روش مطالعه برای کنکور – چندمنظوره

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور در کنار این مخالفان، موافقان معتقدند این آزمون نسبتا سنگین معیار خوبی برای سنجش سواد و اطلاعات دانش آموزان است. برای درک و فهم عمیق درس ادبیات بهتر است به جای درس به درس خواندن این درس، از روش مبحث به مبحث استفاده کنید. پس از تسلط بر پیام آیات و متن درس به سراغ تست زنی بروید. سازمان سنجش همه ساله با برگزاری کنکور انسانی امکان قبولی و ورود به دانشگاه های سراسری در دو نوبت روزانه و شبانه، آزاد، پیام نور و موسسات آموزش غیرانتفاعی را مهیا میکند. یکی از بزرگترین دغدغه های همه ی دانش آموزان کنکور و نتیجه ی آن است، زیرا آینده ی شغلی آنها وابسته به رشته ای است که در آن قبول می شوند.

روش مطالعه ادبیات برای کنکور تجربی

نحوه مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور انسانی برای گرفتن بهترین نتیجه یکی از گام های اساسی آشنایی با فنون تست زنی کنکور انسانی است. به هر حال اگر دانش آموز مقطع دبیرستان هستید و قصد ورود به دانشگاه را دارید مهم نیست که جزو مخالفان هستید یا موافقان، باید حداکثر تلاش خود را برای گرفتن نتیجه ی بهتر و قبولی انجام دهید. وصال کنکور در این ویدیو قصد داره بهتون توضیح بده چرا درصد پاسخگویی درس ادبیات در کنکور 1400 انقدر پایین بود!

برای اینکه به راحتی بتوانید به تست زنی کنکور انسانی بپردازید باید در هر دو بخش قوی باشید. یکی از عوامل موفقیت در کنکور آشنایی با تست زنی کنکور انسانی است. در کنکور سراسری، حدود ۵ سوال از مبحث لغات مطرح می شود که ۲ سوال آن مربوط به املا و ۲ سوال آن مربوط به معنی لغات است. شما میتوانید به صورت روزانه هنگام مطالعه خلاصهنویسی اشکالات و قسمتهای دشوار را علامت بزنید و در پایان روز دوباره آنها را مرور کنید. و در ذهنمان مطالب به صورت مبحثی و منظم، دسته بندی شود. ادبیات با ضریب ۴ بالاترین ضریب را بین دروس عمومی دارد و تاثیر زیادی در کسب رتبه دارد. با تسلط بر مبحث واج و تکواژ و واژه می توانید به راحتی سوالات این بخش را پاسخ دهید و امتیاز دو سوال را کسب کنید. با پاسخگویی صحیح به سوالات دین و زندگی می توان درصد خیلی خوبی کسب کرد.

پس قوی بودن در درس زبان انگلیسی و پاسخگویی صحیح به سوالات آن در نتیجه ی کنکور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در یادگیری املا به ریشه عربی اون لغت هم توجه داشته باشین . برای یادگیری بخش ترجمه تنها کاری که باید انجام دهید این است که لغت حفظ کنید. یعنی یک تایم دو ساعته که برای ادبیات در نظر گرفته اید به جای اینکه دو درس پشت سر هم را مطالعه کنید، بهتر است فقط قرابت معنایی بخوانید.

مخالفان کنکور معتقدند یک آزمون ۴ ساعته نمیتواند میزان سواد دانش آموزان را به طور کامل بسنجد و بنابراین در تلاش هستند این آزمون را لغو کنند. کنکور هم مثل هر آزمون دیگری مخالفان و موافقان خود را دارد. اما نکته دیگری که قابل توجه است این است که اگر در این مبحث به تسلط خوبی رسیده باشید، می توانید به راحتی از بقیه دانش آموزان در این درس سبقت بگیرید. غزاله یادداشت هایش را کنار تصویرش در فهرست کتاب مینوشت و بعد سراغ حل تست و تمرین میرفت؛ این حاشیهنویسیها در دوران جمعبندی به او کمک کرده است تا اطمینان کامل پیدا کند که همه مطالب را به طور کامل یاد گرفته و نکته دیگری باقی نمانده است. قبل از اینکه درباره ی تست زنی کنکور انسانی با شما صحبت کنیم بهتر است نگاهی به آزمون کنکور داشته باشیم و ببینیم برای موفقیت بیشتر در آن چه باید کرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش مطالعه ادبیات کنکور رتبه های برتر (بازدید از صفحه اینترنتی اینترنتی آینده) لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما