آیا مصرف قرص فلوکستین اعتیادآور است؟

در مطالعات اخیر، فلوکستین نیز به عنوان داروی پیشگیری کننده در میگرن استفاده شده که در مواردی مؤثر بوده است. در تحقیق حاضر 45 مرد در سه گروه 15 نفری مورد آزمایش قرار گرفتند , گروه اول به مدت کمتراز 6 ماه و گروه دوم به مدت بیشتر از 6 ماه از فلوکستین( 20 میلیگرم روزانه)استفاده کردند. از این رو، مطالعهی حاضر، با هدف بررسی و مقایسهی اثربخشی سدیم والپروات و فلوکستین در بیماران مبتلا به میگرن توأم با سندرم خستگی مزمن انجام شد. با این حال، این مطالعه اعلام می کند هیچ قطعیتی درباره ی این نتیجه گیری وجود ندارد. جایگزینی داروهای نایاب با نمونههای دیگر یکی از اقدامات آنها در این شرایط است که اگرچه عوارض خاص خود را به همراه دارد اما هیچ چارهای جز این اقدام و حفظ خونسردی نداشتند تا بتوانند بیماران را هم نسبت به تغییر دارو راغب کرده و نگرانی را به بیمارانشان انتقال ندهند. پرسش شما در این مورد که آیا تنها با مطالعه کتاب میتوان به بهبودی رسید، سؤال سادهای نیست و به هر حال توصیه به درمان بدون ارزیابی دقیق تخصصی و طراحی پروتکل جامع و متناسب، مطلوب نیست.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

این دارو باید در دستگاه گوارش به آرامی هضم و جذب شود.درصورت مصرف فرم مایع دارو از وسایل اندازه گیری ویژه دارو استفاده کنید نه با قاشق چایخوری معمولی.حدود 4 هفته بعد از مصرف دارو ممکن است تاثیر درمانی آن بروز کند.بنابر این از قطع مصرف دارو بدون توصیه پزشک اجتناب کنید، زیرا تاثیر بدی به همراه خواهد داشت. شما باید به اندازه چند چرخه صبر کنید تا ببینید آیا دارو با این دوز عمل می کند یا خیر. این دو دارو به نسبت سایر داروها قدیمی تر هستند و با تغییر و اصلاح مواد شیمیایی موجود در مغز موجب بهبود و درمان می شوند. هم با وجود توانمندیهای کشورمان، در داخل کشور تأمین نمیشود که امیدوار هستیم این معضلات دارویی در تشکیلات جدید وزارت بهداشت بررسی و اصلاح شود». فلوکستین بازجذب سروتونین را به داخل پلاکتهای انسانی مهار میکند ، ولی بر نوراپینفرین تأثیری ندارد. مقدار مصرف فلوکستین در کودک و نوجوان 10 میلیگرم در روز بوده و می توان تا 20 میلی گرم در روز به صورت افزایش با فاصله دوهفته ، افززایش داد . در بیماران مبتلا به نارسایی كلیه، كبد و تشنج با احتیاط مصرف شود. داروی فلوکستین (Fluoxetine) برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی و همچنین درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) و …

این وضعیت منجر به افزایش ضربان قلب شما خواهد شد.

فلوکستین داروی ضد افسردگی از مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است که برای درمان افسردگی، وحشتزدگی، حمله هراس یا پنیکاتک، اختلال وسواس اجباری، اختلالات خوردن و پرخوری عصبی و سندروم پیش از قاعدگی استفاده میشود. فلوکستین (Prozac ) بیشتر برای درمان افسردگی استفاده می شود.همچنین در اختلال وسواسی جبری ، برخی از اختلالات غذا خوردن ، و حملات وحشت (پنیک) نیز استفاده می شود. اگر به فلوکستین حساسیت دارید، در صورت مصرف پیموزید یا ترییدیدین، یا اگر با تزریق متیلن آبی درمان می شوید، نباید از فلوکستین استفاده کنید. آنها همچنین شامل تغییرات سریع در ضربان قلب و فشار خون، سردرگمیو بیهوشی شما میشوند. فلوکستین ممکن است باعث بروز شرایطی شود که بر روی ضربان قلب تاثیر می گذارد که طولانی شدن QT یا QT prolongation نامیده می شود. این وضعیت منجر به افزایش ضربان قلب شما خواهد شد. • بهتر است این دارو به همراه غذا مصرف نشود. شخص ممکن است در اثر مصرف قرص فلوکستین به خودکشی فکر کند، هیجان و انرژی غیرقابل کنترلی را تجربه کند و علاقهاش به رابطه جنسی را از دست بدهد.

در بیمارانی كه به دارو حساسیت دارند و نیز در بیمارانی كه در 14 روز اخیر از داروهای مهاركننده MAO مصرف می كنند منع مصرف دارد. در بیمارانی که به دارو حساسیت دارند و نیز در بیمارانی که در 14 روز اخیر از داروهای مهارکننده MAO مصرف می کنند منع مصرف دارد. کپسول فلوکستین یا پروزاک در بازار داغ داروهای اعصاب و روان تا زیبایی دیده میشود. اگر دوز پروزاک (فلوکستین خارجی) هفتگی را فراموش کردید. در این مورد نیز باید طبق نظر پزشک عمل کنید.دارو را در محلی دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید، بلافاصله بخورید.اما چنانچه در هنگام مصرف دوز بعدی ، وعده فراموش شده را به خاطر آوردید از مصرف آن اجتناب کنید . ۲- اگر تشنجات صرعی با مصرف این دارو بدتر شدند. اگر این دارو بصورت یک نوبت در روز تجویز شود می توانید آن را هر زمان که راحت هستید مصرف کنید زیرا مشاهده شده است که این دارو برخی از افراد را دچار خواب آلودگی و برخی از افراد را دچار بی خوابی می کند به همین دلیل بسته به . 2. چه دوزی از فلوکستین معمولا برای درمان این شرایط توصیه می شود؟ توصیه هایی که در زمان مصرف فلوکستین باید در نظر داشت: ۱- مصرف این داروو تجویز دوز باید با تجویز پزشک صورت پذیرد.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

حتی نتوانست به فرزندش شیر دهد و آنطورکه خودش شرح میدهد، تمام زندگیاش به خاطر این افسردگی تغییر کرد. در واقع با اشاره شما به سابقه علایم افسردگی و گرایش به خودکشی، وجود یک افسردگی مزمن که از سنین پایین شروع شده محتمل به نظر میرسد و ممکن است توجیهکننده همه مشکلات شما باشد؛ هرچند دستکم از نظر دو مورد دیگر مذکور هم باید ارزیابی شوید و ممکن است در شرح حال کامل، نکات مهم دیگری هم به دست آید. همه این توضیحات با توجه به شرح کوتاهی است که فرستاده­اید و بدیهی است که بهترین راهنمایی از جانب پزشک مستقیم شما قابل ارائه است. به نظر شما این طبیعی است که حین مصرف سیتالوپرام تعادل ملاتونین مغز به هم بخورد؟ چنانچه قصد انجام برخی آزمایشها شامل اسکن مغزی جهت بیماری پارکینسون را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مصرف داروی فلوکستین ممکن است بر روی نتایج تاثیر بگذارد. داروی «فلوکستین» 10 یا 20 تنها داروی ضدافسردگی و سبک است که کاهش وزن و افزایش انگیزه میدهد و تقاضای بیماران را برای استفاده از یک داروی سبک بهخوبی جواب میدهد که متأسفانه این دارو وجود ندارد و کمبود آن میتواند صدمات جبرانناپذیری بههمراه داشته باشد.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

در پایان دوره تیمار، یادگیری و حافظه جهتیابی حیوانات، با استفاده از آزمونهای ماز شعاعی و صلیبی ارزیابی گردید. داروی «سیتالوپام هگزال» 20 و 40 که بسیار تجویز میشد و در میان بیماران بازخورد مثبتی داشت هم کمیاب شده است؛ قرص « تگرتول» یا «کاربامازپین» 200 و 400 برای درمان صرع و اختلال دوقطبی کارایی دارد که در بازار پیدا نمیشود. قرص فلوکستین برای درمان مشکلات زیر استفاده می شود: افسردگی: این شامل انواع مختلفی از افسردگی می شود. نتیجهگیری: با احتساب این نتایج، میتوان برداشت کرد که هر دو دارو اثر مثبتی در درمان میگرن توأم با سندرم خستگی مزمن داشتند، اما سدیم والپروات مؤثرتر بود. پژوهش ها نشان می دهد فلوکستین در کاهش وزن مردان و زنان چاق شدید که در ابتدا درخواست جراحی چاقی داشتند، مؤثر است. واقعا برایمان سؤال است که خانوادههای مسئولان درگیر پیداکردن دارو نیستند که مردم اینطور سرگردان شدند؟ بیشتر اهمیت دارد تا داروهای اعصاب و روان و همین بیتوجهی باعث شده مردم هم بهجای مراجعه به متخصصان اعصاب و روان، سراغ متخصصان داخلی بروند و درباره مشکلات روحی و روانیشان مشاوره یا دارو بخواهند.

کپسول فلوکستین

فدایی بر ضرورت درمان انواع مشکلات روحی و روانی از دوران نوجوانی تأکید میکند؛ «مشکلات روانی بسیار متنوع و گسترده است و متأسفانه از هر پنج نفر دستکم یک نفر دچار اختلال روانی است که به درمان نیاز دارند. در هر صورت، با تنظیم دوز این دو دارو یا در نهایت تعویض دارو این عارضه معمولاً به سادگی قابل درمان است و لازم است در اولین فرصت به کمک پزشک معالج برای رفع آن اقدام کنید. این دارو مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . تا معلوم شدن پاسخ CNS به دارو ، از انجام فعالیتهای نیازمند به هوشیاری خودداری کنید. در پاسخ به آن باید گفت که در واقع هنوز مطالعات دقیقی که صراحتا تاثیر مصرف کلردیازپوکساید را بر افزایش وزن تایید کند، صورت نگرفته است. طول دوره مداخله 12 هفته بوده و هر بيمار در بدو ورود، پايان هفته 4 و پايان هفته 12 پرسشنامه هاي شدت علائم IBS، كيفيت زندگي، اضطراب و افسردگي را پاسخ مي دهد. خانواده بیمار باید هر گونه تغییر ناگهانی در رفتار را به ارایهدهنده مراقبتهای بهداشتی منتقل کند. زنان بارداری که صرع دارند و به داروی «دپاکین» دسترسی ندارند، شرایط سختی را تجربه میکنند؛ نرسیدن داروی «دپاکین» به بچههای بیشفعال باعث میشود که تمرکز کافی برای درسخواندن نداشته باشند و خانواده را نگران میکنند.

دارویی از خانواده ssri هاست و عمدتا برای درمان افسردگی استفاده میشود. قبل از مصرف فلوکستین فهرستی از تمام داروهای شیمیایی یا گیاهی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی / غیر تجویزی و محصولات گیاهی) را با پزشکتان نشان دهید. او با ارائه فهرستی از کمبودهای دارویی در کشور که روانپزشکان را به مرحله استیصال رسانده است ادامه میدهد: «کمبود داروی «دپاکین» که یک داروی ضد تشنج و نوسانات خلقی است بهندرت پیدا میشود. فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین SSRI ضد افسردگی است. مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین (SNRI). فلوکستین مهارکننده انتخابی در بازجذب سروتونین می باشد و انتخاب خوبی برای درمان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلالات ملال آور قبل از قاعدگی (PMDD) محسوب می شود. اگر پزشک دو قرص در روز را برایتان تجویز کرد . حتی اگر چند هفته از مصرف آن ها گذشته باشد؛ تداخل این داروها، سبب افزایش فشار خون می شود.

برای زنان باردار: این دارو جزو داروهای حاملگی دسته C است. این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. این سندرم، شامل ضعف بدن بیش از 6 ماه همراه با اختلالات عصبی و دردهای عضلانی میباشد. مصرف همزمان بنزودیازپینها ، لیتیم و ضدافسردگیهای سه حلقهای میتوانند اثرات عصبی مركزی دارو را افزایش دهد. در واقع، این روش می­تواند با کم کردن ترشح ملاتونین و افزودن بر میزان سروتونین در دسترس سلول­های عصبی مغز، از شدت افسردگی بکاهد. «مریم جلالی» روانپزشک، در گفتوگو با خبرنگار «شرق» معضل کمبود دارو و نایابشدن داروهای اعصاب و روان را تأیید میکند « فلوکستین و تریفلوپرازین نایاب شده و بیمارانی که این داروها را طولانیمدت مصرف میکنند به آن وابسته شده و زمانیکه داروی جایگزین به آنها پیشنهاد میشود، نمیتوانند آن را بپذیرند و دچار اختلال اضطراب شدید میشوند. قرص فلوکستین یکی از پرمصرفترین داروهای روان درمانی چند قرن اخیر در جهان است.

در Bulimia nervosa مقدار mg/day 60 تجویزمی شود.

بنابراین اگر مشکل مالی دارید بهتر است درباره این مساله با پزشک صحبت کنید تا اگر داروی مشابهی وجود دارد که تحت پوشش بیمه است برایتان تجویز کند. این دارو را در دمای اتاق نگهداری کنید. پذیرش فرزند اول برایش بسیار سخت بود، تا دو ماه نمیتوانست دخترش را در آغوش بگیرد، فقط گریه میکرد و شبوروز خودش را در اتاقی تاریک حبس کرده بود. با این حال در موارد بسیار نادری، مصرف فلوکستین می تواند تا طولانی مدت رابطه جنسی را مختل کند و حتی ممکن است بعد از قطع دارو وضعیت جنسی افراد نشود. در صورت مصرف فلوكستین این داروها زودتر از 5 هفته نباید شروع شود و در صورت مصرف این داروها مصرف فلوكستین بعد از 14 روز آغاز شود. در Bulimia nervosa مقدار mg/day 60 تجویزمی شود. در صورت نیاز و پس از مشاوره با روانپزشک، او میتواند مقدار مجاز این دارو را برای بیماران تجویز و بر مصرف دارو توسط بیماران به صورت دورهای نظارت کند. این است که حتما باید از مصرف خودسرانه انواع داروها پرهیز شود. تداخلات خطرناک ممکن است رخ دهد.

مصرف دارو در شیردهی توصیه نمی شود.

طبق یک آزمایش بالینی معتبر در سال ۲۰۱۳، آنها همچنین ممکن است خون را رقیق کنند. 1 نوشته موجود است. بهتر است بیماران دچار صرع که تشنج در آنها بخوبی کنترل نشده از مصرف آن پرهیز شود. یافته های تحقیق بیانگر آن است که : در مقایسه گروه اول نسبت به گروه کنترل،تغییرات معناداری مشاهده نشد.اما در مقایسه گروه دوم با گروه کنترل ، فلوکستین موجب کاهش تستوسترون (فرمول در متن اصلی مقاله) گردید. شناخت عوارض مصرف قرص و یا دیگر اشکال داروها، برای همه افرادی که آن را مصرف میکنند بسیار مهم است. عوارض قرص فلوکستین برای خانمها را از سایت پست روزانه دریافت کنید. باید با مراجعه به پزشک مشکل خود را مطرح کرده و براساس آن داروهای جدید با دوز مناسب را دریافت کنید. در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی یا کبدی، سالخوردگان و بیماران مبتلا به بیماریهای دیگر یا بیمارانی که چندین دارو مصرف میکنند، مقادیر و دفعات کمتر مصرف توصیه میشود. مصرف دارو در شیردهی توصیه نمی شود. فلوكستین می تواند ریسك ناشی از ECT را افزایش دهد ، در صورت امكان توصیه می شود دارو قبل از ECT قطع شود. آزمایشهای لازم برای تعیین سطح پایه قندخون ناشتا، تریگلیسیرید، کلسترول و آزمونهای عملکرد کبدی توسط آزمایشگاه و تعیین وزن افراد در دو گروه، پیش از شروع درمان و در هفتههای دوم، چهارم و هشتم انجام شد.

متابولیک: هیپوناترمی، کاهش وزن.

اما، کلومیپرامین سبب افزایش غلظت قند خون ناشتا، تریگلیسیرید و کلسترول شد؛ درحالیکه تغییری در غلظت کبدی ALP به وجود نیاورد. فلوکستین و کلومیپرامین هر دو موجب افزایش غلظت کبدی SGOT و SGPT شدهاند. مصرف داروی فلوکستین پس از هشت هفته سبب کاهش محسوس وزن نشد در حالی که کلومیپرامین موجب افزایش محسوسی در وزن پس از هشت هفته شد. متابولیک: هیپوناترمی، کاهش وزن. متابولیك: هیپوناترمی، كاهش وزن. بي اشتهايي همراه با كاهش وزن و تغيير احتمالي در قند خون واكنشهاي افزايش حساسيت، خشكي دهان، اضطراب، سردرد، بيخوابي، تپشقلب،لرزش دستو پا،توهم،گيجي، كميفشارخون، هيپومانيا يا مانيا، خوابآلودگي، تشنج، تب، اختلالات خوني، اختلال عملكرد جنسي، تعريق، اختلالات حركتي و كاهش سديم خون از ساير عوارض جانبي دارو هستند. سندرم سروتونین (بیقراری، گیجی، توهم، افزایش رفلكسها میوكلونوس، لرز تاكیكاردی) در مصرف همزمان SSRIها و داروهایی كه متابولیسم آن را كاهش می دهند پیش می آید. SSRIها می توانند SIADH ایجاد نمایند و این خطر در سالمندان بیشتر است.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما