وعده جدید آقای وزیر در خصوص خودروهای ارزان قیمت

[ad_1]

وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو در سال آینده، کاهش 15 درصدی هزینه ها و افزایش 50 درصدی تولید را داد.

به گزارش همشهری، پس از گذشت 12 روز از صدور فرمان رئیس جمهور با 8 ماده به خودروسازان برای افزایش تولید، عرضه و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، روز گذشته وزیر صمت از طرح این وزارتخانه برای ساماندهی بازار خودرو در سال آینده رونمایی کرد. رضا فاطمی امین در عین حال وعده آزادسازی واردات خودرو و کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی و کاهش هزینه ها و آسیب رساندن به خودروسازان را داد.

خداحافظی پژو 405 و سمند و تیبا

وزیر صمت با بیان اینکه در سال آینده تولید خودرو 50 درصد افزایش می یابد، گفت: وزارت صمت برنامه های دو ساله ای برای بهبود وضعیت صنعت خودرو دارد، برخی شش ماهه و برخی دیگر سالانه. رضا فاطمی امین با بیان اینکه به مردم این اطمینان را می دهیم که بسیاری از مسائل مربوط به قرعه کشی، کیفیت و سایر مسائل خودرو تا اواسط سال آینده برطرف می شود، اما رفع این مشکلات 2 سال زمان می برد، افزود: کاهش زیان خودروساز. در حال حاضر قیمت تمام شده اکثر خودروها از قیمت فروش بالاتر است و این ضرر خودروسازان را در تولید با مشکل مواجه می کند. فاطمی امین تامین مالی زنجیره خودرو را یکی از الزامات افزایش 50 درصدی تولید خودرو در سال آینده دانست و افزود: ایران خودرو از سال آینده تولید پژو 405، سمند و سایپا تیبا را متوقف می کند و در نظر دارد 3 خودروی جدید معرفی کند. ماشین آلات سال آینده..

واردات اتوماتیک خودرو از اردیبهشت سال آینده

وزیر صمت در خصوص واردات خودرو گفت: واردات خودرو در سال 97 به دلیل تراز ارزی کشور ممنوع شد و قرار است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به تصویب برسد اما دولت قصد ادامه آن را ندارد و واردات خودرو انجام خواهد شد. به طور خودکار تا پایان ماه می سال آینده منتشر می شود.” فاطمی امین با بیان اینکه در سال های گذشته بالغ بر 100 هزار خودرو وارد کرده بودیم، افزود: فکر نمی کنم در سال آینده بیشتر از این تعداد وارد شود. تقاضا در بازار خودرو ایران یک میلیون و 500 هزار دستگاه است اما گردش مالی تولیدات داخلی در سال های اخیر تنها یک میلیون دستگاه بوده است. وی افزود: از آنجایی که 3 سال است که خودرو وارد نکرده ایم و تقاضای انباشته وجود دارد، احتمالا تا 100 هزار خودرو و شاید هم بیشتر شود. فاطمی گفت: از اواسط سال آینده به تدریج قرعه کشی لغو می شود اما اینطور نیست که از ابتدای سال 1401 قرعه کشی نداشته باشیم. زیرا تولید همچنان در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد.

کاهش خودروهای ایرانی معیوب

مدیرعامل خودرو ایران گفت: تعداد خودروهای معیوب در پارکینگ این شرکت که به دلیل کمبود قطعات یدکی متوقف شده بود به 60 هزار خودرو کاهش یافت. مهدی خطیبی افزود: در دهه اول بهمن ماه تعداد خودروهای معیوب در سایت های تهران و شهرهایی مانند فارس، تبریز و بابل 82 هزار دستگاه بوده که با همکاری خوب شبکه قطعات یدکی، امروز تعداد این خودروها افزایش یافته است. به حدود 60000 دستگاه کاهش یافت نوروز 1401 تا 25 فروردین تعداد این خودروها به حدود 25000 دستگاه خواهد رسید. وی افزود: سال آینده باید روزانه 2800 خودرو تولید کنیم. رئیس جمهور همچنین تا 2 هفته برای تاخیر خودروها که یک استاندارد بین المللی است، اجازه داده است.

کاهش مشروط قیمت خودرو در سال آینده

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره چشم انداز بازار خودرو در سال آینده نیز گفت: در سال 1401 اگر خودرو وارداتی باشد و نوسانات نرخ ارز وجود نداشته باشد، هیچ کالایی از جمله خودرو نوسان قیمتی نخواهد داشت. ” سعید موتمنی افزود: این روزها وضعیت بازار خودرو آرام اما بدون خریدار است. چرا که همه منتظر نتیجه مذاکرات احیای برجام و به تعویق افتادن خرید هستند و کسانی که می خواستند خودروی صفر بگیرند منتظر عدد سال نو هستند. علاوه بر این، نوسانات نرخ ارز باعث بلاتکلیفی خریداران شده است و آنها نمی دانند بخرند یا نه؟ وی گفت: امسال تقاضای کاذبی برای سرمایه گذاری در بازار خودرو وجود نداشت و بیشتر آن تقاضای بازار بود اما امروز تقاضای مصرفی وجود ندارد. حجم عرضه و واردات باید به اندازه ای باشد که نیاز بازار را تامین کند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما