فولکس واگن پلتفرم خودروی هواوی را با قیمت ۱.۶ میلیارد دلار خریداری کرد – زومیت

[ad_1]

فولکس واگن در حال مذاکره با هواوی برای خرید قطعات خودرو از این شرکت چینی در جریان مذاکرات قیمت است. هوآوی به تازگی اولین خودرو را بر اساس پلت فرم HarmonyOS خود معرفی کرده است و فولکس واگن قصد دارد این بخش را به ارائه دهنده راه حل های رانندگی خودکار برای وسایل نقلیه الکتریکی خود تبدیل کند.

طبق گزارش Notebook، وقتی صحبت از رانندگی خودکار به میان می‌آید، تعدادی از شرکت‌های چینی اکنون ادعا می‌کنند که سیستم‌هایی را توسعه داده‌اند که عملکرد بهتری نسبت به کیت FSD تسلا دارند. علاوه بر خودروهای برقی بزرگ چینی که به نظر می رسد نوعی سیستم رانندگی خودکار را ارائه می دهند، استارت آپ های چینی زیادی نیز روی هوش مصنوعی یا سخت افزار کار می کنند. فولکس واگن ظاهراً از پیشرفت چین در این زمینه آگاه است و تصمیم گرفته است تا مذاکرات را برای دستیابی به فناوری خودروهای الکتریکی هواوی ادامه دهد. رسانه های محلی امروز گزارش دادند که مذاکرات برای خرید در حال انجام است و انتظار می رود فولکس واگن خرید واحد خودروی 1.6 میلیارد دلاری هواوی را در ماه مارس اعلام کند.

Huawei Owas Harmony Platform برای خوردو

مقاله مرتبط:

این اقدام پس از آن صورت گرفت که اولین تلاش هواوی برای ساخت خودروهای الکتریکی، سرمایه گذاری مشترکی بود که در آن غول الکترونیکی چینی از هوش مصنوعی و مهارت های اتصال گیگابیتی خود برای ایجاد پلت فرمی برای نیمه خودروهای ساخت شرکت های دیگر، رونمایی کرد. اولین خودرویی که بر روی پلتفرم هارمونی او اس هوآوی کار می کند Aito M5 است که به تازگی عرضه آن آغاز شده است. این خودروی دره یک هیبریدی لوکس است که هم با سوخت و هم با باتری کار می کند. علاوه بر هواوی، فولکس واگن راه حل های مختلفی را برای رانندگی خودکار در چین بررسی کرده است، از جمله راه حل های ارائه شده توسط DJI.

فولکس واگن و هوآوی اکنون یک سرمایه گذاری مشترک با این خودروساز راه اندازی کرده اند، بنابراین سرمایه گذاری در این پلت فرم بعید است زمان زیادی ببرد. طبق گزارش ها، این سرمایه گذاری مشترک توسط مدیران فولکس واگن اداره می شود و بسیاری از کارمندان هوآوی در بخش قطعات خودرو این شرکت اخیرا گزارش هایی از مصاحبه های داخلی دریافت کرده اند. گفته می شود هدف نهایی فولکس واگن دستیابی به فناوری هایی در زمینه خودروهای برقی خودران است که در اختیار ندارد یا به راحتی نمی تواند آن را توسعه دهد. در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات بین دو شرکت، هواوی به اولین تامین کننده فولکس واگن تبدیل خواهد شد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما