برای شروع صفر مطالعه کنکور از تابستان دیر نیست؟

خدمت مذیریت وبلاگ من سال سوم رشته ریاضی فیزیک هستم وسال93کنکور دارم.لطفا به من کمک کنید تا در تابستان علاوه بر برنامه ای کارامد آنرا انجام دهم.از شما میخواهم برای موفقیت در برنامه ریزی در تابستان به من کمک کنید.منتظر پاسخ شما هستم. گام بعدی در روش مطالعه فیزیک کنکور برای داوطلبان آزمون سراسری این است که بعد از حل مسائل تشریحی و درک دقیق مفاهیم به سراغ حل تست های زمان دار بروند تا خود را با شرایط استاندارد کنکور و زمان محدود آن تطبیق دهند. دیگر مانند گذشته نمی توان با حفظ کردن کتب درسی، در کنکور سراسری نتیجه خوبی کسب کرد اما اگر کسی بداند در هر درس چگونه اندیشه محوری را استخراج کند، متوجه خواهد شد که اتفاقاً سوالات کنکورسراسری، شکل بهتری بخود گرفته و در زمان کوتاهتری قابل حل هستند. اجازه بدهید در مورد این اختلاف نظر، توضیح شفافی ارائه دهم و آن اینکه دبیر کنکور تصور می کند منظور سازمان سنجش این است که به عنوان مثال بیت صورت سوال و چهارگزینه آن از داخل کتاب انتخاب شده است اما به عقیده من ، منظور سازمان سنجش این نیست، بلکه سنجش معتقد است، اندیشه محوری ای که به حل آن تست کمک می کند در بیتها و جملات کتاب درسی وجود دارد و لزوماً نباید همان بیت یا عبارت داخل کتاب درسی را در تست خود بیاورد.

مشاور کنکور سینا تهرانی

البته در برخی مواقع نیز شاهکار طراح سوال کنکور در استفاده از تکنیک دوقطبی در طراحی گزینه هایی خاص، داوطلب را به تردید در انتخاب گزینه صحیح می اندازد و آمار تستهای نادرست وی را افزایش می دهد. سیناتهرانی مشاور تحصیلی در ادامه گفت: دانش آموز دوم نیز با دقتی بیشتر و در گوشه ای از تخته جای خالی ای پیدا و عبارت مورد نظر را در آنجا نوشت. من کی چنین شرطی گذاشته بودم .سپس ایشان روبه من کرد و گفت: ” شنیده بودم که شما به دانش آموزانتان روش صحیح فکر کردن را می آموزید، اما تاکنون با چشم خودم قدرت این روش را ندیده بودم که آنرا هم امشب دیدم! ایشان تقلّب کردند خب ما هم می توانستیم ابتدا تخته را پاک کنیم اما تصور کردیم که منظورتان این است که تخته را نباید پاک کرد! در واقع طراح محترم می خواهد به داوطلب کنکور بگوید من نمی خواهم تو مفهوم یک بیت یا عبارت را حفظ کنی، بلکه بجای آن اندیشه اصلی سوال را در اختیارت گذاشته ام و اگر تو بتوانی آن اندیشه را تشخیص بدهی براحتی به گزینه صحیح خواهی رسید و نباید برایت مهم باشد که گزینه های سوال از داخل کتاب درسی آمده یا خارج از آن طرح شده باشد.

خنده دارترین سوال برنده باش برای خفن ترین شرکت کننده 😅 سیناتهرانی می افزاید: مدیر مدرسه در حالیکه با چهره ای مات و مبهوت به من و آرزو خانم نگاه می کرد، گفت: حقیقتاً هم که دانش آموز موفقی هستی ، حالا می فهمم چرا شاگردان شما یک سرو گردن از بقیه بالاترند! سینا تهرانی مشاور تحصیلی گفت: ظاهر امر که اینطور نشان می دهد اما به نظر من سوالات پیچیده تر نشده اند بلکه مبتنی بر درک اندیشه های محوری شده اند. آقای مدیر گفت: بروید بیرون احمق ها! جزوه ها بری اما حوصله خوندن نداشته باشی؟ دانش آموزان سوم نیز با دقت و حوصله بیشتر و با رنگی متفاوت آن عبارت را نوشت. من در پاسخ به آنها می گویم: اغلب این سوالات بگونه ای طراحی شده اند که یکی از آن دو گزینه از بخش « بیشتر بدانید » کتاب درسی است و چون داوطلب به اشتباه تصور کرده از این قسمت سوالی طرح نمی شود، اکنون به این دوگزینه شک کرده است.

فراتر گذاشته و در کنار برنامه ریزی های درسی منحصربفرد، به شاگردانش روش تفکر مبتنی بر ایده یابی سوالات کنکور را می آموزد زیرا اعتقاد دارد تسلط بر این روشها اعتمادبه نفس دانش آموزانش را افزایش داده و آنها را بسوی کسب رتبه های برتر کنکور سوق می دهد. علاوه بر برنامه ریزی و اخذ گزارش کار هر روز از شما، مشاور مورد نظر در زمینه های مختلف پاسخگوی سوالات شما و راهنمای شما در طی مسیر خواهد بود از جمله در زمینه روش مطالعه درس ها – منابع کمک درسی – تحلیل و ارزیابی آزمون های آزمایشی – پیشرفت در آزمون ها و افزایش تراز – برنامه ریزی – خلاصه نویسی – مرور مطالب درسی – تست زنی – جمع بندی – راهکارهای لازم برای پیشرفت تحصیلی – مشاوره انگیزشی و راهکارهای افزایش ساعت مطالعه – انتخاب رشته – کنکور مجدد و … برخی از دبیران و داوطلبین کنکورسراسری معتقدند تعدادی از سوالات زیست شناسی خارج از کتاب مطرح می شود و پیچیدگی های خاص خودش را دارد، نظر شما در این مورد چیست؟ آقای تهرانی سازمان سنجش معتقد است، منبع طراحی سوالات ادبیات کنکورسراسری کتابهای درسی است، اما عده ای از دبیران کنکور و یا داوطلبین این ادعا را رد می کنند، نظر جنابعالی در این زمینه چیست؟

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما
محتوای این وب‌سایت توسط فناوری‌های هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی تولید شده و ما هیچ مسئولیتی در قبال دقت آن نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.