(تصویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی

[ad_1]

فرارو- یک جمجمه مخروطی بلند با یک ایمپلنت فلزی احتمالی ممکن است نشان دهنده اولین شواهد از یک عمل کاشت باستانی در پرو، آمریکای جنوبی باشد، اما با انتشار اولین تصاویر از این جمجمه مرموز، دانشمندان شروع به بحث در مورد صحت این ایمپلنت کردند. بر فراز.

به گزارش فرارو، این واقعیت که جمجمه اهدایی به موزه استخوان شناسی در اوکلاهاما سیتی شکل مخروطی دارد، امری غیرعادی نیست، زیرا پرویی ها در زمان های قدیم سر کودکان را با روبان فشار می دادند تا به شکل مشخصی دست پیدا کنند. با این حال، ایمپلنت های فلزی در این جمجمه بسیار غیرعادی هستند و در صورت صحت، به طور بالقوه می توانند یک یافته منحصر به فرد از دنیای باستان آند باشند.

علاوه بر ایمپلنت، جمجمه دارای سوراخی در زیر فلز است که ممکن است در اثر ترپاناسیون ایجاد شده باشد. ترپاناسیون یک روش جراحی است که در آن سوراخ هایی در مغز برای درمان بیماری های مغز مانند هیدروسفالی (انباشت آب در مغز) ایجاد می شود. این جراحی ها معمولاً ناموفق هستند و اکثر افراد در مدت کوتاهی پس از جراحی می میرند. موزه استخوان شناسی اوکلاهاما سیتی که چندین عکس از جمجمه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، گفت که کارشناسان آن نمی توانند ایمپلنت فلزی را تأیید کنند. سخنگوی موزه به لایو ساینس گفت که تاریخ‌گذاری کربن روی جمجمه هنوز انجام نشده و باستان‌شناسان آن را به دقت مطالعه نکرده‌اند.

(تصویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی

آیا روی جمجمه آند ایمپلنت فلزی واقعی وجود دارد؟

سایت علمی علم زنده او با چندین محقق غیر موزه صحبت کرد تا نظرات آنها را در مورد اصالت ایمپلنت بیابد، اما به طور کلی متفاوت بود. برخی نسبت به تقلبی بودن ایمپلنت شک داشتند، در حالی که برخی دیگر معتقد بودند که یک شی فلزی کاشته شده در جمجمه می تواند یک عمل جراحی واقعی باشد. به گفته محققان، در هر صورت برای تصمیم گیری نهایی در مورد اصالت ایمپلنت، چندین آزمایش علمی لازم است.

جان ورانو، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه تولون در لوئیزیانا، در ایمیلی به Live Science گفت: «من کاملاً شک دارم که این موضوع واقعی است. او افزود: «فکر می‌کنم این شی فلزی بعداً به این جمجمه اضافه شد تا مثلاً ارزشمند و منحصربه‌فرد باشد». در واقع، این ایمپلنت فلزی احتمالاً چند دهه پیش قبل از اینکه به مالکیت یک موزه یا اهداکننده تبدیل شود، گذاشته شده است.»

ورانو روی چندین جمجمه آندی که ظاهراً حاوی ایمپلنت‌های فلزی هستند، تحقیق کرد و مقاله‌ای را در شماره ۲۰۱۰ مجله بین‌المللی استئوباستان‌شناسی منتشر کرد. در این مقاله، ورانو جمجمه‌هایی را توصیف می‌کند که ظاهراً حاوی ایمپلنت‌های فلزی بودند، اما نویسنده به این نتیجه رسید که آنها یا جعلی بوده‌اند یا اصلاً یک ایمپلنت جراحی نبوده‌اند. در این مقاله، او اشاره می‌کند که کاشت‌های فلزی واقعی نیز می‌توانند نوعی زیور جمجمه برای درمان روان‌گردان باشند تا یک درمان جراحی.

با این حال، محققان دیگری نیز در وب سایت Live Science در مورد امکان کاشت یک شی فلزی در جمجمه صحبت کردند. البته این محققان همچنین خاطرنشان می کنند که هنوز برای گفتن قطعی درباره واقعی بودن این ایمپلنت زود است و باید منتظر نتایج آزمایشات بعدی بود. دانیل کورین، استاد مردم شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، LiveScience می گوید: «تا به حال چیزی شبیه به آن ندیده بودم. بر اساس تصاویر، مشخص می شود که قطعه فلزی با یک چکش نازک شکل گرفته است. این فرد بر اساس مدل های شکستگی است [که به نظر می‌رسد]مرد سالخورده ای ضربه شدیدی به سمت راست سرش خورد. این واقعیت که تشعشع و خطوط شکستگی متحدالمرکز دارای علائم بهبود هستند در تصاویر کاملاً مشهود است.

(تصویر) کشف یک جمجمه مرموز با ایمپلنت فلزی

کورین اضافه می کند که حداقل چند هفته تا چند ماه پس از عمل زنده مانده است. از آنجایی که فناوری متالورژی در آند متفاوت بود، آزمایش‌ها با فلز جمجمه می‌تواند به تعیین محل ساخت آن کمک کند. اشعه ایکس جمجمه همچنین می تواند در تعیین اینکه آیا یک قطعه فلز جابجا شده است یا شکستگی باز جمجمه را می پوشاند مفید باشد. این دانشمند می گوید که در گذشته چندین اکتشاف وجود دارد که تکه ای از استخوان انسان در یک سوراخ بریده شده قرار داده شده است.

علاوه بر این، کورین در مقاله ای در سال 2013 در مجله آمریکایی انسان شناسی فیزیکی، موردی را گزارش کرد که در آن مردی که حدود 800 سال پیش در پرو زندگی می کرد، جمجمه ای قوی با کلاه فلزی دوخته شده بر سر داشت. این فرد برای محافظت از ناحیه با حکاکی ترپان، کلاهی شبیه کلاه ایمنی به سر می کرد.

کنت جانسون، استاد مردم شناسی در SUNY Cortland، گفت که کاشت یک شی فلزی در جمجمه اهدایی به موزه شهر اوکلاهاما می تواند معتبر باشد، اما تاکید کرد که پاسخ نهایی به این رمز و راز باید از طریق آزمایش دقیق داده شود. با این حال، صرف نظر از واقعی بودن یا نبودن ایمپلنت، فردی که ایمپلنت روی جمجمه اش گذاشته شده است، مطمئناً دچار آسیب وحشتناکی شده است. جانسون در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «منصفانه است که این مرد را به عنوان یک بازمانده از یک آسیب جدی به سر توصیف کنیم. در سمت راست جمجمه ترومای وسیعی وجود دارد که بر استخوان های پیشانی، گیجگاهی و جداری راست تأثیر می گذارد. همچنین شواهدی از بهبود وجود دارد که نشان می‌دهد لبه‌های استخوان‌های شکسته دوباره رشد کرده‌اند.

مسئولان موزه استخوان شناسی شهر اوکلاهاما هنوز زمان دقیق آزمایش های جمجمه را اعلام نکرده اند، بنابراین به نظر می رسد که دانشمندان در حال بحث در مورد صحت فلز کاشته شده در جمجمه مرموز هستند.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما