چگونه با تنظیم بازار برنج هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

[ad_1]

فرارو- قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه یک هاشمی و طارم از 100 به 110 هزار تن رسید. هر کیلوگرم برنج فجر با قیمت 42 تا 50 هزار تومان و هر کیلوگرم برنج شیرودی از 60 تا 70 عرضه می شود و در عین حال هر کیلوگرم برنج پاکستانی و هندی از 24 هزار تا 40 هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش فرارو، با افزایش قیمت برنج داخلی و خارجی، وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون مقررات آنلاین بازار فروش و توزیع برنج را تدوین کرده است. در حال حاضر سامانه بازرگم برنج شیرودی ایرانی، برنج هندی، پاکستانی و تایلندی را به صورت آنلاین به فروش می رساند و کالا را برای مشتری ارسال می کند. اما خبری از عرضه برنج هاشمی و تارا نیست.

البته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می گویند می توان برنج را به صورت فیزیکی خریداری کرد. تحقیقات نشان می دهد که اکنون می توان تنظیم بازار را در تهران خریداری کرد. اما او مکانیزم خرید مشخصی دارد.

آیا برنج ایرانی، هندی، پاکستانی و تایلندی بازار محور هستند؟

کیسه برنج 5 کیلویی شیرودی در این سامانه 210 هزار تومان به فروش می رسد که حدود 80 تا 90 هزار تومان ارزانتر از بازار است. اما اگر به کیفیت این برنج فکر کنید، حق با شماست. زیرا بسته بندی برنج شیرودی یک مقررات سنتی بازار است و برند خاصی ندارد. به همین دلیل نمی توان کیفیت آن را ارزیابی کرد. اما ارزش یک بار خرید را دارد تا کیفیت آن توسط خانوار قضاوت شود.

در این سیستم یک کیسه ده کیلویی برنج تایلندی 125000 تن کیفیت متوسط ​​به فروش می رسد. اگر در دهه‌های گذشته برنج عمومی تایلندی می‌خرید، لازم نیست سخت کار کنید و می‌دانید که با چه نوع برنجی و با چه کیفیتی سروکار دارید.

برنج تنظیم بازار هند و پاکستان با برند GTC و در کیسه های 10 کیلویی موجود در بازار به فروش می رسد. کیسه 10 کیلویی برنج هندی برای تنظیم بازار برند GTC در سامانه بازرگام 185 هزار تومان قیمت دارد اما این برنج در فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای با قیمت 240 تا 260 هزار تومان به فروش می رسد. با این قبض حدود 55 هزار تن هزینه کمتری برای خریدار خواهد داشت.

کیسه 10 کیلویی مارک GTC بازار پاکستان نیز 205000 تن به فروش می رسد. اما در حال حاضر این محصول با این برند در بازار موجود نیست، بلکه برندهای دیگر 10 کیلوگرم کیسه برنج درجه یک پاکستانی را با قیمت 270 تا 400 هزار تومان به فروش می رسانند. با این حال شما 65000 تن کمتر از ارزان ترین برنج پاکستانی موجود در بازار می پردازید. اما نکته اصلی کیفیت آن است که باید در مورد آن قضاوت کرد.

چگونه با تنظیم بازار برنج هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

چگونه برای تنظیم بازار برنج بخریم؟

در حال حاضر تنها یک روش جامع آنلاین برای خرید برنج وجود دارد که در ایران و خارج از کشور تنظیم شده است و آن خرید از طریق سامانه بازرگم است. برای این کار به سایت بازرگم رفته و محصول مناسب را انتخاب کنید. در مرحله بعد برای پرداخت و وارد کردن آدرس منزل خود باید در سایت ثبت نام کنید تا به مرحله بعد بروید.

برای این کار به گوشه سمت چپ بالای سایت رفته و با وارد کردن شماره تلفن، نام کاربری و رمز عبور ثبت نام را تکمیل کنید. در مراحل بعدی آدرس منزل خود را وارد کرده و پس از پرداخت منتظر ارسال کالا توسط سامانه می شوید.

البته وضعیت برنج تایلندی متفاوت است و سایت فروشگاه های زنجیره ای مانند افق کوروش این محصول را به قیمت بازار به فروش می رساند. اما برای انواع دیگر برنج در حال حاضر تنها گزینه بازرگم است.

در خریدهای فیزیکی و شخصی، موضوعات اصلی تنظیم بازار از جمله برنج باید در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور توزیع شود. اما اکنون در مرحله اول چنین فرصتی برای مردم استان تهران فراهم شده است.

چگونه با تنظیم بازار برنج هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

اما پس از فراهم شدن چنین فرصتی در سراسر کشور، ابتدا باید به سایت « اینجاست » رفته و در این سامانه ثبت نام کنید. در مرحله بعد باید استان محل زندگی خود را وارد کنید تا سیستم به شما بگوید که آیا اقلام مورد نیاز شما در استان شما موجود است یا خیر.

در مرحله بعد در صورت داشتن برنج یا هر محصول دیگری که به آن علاقه دارید نزدیکترین فروشگاه را به شما اطلاع می دهد. در مرحله بعد سامانه «اینجا» روز و ساعت مراجعه شما را برای بازدید از فروشگاه در ساعت مقرر تعیین می کند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما