نسخه آزمایشی ویندوز 11 با پوشه منوی استارت جدید و Zomit Task Manager منتشر شده است

[ad_1]

مایکروسافت تنظیمات جدیدی را به ویندوز 11 اضافه می کند، از جمله ژست های لمسی جدید، پوشه های منوی استارت، یک Task Manager بازطراحی شده و موارد دیگر. بیلد جدید ویندوز 11 که دیروز در دسترس آزمایش کنندگان قرار گرفت، مملو از ویژگی های جدیدی است که به نظر می رسد عملکرد کلی دستگاه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

پوشه منوی استارت جدید به کاربران ویندوز 11 اجازه می دهد تا بخش پین شده این منو را شخصی سازی کنند. اگر می خواهید یک پوشه جدید ایجاد کنید، کافی است برنامه را انتخاب کنید، آن را بکشید و به برنامه دیگری رها کنید. حتی در حال حاضر، نرم افزار موجود در هر پوشه را می توان مرتب کرد یا حذف کرد. امکان تغییر نام پوشه ها در آزمایش های آینده در دسترس خواهد بود، اما از آنجایی که ویندوز 11 راه های زیادی برای تغییر طراحی منوی استارت ارائه نمی دهد، بهتر است تنظیمات بیشتری را در این بخش مشاهده کنید.

اسکرین شات با پوشه های ثابت ویندوز 11

اگر همیشه از طرفداران ژست‌های حرکتی در ویندوز 8 بوده‌اید، این خبر خوب است. مایکروسافت به زودی پنج حرکت لمسی جدید را به ویندوز 11 اضافه می کند که استفاده از آن را در تبلت ها آسان تر می کند. اولین مورد این است که برای نمایش منوی استارت، نوار وظیفه را به سمت بالا بکشید و برای بستن دوباره آن را به پایین بکشید. همچنین می توانید به راحتی بین تنظیمات ثابت، همه برنامه ها و توصیه شده در منو جابجا شوید. سومین ژست لمسی جدید به شما امکان می دهد با کشیدن انگشت خود از سمت راست پایین نوار وظیفه، منوی تنظیمات سریع را باز کنید. این ویژگی در صورتی مفید است که نیاز به تغییر سریع حالت پرواز یا دسترسی به تنظیمات بلوتوث دارید. انیمیشن نمایش مرکز اطلاع رسانی نیز بهبود یافته است. مایکروسافت همچنین مدعی است که در آپدیت جدید، چرخش دستگاه بین حالت های عمودی و افقی «بهتر» و «پاسخگوتر» خواهد بود.

ویژگی جدید ژست لمسی ویندوز 11

ویژگی جدید Snap Layouts مایکروسافت در ویندوز 11 نیز در دست توسعه است. با استفاده از این ویژگی می توانید هر برنامه ای را به بالای پنجره بکشید و تمام طرح بندی های مناسب را مشاهده کنید. مایکروسافت همچنین در حال بهبود ویژگی فوکوس برای اضافه کردن Do Not Disturb است. این ویژگی خاموش کردن سریع اعلان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، بنابراین فقط اعلان‌ها یا موارد اولویت‌دار را می‌بینید.

ویژگی جدید binding ویندوز 11 چگونه کار می کند

زیرنویس‌های زنده به زودی در ویندوز 11 در دسترس خواهند بود و با Winkey + CTRL + L در دسترس خواهند بود. زیرنویس‌های زنده برای افراد ناشنوا یا کم‌شنوا عالی هستند، اما برای استفاده همه در دسترس هستند و به‌طور خودکار از هر محتوایی که شامل صدا باشد پشتیبانی می‌کنند. زیرنویس ها می توانند در پنجره ها شناور باشند یا در بالا و پایین صفحه نمایش داده شوند. به نظر می رسد این گزینه یکی از بهترین موارد اضافه شده به ویندوز 11 باشد.

اسکرین شات با زیرنویس زنده در ویندوز 11

از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به کشیدن و رها کردن در نوار وظیفه ویندوز 11 اشاره کرد. این ویژگی در زمان راه‌اندازی اولیه وجود نداشت، بنابراین کاربران سیستم عامل جدید مایکروسافت با خوشحالی آن را بازگردانند. همچنین به زودی مشاهده مخزن OneDrive در File Explorer آسانتر می شود و ویژگی دسترسی پیشرفته پیشرفته تر خواهد شد و به شما امکان می دهد فایل ها و همچنین پوشه ها را لنگر بیندازید. مایکروسافت همچنین در حال تغییر برخی از تنظیمات پیش فرض برق در ویندوز 11 برای کاهش مصرف برق در رایانه شخصی است.

اسکرین شات از تم تیره Task Manager ویندوز 11

در نهایت، طراحی مجدد Task Manager وجود دارد. این بخش برای عملکرد بهتر در ویندوز 11 دوباره طراحی شده است. در Task Manager، یک نوار فرمان جدید، یک تم تیره و یک حالت کارآمدی خواهید دید.

مقاله مرتبط:

(حالت موثر) که به کاربر اجازه می دهد تا مصرف منابع سیستم را توسط نرم افزارهای مختلف محدود کند.

مثل همیشه، این ویژگی‌های جدید ویندوز 11 در حال حاضر فقط در مرحله آزمایشی هستند، به این معنی که برخی از آنها احتمالاً در به‌روزرسانی‌های ماهانه در سال 2022 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. مایکروسافت به تازگی اولین به روز رسانی اصلی ویندوز 11 را منتشر کرده است، اما از این پس در طول سال شاهد بسته های سرویس بیشتری خواهیم بود که کوچکتر خواهند بود.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما