پس از یک ماه فوران های مداوم، اکنون شعله های خورشیدی شدیدتر وجود دارد – Zomit

[ad_1]

ستاره منظومه ما در چند هفته گذشته بسیار شلوغ بوده است و در این مدت یک سری از فوران های عظیم پلاسما را در فضا منتشر کرده است. شاید چشمگیرترین فوران، جرم عظیم تاج خورشیدی و شراره های عظیمی بود که اندکی قبل از نیمه شب 15 فوریه در خورشید فوران کردند. از نظر اندازه، این احتمالاً قوی‌ترین فوران خورشیدی در شراره‌های کلاس X است.

از آنجایی که شراره های خورشیدی و جرم های جرمی (SMEs) به زمین گسترش نیافته اند، بعید است که بتوانیم اثرات این طوفان ژئومغناطیسی را ببینیم. این طوفان زمانی رخ می دهد که فوران خورشید با جو زمین برخورد می کند. یکی از پیامدهای چنین طوفانی در صورت برخورد با جو زمین، تداخل در ارتباطات و نوسانات برق و شفق قطبی است; اما تشدید این فعالیت حاکی از احتمال وقوع چنین طوفانی در آینده است. گونی “در دانشگاه استنفورد، گروه هلیوسیسمولوژی می گوید:

این طوفان دومین منطقه فعال خارج از خورشید پس از طوفان در سپتامبر 2017 است. اگر شدت این ناحیه در حین چرخش حفظ شود و به سمت زمین هدایت شود، می توانیم فلاش های هیجان انگیزی را مشاهده کنیم.

انتشار زبانه های خورشیدی

بر اساس گزارش SpaceWeatherLive که فعالیت های خورشیدی را دنبال می کند، خورشید هر روز در ماه فوریه فوران می کند و این فوران ها در برخی روزها با شعله های آتش همراه بوده است. این مشعل ها دومین مشعل قدرتمند در گروه M هستند: فلاش M1.4 در 12 فوریه، M1 در 14 فوریه و موشک M1.3 در 15 فوریه. پنج جرقه M کلاس نیز در ژانویه منتشر شد.

در 29 ژانویه، یک طوفان ژئومغناطیسی متوسط ​​به 40 ماهواره استارلینک که اخیراً در مدار پایین زمین پرتاب شده بودند، برخورد کرد. این طوفان با شراره های نوع M همراه بود.بسته به سرعت مواد، معمولا چندین روز طول می کشد تا مواد ساطع کننده خورشید به زمین برسد. مشعل های دیگری که از اوایل فوریه منتشر شده اند کلاس C هستند.

مقالات مرتبط:

اگرچه این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما افزایش فعالیت خورشید در حداکثر فاصله خورشیدی کاملاً طبیعی است. این بازه فعال ترین زمان چرخه خورشیدی است. خورشید معمولاً دارای چرخه های یازده ساله فعالیت است. هر چرخه دارای حداکثر و حداقل معینی است. چرخه های خورشیدی توسط میدان مغناطیسی خورشید تعیین می شود که هر یازده سال یک بار می چرخد ​​و موقعیت قطب شمال و جنوب خورشید را تغییر می دهد.

حداقل خورشید که با حداقل سطح لکه های خورشیدی و فعالیت گدازه های خورشیدی تعیین می شود، پایان یک چرخه و آغاز چرخه دیگر را تعیین می کند و زمانی رخ می دهد که میدان مغناطیسی خورشید ضعیف ترین باشد. به همین دلیل میدان مغناطیسی خورشید فعالیت آن را کنترل می کند. لکه های خورشیدی مناطق موقتی با میدان های مغناطیسی قوی هستند. با این حال، دلیل چشمک زدن جرم برگ های تاج خورشیدی جدا شدن و اتصال مجدد خطوط میدان مغناطیسی است. آخرین حداقل آفتابی در 19 دسامبر رخ داد. نقل قول از حساب توییتر Halo CME:

دو شراره خورشیدی در 12 فوریه 2022 آنقدر دیدنی بود که من انیمیشن زیر را ساختم. با این حال، موقعیت غربی اولیه آنها از ژئوافکت جلوگیری می کند. در مورد زیر، تنها قسمت دوم جنوبی ترین منطقه فوران کرد و شیوع شمالی هیچ تاثیر جهانی نداشت.

لکه های خورشیدی معمولاً زمانی تشکیل می شوند که میدان مغناطیسی خورشید می چرخد. این به این دلیل است که استوای خورشیدی سریعتر از سایر عرض های جغرافیایی می چرخد. در حال حاضر 111 لکه بر روی سطح خورشید وجود دارد. با این حال، همه آنها بلافاصله به یک نوع فعال تبدیل نمی شوند.

حداکثر انرژی خورشیدی در جولای 2025 رخ خواهد داد. پیش بینی فعالیت هر چرخه دشوار است. زیرا دلیل این اقدامات هنوز مشخص نیست. اگرچه تخمین زده می شود که فعالیت 11.07 سال از سن سیارات باشد، اما در سال 2020 دانشمندان شواهدی پیدا کردند که نشان می دهد خورشید ممکن است وارد قوی ترین چرخه ثبت شده خود شده باشد. در هر صورت، باید دید که آیا روند فعلی در چرخه خورشیدی ادامه خواهد داشت یا خیر.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما