در دهه 1980 استفاده از این روش جنجال های زیادی را به همراه داشت. کرکس با اشاره به مشکلات لوئیس براون در زندگی عادی می گوید:

او در طول زندگی خود تحت معاینات پزشکی زیادی قرار گرفت. اگر این کودکان به اندازه لوئیس براون در جامعه محبوب شوند، داستان زندگی آنها مبارزه ای برای یک زندگی عادی خواهد بود.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما