قوانین، مقررات و دستورالعملهای کسب و کارهای اینترنتی – مجله حقوقی وینداد

شخص دریافت کننده پیغام نیز با تکیه بر اعتماد دوست و آشنای خود لینک را باز و با صفحه پرداخت اینترنتی یکی از بانکها برای خرید آن محصول مواجه میشود که اطلاعات کارت خود را در آن وارد مینماید. پلیس فتا با آشکار سازی راه های کلاهبرداری و اخاذی در تلاش است تا فضای مجازی امن و قابل اعتمادی را در اختیار کاربران ایرانی استفاده کننده از فضای سایبری قراردهد. سردار “علی اکبر جاویدان” یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. به گزارش شنبه شب روابط عمومی نیروی انتظامی قم، سید محمود میرفیضی در گفتوگویی اظهار داشت: در پی شکایت ۱۰ تَن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی خود را انبوهساز معرفی و با مانور متقلبانه و تبلیغات در خصوص سرمایهگذاری و مشارکت مالی در طرحهای انبوهسازی و نشان دادن طرحهای نیمه کاره و در حال ساخت در نقاط گران قمیت شهر قم مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رسیدگی شکایت پلیس فتا

عامل کلاهبرداری ۵۱میلیون ریالی در فضای مجازی دستگیر شد ... رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در ابتدا تراکنش حسابهای شاکیان پرونده را اخذ کردند، گفت: در بررسیهای انجامشده مشخص شد که این فرد با صورت پوشانده شده به مغازههای طلافروشی و تعدادی از فروشگاهها مراجعه و با استفاده از کارتهای بانکی مسروقه اقدام به شکایت پلیس فتا اراک خرید میکرد. وی اضافه کرد: محل سکونت افرادی که اقدام به ارائه مدرک تحصیلی جعلی کرده بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد نادربیگی اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات اطلاعاتی از ارائه ۲ فقره مدرک تحصیلی جعلی به یکی از ادارات دولتی مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. وی خاطرنشان کرد که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این افراد برای ارتقاء شغلی و حقوقی اقدام به خریداری مدرک جعلی از متصدی یک کافی نت به مبلغ ۳۵ میلیون تومان کرده اند. مطابق همین براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی فحاشی و ناسزایی گویی و بکارگیری از واژه های رکیک و ناپسند اگرچه سبب حد قذف نباشد به مجازات شلاق یا ۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان جزای نقدی منجر می شود.

پیگیری شکایت پلیس فتا

مجازات پخش عکس و فیلم خصوصی چیست؟ به گزارش ایران، چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرده و با طرح شکایتی اظهار داشتند از طریق یک صفحه فروش آنلاین لباس در اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاند. به این اپلیکیشنها دستور داده شده تا قبل از ۹ نوامبر عملکردهای خود را اصلاح کنند یا با جریمه روبرو میشوند. اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ رسول جلیلیان عصر امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز در حین رصد فضای مجازی با یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ برای فروش دستگاههای اسکیمر و کارت خام بانکی کرده بود مواجه و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. گروه استانها ــ رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری ۳ متهمی که با تبلیغ فروش دستگاههای اسکیمر و کارت های خام بانکی اقدام به ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال کرده بودند خبر داد. سرهنگ مقصود رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی اقدام به سرقت کارتهای عابر بانک آنان کرده و درنهایت از کارتهای سرقت شده مبالغی را برداشت میکرد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

شماره ثبت شکایت پلیس فتا

سرهنگ کارآگاه “سیدقاسم موسوی فر” بیان داشت: 28 فروردین ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به دادخواهی شهروندی تشکیل و با دستور مقام قضائی برای کشف و پی جویی پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه “سیدقاسم موسوی فر”، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: بیست و هشتم فروردین ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به دادخواهی شهروندی تشکیل و با دستور مقام قضائی برای کشف و پی جویی پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سرهنگ آرش ابراهیمی امروز ۱۷ آذرماه، اظهار کرد: با وصول ۵ فقره پرونده مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان به روش تماس تلفنی برداشتهای غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم از طریق شبکه های اجتماعی با عنوان طلا فروش، انجام تبلیغ فروش طلا و جواهرات، ایجاد صندوق امانات در قبال سپرده طلا و جوهرات و پرداخت وام به میزان جواهرات در سایتهای شرطبندی به کلاهبرداری میپرداخت. در حالی که هفتشکایت علیه دو متهم مطرح است، پلیس در بازداشت متهمان ناکام مانده بود و این مردم بودند که با دستگیری یکی از مجرمان سریال جنایتهای آنها را متوقف کردند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما