جستجو
Close this search box.

احیای آی مک I4 G4 با تراشه M1 – زومیت

[ad_1]

نوستالژی یک نیروی قدرتمند است و اکنون شخصی توانسته است iMac G4 را به یک تراشه جدید M1 مجهز کرده و آن را به زندگی بازگرداند. اگرچه این دستگاه قدیمی است اما جذابیت خود را از دست نداده است. این محصول از یک نمایشگر 15 اینچی با لبه های نسبتا ضخیم دور تا دور آن بهره می برد. iMac G4 دارای یک پایه بزرگ با درایو نوری است. ناگفته نماند که طراحی تنها یکی از عناصر این محصول است که البته در طول سالیان متمادی تغییرات قابل توجهی داشته است. اگرچه سخت افزار G4 برای زمان خود بسیار چشمگیر بود، اما در مقایسه با سخت افزار مدرن بسیار قدیمی است.

مک جی 4 با تراشه M1

به گزارش Digital Trends، صفحه نمایش Imec G4 دارای رزولوشن 1024 در 768 پیکسل است. این دستگاه از یک پردازنده گرافیکی گیگاهرتزی تغذیه می کرد. پردازنده گرافیکی این محصول GeForce 4MX بوده و از 256 مگابایت DDR SDRAM با فرکانس 333 مگاهرتز استفاده می کند. این نسخه از آی مک به یک هارد دیسک 80 گیگابایتی در 72000 دور در دقیقه مجهز بود که در مقایسه با تجهیزات مشابه زمان خود عالی به نظر می رسید.

یک متخصص به نام کانر تصمیم گرفت تصمیمی جسورانه بگیرد. او یک مادربرد با تراشه M1 در iMac G4 نصب کرد و آن را به 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD مجهز کرد. از آنجایی که M1 یک سیستم روی تراشه (SoC) است، شامل یک تراشه گرافیکی، یک تراشه مرکزی و RAM است.

مک جی 4 با تراشه M1

مقاله مرتبط:

پروژه کانر علاوه بر به روز رسانی سخت افزار، به روز رسانی پورت های G4 را نیز شامل می شد. نسخه اولیه سیستم مجهز به سه پورت USB 2.0، دو پورت Firewire 400 و دو پورت VGA بود، اما ظاهرا همه این پورت ها قدیمی بودند و نیاز به به روز رسانی داشتند. iMac G4 Connor اکنون دارای پورت HDMI، USB A، USB C، جک هدفون و اسلات کارت Asi و یک پورت اترنت است.

اگر تعجب می‌کنید که آیا آی‌مک G4 اصلاح‌شده چیزی بیش از یک پروژه سرگرم‌کننده است، کانر آن را به Wi-Fi و بلوتوث نیز مجهز کرده است و اکنون می‌تواند به شبکه‌ای با سرعت بیش از 100 مگابیت در ثانیه متصل شود. با این حال، ما تکنسین ها همیشه مجذوب دیدن دستگاه های قدیمی و اصلاح شده بوده ایم.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.