آیا کلردیازپوکساید باعث اسهال می شود؟

نوجوانان (در این مورد، کودکان سنین ۷ – ۱۸) با استفاده از فلوکستین برای اختلال وسواسی اجباری معمولا در ابتدا ۱۰ میلی گرم در هر روز تجویز میشود که ممکن است در صورت لزوم تا ۲۰ – ۳۰ میلی گرم در روز افزایش یابد. دوز ۱۰ میلیگرم در روز ممکن است بعد از یک هفته به ۲۰ میلیگرم خوراکی یک بار در روز افزایش یابد. ۸- به طور مرتب پزشک معالج را ملاقات کنید تا پیشرفت شما بررسی شود، تنظیمات مقدار مصرف انجام شود و عوارض جانبی کاهش یابد. اگر پاسخ رضایتبخشی در زمان مصرف فلوکستین خوراکی یکبار در هفته اتفاق نیفتاد، باید به تغییر دوز روزانه فلوکستین با استفاده از فرمولهای خوراکی رهش فوری توجه کنید. پیش از دریافت یا شروع هر دارو ،فرآورده گیاهی یا مکمل،خصوصاً داروهای ضد التهاب و تسکین دهنده درد ،پزشک یا داروساز خودرا در جریان مصرف پاروکستین قرار دهید تا از بروز تداخلات دارویی جلوگیری کنید. از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .

آن را افزایش داد.

استفاده: برای درمان حاد استفراغ در بولیمیا نروزی، متوسط و شدید. این دارو در درمان افسردگی، اضطراب، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) و بولیمیا (پرخوری عصبی) بی خطر و موثر است. معمولا قرصهای فلوکستین که در ایران وجود دارد ۱۰ و ۲۰ میلیگرم بوده که معمولا درمان با ۱۰ میلی گرم آغاز شده و پس از طی مدتی با توجه به نیاز بیمار یا پاسخ او نسبت به فلوکستین میتوان آن را افزایش داد. دامنه استاندارد دوز ۲۰ تا ۴۰ میلی گرم روزانه است. تا ۸۰ میلی گرم روزانه مورد استفاده قرار میگیرد. فرمولاسیون خوراکی با رهش فوری: 60 میلی گرم خوراکی یک بار در روز و صبحگاه میباشد. هر بیمار باید از توصیه های پزشک خود در مورد میزان، هر چند وقت یک بار مصرف دارو و زمان مصرف دارو تبعیت کند. در صورتی که در دو هفته ی اخیر داروهای ضد افسردگی از گروه مهار کننده ی مونو آمین اکسیداز (مانند سلژیلین، راسلژیلین، ترانیل سیپرامین و…) مصرف می کرده اید، حتما به پزشک خود یادآوری نمایید. البته این عارضه بیشتر در افرادی روی میدهد که از دیگر داروهای افزاینده سروتونین، به صورت همزمان با پروزاک استفاده میکنند. مدیریت: در نظر داشته باشید که در صورت امکان از این ترکیب خودداری کنید.

کپسول فلوکستین ۲۰

در مدت درمان با این دارو ممکن است احساس خستگی و کوفتگی،سوهاضمه و یا اسهال خفیف را تجربه کنید که با یک رژیم غذایی حاوی وعده های غذایی سبک و ساده و حاوی فیبر مناسب و با محدود کردن غذا های چرب و پر ادویه این علائم را کاهش دهید. دوز مصرفی بر اساس شرایط پزشکی و پاسخ به درمان است. تاثیرگذاری این دارو بین بازه زمانی صبح تا ظهر بیشتر است اما به طور کلی تجویز پزشکی را در نظر داشته باشید. این دارو در شیر ترشح می شود. ممکن است 4 تا 5 هفته یا بیشتر طول بکشد تا شما اثرات مفید دارو را به خوبی لمس کنید. به طور کلی شما میتوانید فلوکستین را هر زمان که بخواهید مصرف کنید اما اگر مشکلات خواب و بیخوابی دارید یا فرصت درست خوابیدن ندارید، پیشنهاد میکنیم این دارو را صبحها و در هنگام صبحانه یا بعد از آن مصرف نمایید. هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن را به پزشک خود گزارش دهید، مانند: تغییرات خلق و خو یا رفتار، اضطراب، حملات پانیک، مشکلات خواب، یا اگر احساس تکانشگری، تحریک پذیری، بی قراری، خصومت، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی (ذهنی یا فیزیکی)، بیشتر افسرده هستید، یا افکار خودکشی یا آسیب رساندن به خودتان دارید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

احساس پری، درد، نفخ معده، سیری زودرس و حتی گاهی احساس گرسنگی بیش از حد از علائم این بیماری محسوب میشود. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشکلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. گاهی ممکن است عدم انزال به علت شروع درمان با دادن مقدار زیاد دارو یا پس از قطع دارو اتفاق افتد. قطع ناگهانی مصرف یک داروی ضد افسردگی که به مدت بیش از 6 هفته مورد استفاده قرار گرفته است، می تواند منجر به سندروم ترک دارو شود. علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل خشکی دهان، تاری دید، کمتر ادرار کردن، یبوست، خواب آلودگی شدید، گیجی، ضعف عضلانی یا از دست دادن هوشیاری باشد. در زمان مصرف کپسول فلوکستین از چه چیزی باید اجتناب کرد؟ از نکات قابل توجه دیگر این است که داروی فلوکستین از طریق شیر مادر قابل انتقال به کودک است لذا توصیه می شود که در زمان شیردهی از این دارو استفاده نکنید.

و قرص هالوپریدول5 داده ،به نظر شما خوب میشه ؟

زمانی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز میکند، یعنی مزایای مصرف دارو را بیش از معایب و عوارض آن میداند. اگر بیش از حد فلوکستین را مصرف کنم، چه اتفاقی میافتد؟ اگر بيمار وقت و وضع اقتصادي خوبي داشته باشد و به پزشكي كه در درمانهاي غيردارويي متخصص است دسترسي دارد، ترجيح ما استفاده از درمانهاي غيردارويي يا همان رواندرماني است. با این حال اگر پزشک شما تشخیص داده که برای جلوگیری از حملهی قلبی یا پیشگیری از سکته آسپرین را، معمولا در دوزهای 81 تا 325 میلیگرم، مصرف کنید به استفاده از دارو ادامه دهید، مگر اینکه پزشک شما طور دیگری صلاح ببیند. درحقيقت منع مطلقي براي مصرف اين دارو در دوران بارداري وجود ندارد اما براساس برخي گزارشاتي كه از عوارض جانبي ديده شده كه چندان هم تاييد شده نيست، ترجيح داده ميشود كه از داروهاي ديگر استفاده شود. سلام پسر5 ساله دارم به شدت ناخناشو میخور،پوست لباشو میکنه الان یک ونیم ساله این مشکلو داره بردیمش دکتر گفته دیر آوردید نمیدونم خوب میشه یا نه،شربت دیفن هیدرامین شربت فلوکستین و قرص هالوپریدول5 داده ،به نظر شما خوب میشه ؟ علائم این بیماری شامل اضطراب، توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که در آنجا نیست)، مشکلات مربوط به هماهنگی و ضربان قلب بیش از حد است.

این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید.

با این حال، مطالعات موردی مجزا نشان می دهد که فلوکستین ممکن است به حافظه در برخی از بیماران آسیب برساند. این دارو همزمان با داروهایی نظیر دیلانتین و وارفارین نباید خورده شود. شاید زیاد اسم این دارو را شنیده باشید (فلوکستین). مصرف این دارو باید با نظر پزشک متخصص و با احتیاط انجام گیرد. اگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک ممکن است دارو را برای استفاده دائمی روزانه یا فقط برای 2 هفته قبل از دوره ی پریودتان تجویز کند. تجویز بیش از ۶۰ میلیگرم از این دارو برای این اختلال توصیه نمیشود. • مصرف فلوکستین در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. • حساسیت به داروهای دیگر: قبل از مصرف فلوکستین ، اگر به آن یا داروی دیگری آلرژی دارید به پزشک یا داروساز خود بگویید. اگر به فلوکستین حساسیت دارید یا پیموزاید و تیوریدازین را مصرف میکنید، نباید از این دارو استفاده کنید. این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. این دارو به آرامش شما کمک می کند.

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد پروزاک بیان شده است.

پزشک شما باید سطح کاربامازپین را در بدن شما کنترل کند. سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه ی خاص مربوط به داروهای موثر برروی سطح سروتونین می باشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی می تواند تهدیدکننده ی حیات باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا ملزم کرده است که پروزاک با هشدار جعبه سیاه باشد که بیان می کند داروهای ضد افسردگی ممکن است خطر خودکشی در افراد کوچک تر از 25 سال را افزایش دهند. در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد پروزاک بیان شده است. همزمان از مصرف این دارو با الکل یا داروهای دیگر و محصولات طبیعی که باعث کاهش فعالیت شما می شود، پرهیز نمائید. این است که برای هر دارو میتوان لیست زیادی از عوارض جانبی را برشمرد که البته بسیار نادر اتفاق میافتند. در مورد داروی فلوکستین نیز توصیه می شود که از مصرف همزمان آن با سایر داروهایی زیر خودداری نمایید. بارداری دوران بسیار حساسی است و تمامی موادی که در این دوران مصرف میشوند، بر جنین اثر میگذارند و گاهی آسیبهای غیرقابل جبران به جنین وارد میکنند. این دارو را طبق دستور پزشک باید مصرف کنید و معمولا ساعت مصرف قرص فلوکستین یکبار در روز و در صبح است.

در صورت استفاده علائم خونریزی را کنترل کنید. در صورت ترکیب ، علائم و نشانه های خونریزی ، طولانی شدن QTc یا سندرم سروتونین یا سمیت سروتونین (به عنوان مثال ، هایپر رفلکسی ، کلونوس ، هایپرترمی ، دیافورز ، لرزش) را کنترل کنید. اگر دوز قلوکستین را فراموش کردید، در اسرع وقت دارو را مصرف کنید اما اگر تقریباً زمان مصرف بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. چقدر زمان میبره؟آیا این داروها عوارض بدی واسه بچه داره؟ چنانچه مدت زمان طولانی است که از این دارو استفاده می کنید، هرگز بدون مشورت پزشک، بطور ناگهانی مصرف دارو را قطع نکنید. کلردیازپوکساید در برخی موارد برای جلوگیری از سردرد های میگرنی به مبتلایان توصیه می شود. اگر هر یک از عوارض ذکر شده، رخ داد، سریعا با پزشکتان در این باره مشورت نمایید.به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این منظور تجویز کرده که اعتقاد داشته سود این دارو از ضرر و عوارض جانبی آن برای شما بیشتر می باشد و خیلی از افرادی که این دارو را مصرف می نمایند با مشکل و عوارض جانبی جدی روبرو نمی شوند. در این جا چند نمونه از میزان دوز مصرفی ارائه شده است.

فلوکستین ممکن است حالت خلقی، خواب، اشتها و میزان انرژی شما را بهبود بخشد و ممکن است به بهبود علاقه شما به زندگی روزمره نیز کمک کند. تنها کاری که این قرص می کند کنترل پرخوری عصبی است و برای درمان این نوع چاقی کاربرد دارد.پس لطف کنید از مصرف خودسرانه این دارو برای لاغری پرهیز کنید تا دچار عوارض آن نشوید. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی، اختلال وسواس فکری-اجباری، پرخوری عصبی و حملات پانیک کمک می کند. قرص فلوکستین که با نام تجاری پروزاک هم رایج است، برای درمان افسردگی، اضطراب و وسواس بسیار کاربرد دارد. این دارو برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس فکری عملی، اختلال غذایی خاص (پرخوری عصبی) و سندرم قبل از قاعدگی (اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی) استفاده می شود. دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تنظیم و تجویز می شود و دوز ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که برخی بیماران با مصرف دوز کمتری شروع به درمان کنند و طی چند روز، دوز توصیه شده را افزایش دهند.

عوارض شایع فلوکستین در مدت درمان با این دارو ممکن است احساس خستگی و کوفتگی،سوهاضمه و یا اسهال خفیف را تجربه کنید که با یک رژیم غذایی حاوی وعده های غذایی سبک و ساده و حاوی فیبر مناسب و با محدود کردن غذا های چرب و پر ادویه این علائم را کاهش دهید. 3. دارو مایع را با سرنگ دوز، یا با یک قاشق مخصوص دوز یا فنجان دارویی، مشخص کنید. به بیمار هشدار دهید تا مشخص نشدن اثرات دارو از رانندگی و سایر امور نیازمند هوشیاری بپرهیزد. مصرف داروی فلوکستین ممکن است نتایج بعضی از آزمایشها مانند اسکن مغزی برای تشخیص بیماری پارکینسون را تحت تاثیر قرار دهد. سلامتی گنجینهای است که جایگزینی برای آن نیست. مدیریت: دوز داروهای مهارکننده CNS را هنگامی که با فلونیترازپام ترکیب می شود کاهش دهید و بیماران را برای اثبات سرکوب CNS (به عنوان مثال ، آرام بخشی ، افسردگی تنفسی) کنترل کنید. اگر دو بار در روز از این دارو استفاده می کنید، ممکن است پزشک به شما بگوید این دارو را ضبح و عصر مصرف کنید. اما در صورت استفاده از کلردیازپوکساید ممکن است دچار عوارضی چون خواب آلودگی، سرگیجه، حالت تهوع، یبوست، تاری دید شوید.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما