آنچه در رویداد Peek Performance اتفاق افتاد. پیروزی اپل در جنگ زوم تراشه

[ad_1]

برای مدت طولانی، یکی از بزرگترین منتقدان اپل، جدا از بحث بر سر انحصار و قیمت های گزاف، عدم وجود «نوآوری» در محصولات آن بود. آیفون‌های جدید با ظاهری کم و بیش مشابه هر سال ظاهر می‌شوند و پس از آن، علاوه بر این، شرکت‌های رقیب مانند سامسونگ تغییرات شدیدی مانند ماژول دوربین بیرون زده گلکسی اس 22 اولترا را ارائه می‌کنند و ریسک و جسارت آن‌ها برای مدتی منتقل می‌شود.

ویدئوی نهایی در 7 دقیقه

در یوتیوب تماشا کنید

بدون شک، اگر از بسیاری از افرادی که دیشب به تماشای Peek Performance نشسته بودند در مورد عملکرد کوپرتینو در اولین رویداد بهاری خود در سال 2022 بپرسید، در مورد iPhone SE 2022 قدیمی که شبیه به نسل قبلی و آیفون 8 یا Stable بود به شما می گفتند. طراحی iPad Air 5 یا طراحی مشابه مانیتور استودیو دیسپلی با آی مک 24 اینچی جای نگرانی دارد. ممکن است شما جزو این دسته از افراد باشید و استدلال کنید که اپل از نظر نوآوری از رقبای خود عقب است. اما آیا واقعا مسئله این است؟

از نظر طراحی و ظاهر، بله، پاسخ ما مثبت است. اپل مدت‌هاست که این کار را با تکرار فاکتورهای شکلی که در آزمون تجربه کاربر افتخارآمیز مقاومت کرده‌اند، ساده کرده است. اما در مورد سخت افزار و آنچه در پشت صحنه می گذرد چطور؟ اتفاقا اینجاست که اپل با سرعتی خیره کننده از رقبای خود پیشی می گیرد و بعید است در آینده نزدیک شرکت دیگری به آن برسد.

در واقع، اپل بر روی سخت افزار و تراشه تمرکز کرده است، نه به عنوان یک مشخصات. زیرا بحث نوآوری و خلاقیت در طراحی تا حد زیادی بی مزه و اثبات نشده است و خیلی زود خسته کننده می شود. تا اینجا بحث در مورد تراشه جنگ آمار و علاقه است. اپل قواعد بازی را به خوبی می‌داند و وقتی صحبت از قدرت تراشه‌های خودش می‌شود، می‌داند که ادعاهایش قابل تأیید است. و زمانی که نتایج آزمایش این ادعاها را تایید کرد، اپل متوجه می شود که این بازی را برنده شده است.

نوآوری اپل را نه در رنگ سبز آیفون 13، نه در فیلم و سریال اپل تی وی پلاس و نه در ظاهر آیفون SE 2022 باید دید، بلکه در میدان نبرد تراشه ها و نبرد کوپرتینویی با رقبایی چون به عنوان اینتل و انویدیا؛ جایی که آمار و نه فقط کلمات، برتری این غول فناوری را اثبات می کند.

آیفون SE 2022 با تراشه A15

نسل سوم آیفون SE

آیفون SE 2022 سومین نسل از آیفون های به اصطلاح میان رده اپل است که احتمالا بهترین تعریف از «فناوری مدرن در مورد دیروز» است. چرا اپل همیشه این آیفون را با ظاهری قدیمی اما با جدیدترین پردازنده های سری A که در آیفون های پرچمدار خود به کار رفته مجهز کرده است و در مدل 2022 شاهد تراشه قدرتمند A15 Bionic به کار رفته در قلب آیفون 13 هستیم که کمی شبیه یک رقیب خانوادگی عملکرد گلکسی S22 پشت سر است.

مقاله مرتبط:

گول ظاهر این آیفون را نخورید که با دکمه ID، قاب بزرگ و تنها یک دوربین در پشت، شبیه آیفون 8 است. زیرا تراشه A15 به کار رفته در آن از ترکیب یک پردازنده قدرتمند دو هسته ای و چهار هسته ای کم مصرف استفاده می کند تا آیفون SE 2022 80 درصد سریعتر از آیفون 8 باشد. علاوه بر این، موتور عصبی 16 هسته ای تراشه می تواند 15.8 را انجام دهد. تریلیون عملیات در ثانیه، یادگیری ماشین محاسباتی سریعتر را برای برنامه های شخص ثالث فراهم می کند.

با خانواده SE، به نظر می رسد اپل به آن دسته از کاربرانی که به دلیل محدودیت بودجه همچنان از آیفون های قدیمی استفاده می کنند یا می خواهند به اکوسیستم اندروید روی بیاورند، به جای پرداخت هزینه برای Galaxy S21FA، Xiaomi 11T Pro یا OnePlus می گوید که سریع ترین CE را تجربه کنند. 2 با همین قیمت

نگاهی به نتایج تست زومیت آیفون 13 نیز این گفته را تایید می کند; تراشه A15 نشان داد که در پردازش چند هسته ای 32 درصد از تراشه اسنپدراگون 888 و در پردازش تک هسته ای بیش از 50 درصد جلوتر است. در پردازش گرافیکی، بیش از 130 درصد سریعتر از دستگاه های مبتنی بر اسنپدراگون 888 است.

آی پد ایر 5 با تراشه M1

رنگ های مختلف تبلت اپل آیپد ایر 2022

اپل همچنین از نوآوری در ظاهر آیپد ایر 5 خودداری کرده و این محصول محبوب را با طراحی مشابه نسل قبل عرضه کرده است. اما تفاوت اصلی، مانند سایر محصولات ارائه شده در اوج بهره وری، به بخش تراشه باز می گردد.

در واقع اپل با معرفی iPad Air 5 با تراشه M1 همه را شگفت زده کرد، زیرا این تراشه بسیار قدرتمند قبلاً در مک مینی، مک بوک پرو، آی مک و آیپد پرو استفاده شده است و ما انتظار نداشتیم کوپرتینویی چنین چیزی داشته باشد. آنها می خواهند یکی از قدرتمندترین ها را در محصولی قرار دهند که عملکرد کمتری نسبت به خانواده های مک و آیپد پرو دارد.

مقاله مرتبط:

وجود تراشه M1 در آی‌پد ایر که با پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آن حدود 50 درصد سریع‌تر از A15 Bionic است، ما را به این فکر می‌اندازد که تمام محصولاتی که قبلاً به M1 مجهز شده‌اند در آینده خواهند بود. . مدل های دارای تراشه بسیار قدرتمندتر ارائه می شوند.

اپل با اشاره به ارقام خوب گفت: iPad Air 5 سریعتر از سریعترین تبلت رقیب و دو برابر سریعتر از لپ تاپ ویندوزی در همان بازه قیمتی است.

جالب ترین سورپرایز اپل: تراشه M1 Ultra

تراشه Apple M1 Ultra

در رویدادی به نام “Performance Glimpse” که بیشتر بر روی قدرت تراشه تمرکز می کند، عجیب نیست که جالب ترین محصول تراشه باشد. اپل M1 Ultra را به عنوان معرفی کرده است قدرتمندترین عضو خانواده Apple Silicon با کمبود تراشه بار دیگر در رقابتی هیجان انگیز در جهان پیروز شد.

جالبتر اینکه قبل از معرفی M1 Ultra، او در مورد “عملکرد مخفی” تراشه M1 Max صحبت کرد که در واقع رابطی به نام UltraFusion است و مهندسان کوپرتینویی با او توانستند دو تراشه M1 Max را به هم متصل کنند و یک M1 ایجاد کنند. چیپ فوق العاده

مقاله مرتبط:

به عبارت دیگر، تراشه M1 Ultra که با یک لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC و 114 میلیارد ترانزیستور در قلب خود ساخته شده است، ترکیبی از دو تراشه M1 Max مجهز به پردازنده 20 هسته ای و گرافیک 64 هسته ای و در ابتدای Geekbench است. نتایج، امتیاز 24، 5. یک آزمایش چند هسته ای به دست آمد که نشان دهنده افزایش عملکرد در مقایسه با تعداد تراشه های 11 542 ohmax Max است.

علاوه بر این، این تراشه توانست قدرتمندترین پردازنده اینتل را در مک پرو شکست دهد، پردازنده 28 هسته ای Xeon W اینتل، که 7000 دلار قیمت دارد و 20 درصد سریعتر کار می کند. اپل می گوید که M1 Ultra حدود 60 وات مصرف می کند که 90 درصد سریعتر از تراشه Core i9 نسل دوازدهم – 12900K‌ است. این غول فناوری اعلام کرده است که پهنای باند حافظه این تراشه 800 گیگابایت بر ثانیه است و می‌گوید که با مصرف انرژی کمتر 200 وات، توان پردازنده Nvidia RTX 3090 را تامین می‌کند.

مک استودیو با تراشه قدرتمند M1 Ultra

نمای جلوی مک استودیو

اپل بیشتر رویدادهای اوج عملکرد خود را به نمایش قابلیت های شگفت انگیز تراشه M1 Ultra اختصاص داده است. لحظه شماری می کردیم و نفس خود را حبس می کردیم تا محصولی را ببینیم که این پردازنده وحشتناک باید در قلبمان نگه می داشت. هنوز نام این محصول اعلام نشده است: مک استودیو; دسکتاپ میان رده که در دو نسخه با تراشه های M1 Max و M1 Ultra عرضه خواهد شد، انتخابی ایده آل برای کاربران معمولی و کسانی است که در زمینه تصویر و فیلم حرفه ای تر هستند.

مقاله مرتبط:

باز هم در مک استودیو می بینیم که اپل هرگونه نوآوری در طراحی را رد کرده و این محصول هیجان انگیز را شبیه به مک مینی اما با او قد بلند را پیشنهاد کرد. البته افزایش تعداد پورت های مک استودیو نسبت به مک مینی یکی دیگر از تفاوت های مهم اپل جدید است که در کنار درگاه کارت حافظه SD برای تولیدکنندگان محتوا و طراحان جذاب خواهد بود.

طبق گفته اپل، مک استودیو با تراشه M1 Ultra 3.8 برابر سریعتر از iMac 27 اینچی با پردازنده 10 هسته ای Core i9-10910 و تا 90 درصد سریعتر از Mac Pro با 16 هسته خواهد بود. پردازنده Intel Xeon W-3245; آمار خیره کننده ای که اپل بارها و بارها ثابت کرده است قابل ادعا نیست.

نمایشگر Apple Studio Display با تراشه A13

نمایشگر Apple Studio Display به مک استودیو متصل است

نظارت کنید صفحه نمایش استودیو به عنوان یک شگفتی دیگر در رویداد اوج عملکرد اپل بود. چرا که کوپرتینویی ها از قرار دادن تراشه ای در دل مانیتور ابایی نداشتند تا بار دیگر جایگاه رفیع خود را در دنیای تراشه ها نشان دهند. این مانیتور که عضو ارزان‌تری از خانواده ProDisplay XDR است و به عنوان همراهی مناسب برای مک استودیو ارائه شده است، از زبان طراحی تقریباً مشابه IOMC 24 اینچی استفاده می‌کند. اما اکنون به تراشه A13 مجهز شده است که در خانواده آیفون 11 استفاده می شود تا نوآوری های سخت افزاری اپل را به نمایش بگذارد.

حضور تراشه مانیتور قدرتمند A13 ویژگی هایی مانند پشتیبانی از صدای فضایی، فراخوانی دستیار دیجیتال اپل با دستورات صوتی “Hey Siri” و “Center Stage” و یک وب کم را ارائه می دهد. قیمت بسیار ارزان‌تر Studio Display در مقایسه با Pro Display XDR بدون شک توجه بسیاری از کاربران اکوسیستم مک را به خود جلب خواهد کرد.

نتیجه

ستاره اصلی رویداد اوج عملکرد بدون شک رکورد درخشان اپل در دنیای تراشه ها بود. این روزها که کمبود تراشه گریبان بسیاری از سازندگان را گرفته است، اپل با جسارتی مثال زدنی تراشه های خود را به رخ می کشد، گویی پنجه های این کمبود هرگز به پا نمی رسد.

اپل در حال حاضر از تراشه M1 در iPad Air استفاده می کند و آن را به بخشی از خانواده Mac تبدیل می کند. مانیتور جدید آن یک تراشه A15 را اضافه می کند که در نوع خود مشابهی ندارد و مک استودیو مبتنی بر تراشه هیولایی M1 Ultra است که در تست اولیه از قدرتمندترین پردازنده اینتل در مک پرو پیشی گرفت. این تازه شروع کار است؛ چرا که چشم ها در حال حاضر مسحور شده اند و منتظر معرفی مک بوک پرو در رویداد WWDC هستند که احتمالا از تراشه های بسیار قدرتمندتری نسبت به M1 Ultra استفاده خواهد کرد.

نظر شما در مورد عملکرد اپل در اوج عملکرد چیست؟ کدام محصول بیشتر توجه شما را جلب کرد و کدام یک خالی بود؟ به نظر ما، نوآوری های اپل را باید از نظر تراشه و عملکرد جستجو کرد. نطر شما چی هست



[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما