آموزش لینک سازی خارجی نکات لینکسازی خارجی در ویکی دمی

در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، باید بگوییم با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و هوشمند شدن موبایل ها، کمتر کسی دیده می شود که دیگر گوشی هوشمند و یا کامپیوتر نداشته باشد. پیشرفته شدن لوازم الکترونیکی باعث شده در تمام حوزه های کاری سایت های بسیاری با زبان های مختلف به وجود بیاید و روز به روز به تعداد وبلاگ ها اضافه شود. به همین دلیل، شما می توانید با خرید سایت و یا همکاری با آن وب سایت، روزانه از آن بک لینک بگیرید. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، یکی از اصلی ترین موارد ساخت لینک در وب سایت هایی است که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. اعتبار بالای وب سایت باعث می شود لینکی که در آن قرار می دهید نیز اعتبار بالایی نزد گوگل کسب کند.

بعد از قرار دادن لینک یا url دلخواه، بر روی کادر “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید تا تصویر لینک داده شده به محتوا اضافه شود. می‌توانید پاسخ سوالاتی که مطرح شده را در یک مطلب در سایت خود توضیح داده و لینک آن را در فروم قرار دهید. بدین شکل کلیک و ترافیک از بک‌لینک خود خواهید داشت و این قدرت بک‌لینک شما را بهبود می‌‌بخشد.

این لینک ها به بهبود رتبه سایت و دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند. فروم‌های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می‌گردد. در بعضی از فروم‌ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک‌ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌گردد. به لینک‌هایی که توسط شما با هدف سئوی خارجی در سایت‌های مختلف ایجاد می‌شود، لینک های غیرطبیعی گفته می‌شود.

شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید. هر چقدر برای کاربران خود محتوای ارزشمند تولید کنید و کاربران وفادار برای خود دست و پا کنید، امکان فروش کالا و خدمات هم برای شما بیشتر از پیش به وجود می آید. زمانی که محتوای کاربرپسند برای صفحات خود تولید می کنید به نوعی غذای خوش طعم و با عطر مناسب برای کاربران خود تهیه کرده اید پس بایستی بعد از آن منتظر بازخورد های مناسبی هم باشید. وقتی از سئو خارجی یا Off-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها نداریم.

در لینک سازی خارجی هم دقیقا همین اصل وجود دارد زمانی که شما از سایت های خیلی خوب و خفن لینک دریافت کنید، می توانید نظر حضرت گوگل را به سمت خود جلب نموده و او را مجاب کنید که برای شما ارزش بیشتری قائل گردد. یکی از تکنیک های تولید محتوا این است که بیش از 1 هدینگ استفاده کنید و کلمه ای که میخواهید در آن با سرچ دیده شوید در این هدینگ ها آمده باشد، همچنین بهتر است حداقل یک مرتبه آن کلمه کلیدی Bold شود. در تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل گفته است محتوا پادشاه سئو است پس محتوایی که تولید می کنید باید یونیک باشد. لینک سازی شامل دو بخش داخی و خارجی می باشد که لینک سازی خارجی حساسیت بیشتری نسبت به نوع داخلی دارد.

  • لینک دادن به منابع معتبر دیگر در وب می تواند به شما در گرفتن بک لینک از آن ها کمک کرده و زمینه گرفتن بک لینک طبیعی را ایجاد کند.
  • شما با اشتراک‌گذاری منظم محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک را از منابع مختلف جذب کنید.
  • بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است.
  • بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید.

شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید. زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند. استفاده از منابع نامعتبر نه تنها برای سایت شما سودی ندارد، بلکه برایتان مضر نیز خواهد بود. استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود. ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود.

این لینک توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد و می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما گردد. یکی دیگر از انواع لینک سازی خارجی، ایجاد لینک در انجمن‌ها و صفحات پرسش و پاسخ سایت‌های دیگر است. با فعالیت در این صفحات می‌توان برای پاسخ به سوال کاربران به صفحه‌ای از سایت خود که با موضوع مرتبط است و پاسخگوی نیاز کاربر است، ارجاع داد.

رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر. شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد. سایت‌های ویکی وب سایت‌هایی هستند که مطالب آن توسط کاربران توسعه داده می‌شود. اگر شما امتیاز و سابقه خوبی در این نوع سایت‌ها داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بک لینک بگیرید. زمانی که از لینک سازی خارجی و تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق محتوا و ظاهر سایت کاربر را جذب کنید. اگر سایت شما در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، نباید در سایت‌هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می‌کنند از شما نامی برده شود.

گوگل به فرایند لینک سازی خارجی به شدت حساسیت دارد و به همین دلیل باید کوچک‌ترین تغییرات در سرچ کنسول را در فرایند سئو خارجی جدی بگیرید تا گرفتار پنالتی نشوید. کاربران دنیای امروز بین سبک‌های مختلف محتوا به نوع محتوا ویدئویی علاقه بسیاری دارند. پس بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کنید و با کمک تولیدمحتوای ویدئویی جانی تازه به بخش سئو خارجی وب‌سایت خود ببخشید. هنگامی که چندین سایت از استراتژی‌های مشابه در صفحه استفاده می‌کنند، سئو خارجی می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در نتیجه این رقابت باشد. هرچه تعداد افرادی که برند شما را می‌شناسند بیشتر باشد، فروش شما افزایش بیشتری خواهد یافت.

یکی از تکنیک های آموزش سئو خارجی که برای وب سایت خود انجام میدهیم لینک سازی است. این لینک سازی می تواند توسط ما یا دیگران که به سایت ما اعتماد کرده و در مطالب خود به ما لینک داده اند انجام شود. از طرفی، امتیاز سئو  لینک پروفایلی وابسته به خصوصیات وبسایت یا پلتفرمی است که این لینک ها در آن قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، وبسایت‌هایی با دامنه‌های با اعتبار بالا، محتوای مفید و دسترسی وسیع، می‌توانند برای بهینه سازی سئو موثرتر باشند.

مورد مهمی که هنگام لینک سازی خارجی باید به آن‌ها توجه کنیم!

همچنین می توان بر روی عکس ها نیز لینک گذاری کرد اما هر یک از این موارد شیوه های خاص خود را دارند. در ادامه من مهدی مهران، به شما در خصوص بهترین روش های لینکسازی خارجی میپردازیم. گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه هدایت می‌شد، مقداری را به آن صفحه اختصاص می‌داد. این سیستم نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را در موتورهای جستجو متحول کرد، زیرا تأکید زیادی بر لینک‌های خارجی داشت.

یکی از روش‌های مناسب و کم‌هزینه برای لینک سازی خارجی این است که یک وبلاگ ایجاد کنید و از آن برای سایتتان بک لینک بگیرید. این روش تأثیر و کاربرد زیادی در SEO دارد به شرط آن که محتوای باکیفیت تولید کنید و اصول لینک سازی خارجی را رعایت کنید. برای لینک سازی خارجی می توان از روش های مختلفی مانند گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و…

این جمله ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما به دو دلیل بسیار مهم است. اول این که اگر صفحه شما محتوای مناسب مخاطب هدف را دربر داشته‌باشد، برای شما لینک‌های طبیعی به ارمغان می‌آورد. شما با ایجاد لینک به وب‌سایت خود، سعی می‌کنید تا حد امکان امتیاز مثبت جمع‌آوری کنید تا بتوانید از رقبای خود دور شده و رتبه بالاتری کسب کنید.

وب سایت شما باید محتوا و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. پس برای صفحاتی لینکسازی خارجی و سئو خارجی انجام دهید که اطلاعاتی را به کاربر اضافه می کند و یا نیاز های کاربران را برطرف کند. استفاده از رسانه های اجتماعی در سئوی خارجی یک راه موثر برای جذب لینک های خروجی و افزایش سطح آگاهی کاربران شبکه های اجتماعی از وبسایت شماست.

برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. سعی کنید مقالات سایت خود را به صورت مختصر و به صورت ویدیو، عکس یا متن منتشر کرده و لینک کامل مقاله را برای ارجاع به سایت خود قرار دهید. برای جلب اعتماد مشتری فکری کرده‌اید؟ ۱۲ روش کاربردی را در این مقاله بررسی کردیم تا به شما در این… هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. محمدرضا دهقانی هستم و قراره به شما کمک کنم تا سئو رو به خوبی یاد بگیرید و به درآمد بالا تو این زمینه برسید. در واقع کل بحث های موجود در دنیای سئو وابسته به تست و آزمایش های مختلف می باشند، مهم این است که شما خلاق باشید و هر روز با ایده های جدیدتر وارد عمل شوید و آن را تست کنید.

برای ایجاد استراتژی لینک سازی، نیاز دارید تا در فضاهای مختلفی با توجه به محتواهایی که دارید، لینک سازی کنید. شما می توانید این کار را با توجه به شرایط کسب و کار در فضاهای مختلفی که در ادامه می آوریم، انجام دهید. سئو یا بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یک اصطلاح مهم در زمینه فعالیت هایی که همه در مورد بهبود رتبه وب سایت ها در نتایج موتورهای جستجو هستند، می باشد.

شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی هدفمند و مستمر و قرار دادن آن درون وبسایتتان، حجم بیشتری از محتوا را چاشنی جذابیت بصری به کاربران خود ارائه دهید و از نتایج آن لذت ببرید. ثبت نام در موتورهای جستجو مانند گوگل،یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود نه سئوداخلی. اگر به دنبال افزایش رتبه سایت خود در گوگل هستید، بهتر است که حتما در این 4 شبکه عضو شوید و فعالیت کنید. در این مقاله ما می خواهیم 15 تکنیک سئو خارجی را که بهینه سازی سایت شما کمک می کند، معرفی کنیم. سئو خارجی شامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در فروم ها و غیره است.

سئو خارجی یه شما کمک می کند تا محتوایتان را از میان هزاران محتواهای دیگر، جلوی چشم مخاطبان بیاورید. در این مطلب قصد داریم پس از معرفی سئو OFF PAGE، به معرفی تکنیک‌های اصلی و مهم آن بپردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید. این امر موتورهای جستجو را وادار کرد تا قوانین بیشتری را به الگوریتم‌های خود اضافه کنند تا بتوانند بین لینک‌های خوب و لینک‌های بد تمایز قائل شوند.

لینک در انجمن ها و صفحات پرسش و پاسخ

یکی از تکنیک های سئو خارجی، پاسخ به سوالات پرسیده شده در وب سایت هایی مانند Yahoo Answer است. البته این تکنیک مانند شرکت در فروم ها می باشد که شما می توانید در آنجا سوال بپرسید یا پاسخ سوالی را بدهید. هر چه سوالات شما یا پاسخ تان تخصصی تر باشد، محبوبیت شما بیشتر می شود چونکه شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه می شناسند. یکی از مواردی که امروزه بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها از آن استفاده می کنند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد، مطالب ویروسی است. مثلا در اینستاگرام می گویند با تگ کردن دوسانتان زیر این پست جایزه بگیرید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل در رنک دهی خود در نظر می گیرد، بحث لینک هایی است که شما از سایت های مختلف دریافت کرده اید.

تولید محتوا براساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه محتوا جدید و ناب باشد، شما از رتبه و اعتبار بالاتری نزد گوگل برخوردار خواهید بود. لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینک‌هایی اشاره دارد که در قسمت کامنت‌ها یا بخش نظرات سایت‌ها قرار می‌گیرند. این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است. وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند.

تولید محتوا برای سئو

با استفاده از وبلاگ امکان اشتراک گذاری محتواهای آموزشی شما بالا می‌رود و بیشتر دیده می‌شوید. البته پیش از بیان این نکات، لازم است بدانید که در صورت تشخیص گوگل از لینک خارجی شما به عنوان یک لینک مصنوعی، آن را حذف کرده و زحمت شما به هدر می‌رود. ضمن اینکه می‌تواند بر روی سایت شما تاثیرات منفی خود را داشته باشد و شرایط را برای رشد سایت شما سخت کند. از همین رو بهتر است تا با داشتن تخصص بالا به سمت لینک سازی مصنوعی بروید. هیچ‌گاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. سئوی داخل صفحه تاثیر بسیار زیادی در بهینه‌سازی سایت دارد و به عقیده بسیاری از کارشناسان، بخش اصلی بهینه‌سازی سایت، سئوی داخلی است.

لینک مخرب لینکی است که به طور مصنوعی توسط وب‌مسترها و تنها با هدف فریب دادن الگوریتم‌ های گوگل جستجو ایجاد می‌شود. Google News Top Stories و Twitter Trending Topics ایده ‌های نابی را برای محتوای خود پیدا تا برای به اشتراک‌گذاری توسط وب‌سایت‌ها جذاب باشند. برای دریافت رایگان کتاب سئو 2023 با به روز ترین نکات سئو، تولید محتوا و بازاریابی سفارش بک لینک اینترنتی، ایمیل خود را در زیر وارد نمایید. پس به طور کلی باید با انکرتکست‌های مختلفی برای صفحات سایت لینک سازی انجام داد. برای لینک سازی نباید هیچ اصول و نظمی را رعایت کنید به عنوان مثال نباید به صورت منظم هر روز سه لینک برای یک صفحه خاص بسازید. باید سعی کنید کاملا طبیعی رفتار کرده و حتی گاها لینک سازی را متوقف کنید.

این نوع از سئو شامل تمام فعالیت‌هایی است که به‌منظور افزایش رتبه در موتورهای جستجو در خارج از سایت انجام می‌شوند. تکنیک‌های سئوی خارج از سایت طیف گسترده‌ای دارند که در این مطلب به بعضی از اصلی‌ترین‌های آن اشاره کردیم. برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در سئو خارجی تنها کافی است که ویدئوهای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید؛ سپس آن را به همراه لینک و توضیحات در سایت‌های مخصوص اشتراک ویدئو قرار دهید.

به جرات می‌توان گفت که بک لینک، یکی از مهم‌ترین اهرم‌های سئو خارجی وب‌سایت است و رتبه‌گیری در موتور جستجو بدون وجود آن بسیار دشوار خواهد بود. PBN یک استراتژی قدرتمند؛ اما بسیار خطرناک برای لینک سازی خارجی است که می‌تواند باعث رشد رتبه سئو سایت شما شود. دومین مورد از سئوی خارجی مربوط میشود به سوشیال سیگنال ها و در واقع تاثیراتی که شبکه های اجتماعی روی سایت ما می گذارند. موثرترین شبکه های اجتماعی در سئوی سایت را می توان 5 شبکه اجتماعی فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست دانست. Anchor Text در واقع متنی است که قابل کلیک بوده و به صفحه مورد نظر از سایت ما ارجاع داده می شود. در گذشته مرسوم بود که انکر تکست را دقیقا کلمه کلیدی می گذاشتند و آن را به صفحه مورد نظر لینک می کردند و نتایج خوبی نیز کسب می شد.

هزینه نهایی سئو خارجی و بهینه‌سازی سایت به عوامل بسیاری وابسته است. برآورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته‌ای که صورت می‌گیرد، تخمین زده می‌شود. گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک‌ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب‌سایت پی می‌برد، بنابراین یک سایت با لینک‌های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایت‌های دیگر با لینک‌های کم‌ارزش دارد. اگر شما در زمان کامنت گذاری یا ایجاد فروم وبلاگ محتوای مفیدی ایجاد کنید این امر می تواند برای شما ترافیک طبیعی ایجاد کند و باعث افزایش ترافیک سایت شما گردد. فعالیت برند شما در شبکه های اجتماعی با
اینفلونسر مارکتینگ تفاوت بسیاری دارد.

درصورتی که می‌خواهید یک استراتژی لینک سازی اصولی داشته باشید، از انتشار لینک در چنین سایت‌هایی اجتناب کنید. موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، تولید بک لینک‌های سمی به سمت سایت شما است. مراقبت از بک لینک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پس از ساختن بک لینک لازم است تا به آن توجه ویژه‌ای را داشته باشید. در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد.

می توانید فروم های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید البته اگر نظری دارید!!!. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. بک لینک ها باید از وب سایت ها و منابع قابل اعتماد و معتبر برای موتور های جستجو، دریافت و یا ساخته شوند. منابع خبری، وب سایت های دانشگاهی، وب سایت های تخصصی، شبکه های PBN استاندارد و مجلات آنلاین به طور کلی منابع معتبری هستند.

فرض کنید در یک کلاس آموزش کامپیوتر به استادتان می‌گویید که قصد خرید یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ را دارید. استادتان فردی را به شما معرفی می‌کند و می‌گوید هم قیمت‌گذاری منصفانه دارد و هم به‌خوبی می‌تواند شما را راهنمایی کند. تعدادی از هم‌کلاسی‌ها نیز حرف او را تأیید می‌کنند و به تعریف و تمجید از فروشنده ادامه می‌دهند و در نهایت شما به اعتبار آن فرد پی می‌برید. این درحالی است که اگر خود فروشنده از خودش تعریف کند احتمالاً به سختی بتوانید به او اعتماد کنید. به نوعی می‌توانیم این معرفی و تأیید استاد و هم‌کلاسی‌ها را یک لینک سازی خارجی یا بک لینک در نظر بگیریم که به اعتبار فروشنده اضافه می‌کند. لینک سازی خارجی (External Link) که به آن بک لینک هم می‌گویند از موارد مهمی است که برای بهبود سئوی سایت باید به کار بگیرید.

اما امروزه و با توجه به پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل به هیچ عنوان نباید چنین کاری انجام داد. همانطور که در بالا مطرح شد، سئو خارجی در بر گیرنده هر اقدامی برای بهینه سازی سایت است که خارج از صفحه هدفی که قرار است بالا بیاوریم، انجام می شود. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای به دست آوردن نمایی متناسب از پروفایل بک لینک ها Ahrefs است. شما با کمک این ابزار می توانید تعداد کل بک لینک ها تعداد کل حوزه های ارجاع کلمات کلیدی ارگانیک و… را از طریق این ابزار بررسی کنید. ما چندین ابزار پشتیبانی را آزمایش کردیم و قطعا یکی از بهترین ها در این زمینه است. اعلان های بک لینک به شما زمانی که از سراسر وب وب سایت های جدید به سایت شما متصل می شوند اعلان می دهد.

برای مثال ویرگول سایتی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کند. بدون آن ها، ما یک صفحه نابسامان از صفحات قطع شده خواهیم داشت که یافتن و پیمایش آن ها هم برای انسان ها و هم برای ربات های جست و جو گر دشوار است. در این مقاله به لینک سازی خارجی و تاثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم. هیچ‌گاه در دنیای سئو به دنبال پارامترهای عددی و درصدی نباشید و همه چیز را بر اساس وضعیت سایت‌تان بسنجید!

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای آنالیز لینک رقبا است که دردو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود. این ابزار بسیار دقیق و کاربردی بوده و برای آنالیز رپورتاژ آگهی رقبا یکی از بهترین ابزارها است که در لینک سازی خارجی از آن استفاده میشود. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است. در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند.

شما با بررسی بک لینک های سایت رقیب می توانید استراتژی بهتری را برای لینک سازی خارجی وب سایت خود بدهید. برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید.

در سال 2016 ، آندری لیپاتسف از گوگل در یک مصاحبه زنده  گفت که در کنار محتوا، پیوند ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند. برچسب nofollow نشانه ای است برای خزنده های موتور جست و جو که یک صفحه پیوند نباید با صفحه شما مرتبط باشد و نباید آن را بخزد و مطالب آن را جست و جو کند . آشنایی با مفهوم سرچ کنسول دارای اهمیت بالایی است که برای کسب اطلاعات دقیق از آن می‌توانید به مقاله سرچ کنسول چیست مراجعه کنید.

در ادامه انواع لینک سازی خارجی را به شما معرفی می‌کنیم و سپس اصول لینک سازی خارجی و کاربرد آن در SEO را بررسی می‌کنیم. همانطور که قبلا صحبت کردیم بک لینک ها از دید گوگل نشان دهنده کیفیت و ارزشمند بودن سایت هستند و این مهم است که سایت شما از سایت های مرتبط در کلمات مرتبط لینک
بگیرد. وقتی یک سایت مرتبط با دامنه قدرتمند به شما لینک می دهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید در روند کاری تان تاثیر دارد. برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند.

سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام دهید. انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد. با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید.

با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند. در عوض باید به سراغ استراتژی های لینک سازی جدید و پیچیده تری برویم یعنی هرچه می توانیم داستان لینک سازی را طبیعی تر جلوه دهیم برنده بازی هستیم. این روزها بسیاری از فعالیت‌های روزانه‌ی زندگی مانند خرید کردن، آموزش علوم و هنرهای مختلف، سرگرمی و… همین موضوع باعث ایجاد وب‌سایت‌های متعدد، با موضوعات مختلف، شده‌ است. شاید وسوسه شوید که بعد از آنالیز رقبا تمامی کارهایی که آن‌ها در مسیر سئو خارجی انجام داده‌اند را کپی کنید. در حالی‌که این کار کاملا غلط است و شما باید بر اساس وضعیت سایت خودتان، استراتژی سئو خارجی مخصوص خودتان را پیاده‌سازی کنید.

از نظر متخصصین سئو باتجربه بهتر است در ابتدا تمامی موارد مربوط به سئو داخلی از جمله تولید محتوا، سئو تکنیکال و… به شرایط مطلوبی برسند، سپس فرایند سئو خارجی را آغاز کنید. ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که سئو خارجی چیست و تکنیک‌های بهبود آن را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌شود با دقت نکات و ترفندهای گفته شده در این مطلب را مطالعه کرده و یک استراتژی سئو آف پیج ناب را برای وب‌‎سایت خود پیاده‌سازی کنید. لینک سازی زمانی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت که شما در سایت های معتبر اقدام به لینک سازی و گرفتن بک لینک کنید. سایت های معتبر در واقع سایت هایی هستند که از آتوریتی خوبی برخوردار بوده و محتوای با کیفیت تولید می کنند. در زمانی که با استفاده از یک عکس می خواهید لینک سازی کنید دقت داشته باشید که تگ alt عکس را حتما مرتبط با محتوای مورد نظر قرار دهید.

شبکه های اجتماعی به روش های زیادی به شکل مستقیم و غیر مستقیم روی سئو خارجی سایت و سپس روی سئو کلی سایت، تاثیر بسیار مهم و حیاتی خواهند داشت. امروزه یکی از مهم ترین دلایلی که سایت های قدیمی تر، جای خود را به سایت های جدید تر می دهند این است که سایت های جدید، روی شبکه های اجتماعی به صورت جدی تری کار می کنند. از آن جا لینک سازی داخلی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است، پس اهمیت آن برای سئو ی یک وبسیات بسیار بالا است.

در طول سال‌ها، مدیران وب‌سایت‌ها در تلاش بوده‌اند تا به وب‌سایت‌های خود پیوند ایجاد کنند تا رتبه‌های بالاتری کسب کنند و راه‌هایی برای افزایش تعداد لینک‌ها اختراع کردند. اگر می‌خواهید شانس خود را برای لینک دادن محتوای خود توسط سایت‌های دیگر افزایش دهید، باید باکیفیت‏ترین و بهترین محتوا را ایجاد کنید. اعتماد یا همان واژه آشنا تر Trust، شامل دریافت اعتبار نزد گوگل و سایر موتور های جستجو و جلب اعتماد آنهاست از این بابت که مطالب و صفحات سایت مورد نظر، معتبر و قابل اعتماد هستند و می توانند رتبه بالاتری داشته باشند. این مرحله، یکی از اسرار سئو خاجی سایت است و هر آنچه از ان می دانیم، حدسیات و نتایج آزمایشات و مشاهدات است. مزارع لینک به سایت هایی گفته میشود که پر از لینک های خروجی هستند و به وبسایت یای مخلفی لینک داده اند. لینک سازی در این گونه وبسایت ها نه تنها هیچ اعتبار و ارزشی به سایت شما منتقل نمیکند، بلکه به سئوی سایت شما آسیب هم میزند.

پس برای برندسازی حرفه ای و شانس بیشتر فروش کالا و خدماتتان بهتر است صریح باشید و هر آنچه که هستید را به کاربرانتان نمایش دهید تا هیچ جای ابهامی برای آن ها باقی نماند. با توجه به تغییر سلیقه کاربران از طریق ارائه محتوای جذاب توسط رقبا بایستی یک دید بلند مدت و دقیق از تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی در قالب محتوای صفحات وبسایت خود داشته باشید. پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود.

در این وبلاگ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو یعنی آموزش لینک سازی پرداختیم. روش‌های مختلف لینک سازی، آموزش ساخت بک لینک رایگان، نکات کلیدی و اصول لینک سازی خارجی و موارد دیگری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حتما توجه کنید که بک لینک‌های ساخت خود را به طور مرتب نظارت کنید و مطمئن شوید که تبدیل به لینک شکسته نشده‌اند و کاربران را به صفحه فرود مناسب هدایت می‌کنند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید بک لینک‌های نامعتبر را شناسایی کرده و آن‌ها را از سایت‌ها و فضای مجازی حذف کنید. این موضوع می‌تواند نتیجه منفی بک لینک‌های سمی و نامعتبر را از بین ببرد و از توقف رشد شما جلوگیری به عمل آورد. لینک‌های طبیعی همان لینک‌هایی هستند که به شکل طبیعی و با برنامه‌ریزی کامل ساخته می‌شوند. لینک‌هایی که قرار است تا موثر واقع شده و نتیجه مناسب را به ارمغان بیاورند. حجم دامنه های اصلی و مرتبط بودن با سایت اصلی ، ثبات و کیفیت پیوند ها مهم ترین معیارهای پیوند های خارجی هستند ، اما حجم و تعداد پیوند های خارجی نیز مهم است. اگر دو سایت دارید که هر دو دارای پیوند های با کیفیت و مرتبط هستند ، احتمالاً سایت با حجم بک لینک بالاتر رتبه بالایی نیز دارد.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما