برگردیم به دوران کوپن ها اما این بار به صورت الکترونیکی!

[ad_1]

فرارو- نمایندگان برای لغو ارز ترجیحی و حمایت از مردم در قالب کالاهای برگ، الکترونیکی و پزشکی از طریق بیمه یا جایگزین های مطمئن ساز و کاری را تعریف کرده اند تا مردم در پایان شهریورماه نسبت به ارائه این کالاها و خدمات اقدام کنند. 1400 و در حد نصاب تعیین شده.

به گزارش فرارو، هرچند نمایندگان تاکید کردند که این به معنای حذف دلار 4200 دلاری نیست، اما مکانیسم توزیع تغییر کرده است، اما در نهایت می توان گفت که تخصیص دلار 4200 دلاری تقریبا تمام شده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح این مصوبه گفت: و دارو در شهریور 1400 به دست مردم می رسد. در واقع به نظر می رسد مجلس با این مصوبه توپ را در دفاع از دولت انداخت و همانطور که مسئولان دولتی و سازمان برنامه و بودجه تاکید دارند، این مصوبه منجر به تخصیص دلار 4200 دلاری شد. تا پایان.

برگردیم به دوران کوپن ها اما این بار به صورت الکترونیکی!قیمت محصول با کوپن قابل کنترل نیست
علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی است گفتگو با فرارو وی درباره توقیف ارز 4200 تومانی نیز گفت: این موضوع را باید از دو منظر بررسی کرد. اولاً باید توقیف ارز مورد نظر را مساعد دانست، زیرا چند ارزی بسیار مفسده است و برای برخی رانت های عجیبی دارد.» توسط افراد ارائه می شود.

وی افزود: ثانیاً ارز 4200 تومانی به هیچ وجه به رسالت خود عمل نکرده و تنها در این حوزه عده ای رانت خوار با استفاده از ارز دولتی به ثروت غیرمنتظره ای دست یافته اند، اما در نگاه مردم به عنوان کالا و مایحتاج اصلی خود. قیمت پول ملی را دریافت نکردند، به طوری که طی چند سال گذشته شاهد هستیم که قیمت های بازار روز به روز افزایش قابل توجهی داشته است.

قنبری گفت: اما اینکه دولت بخواهد در ازای برداشت ارز 4200 تومانی به مردم کارت الکترونیکی یا کوپن بدهد، برنامه خوبی به نظر نمی رسد زیرا اکنون زمان توزیع کوپن است و هیچ کشوری این کار را نکرده است. ” خیر

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اگر برای برخی کالاها کوپن ارائه کنید، شاهد ایجاد دو نرخ برای کالاهای اساسی خواهند بود، خاطرنشان کرد: برخی کالاها با قیمت دولتی و از طریق کوپن اما در ازای همان کالاها توزیع می شود. همچنین نرخ ارز آزاد در بازار، البته به هیچ وجه نمی توان این کار را انجام داد، زیرا در این صورت نیز مانند دو ارز، شاهد فساد در این حوزه خواهیم بود، بنابراین گسترش محصولات ایمیل در حال حاضر بدون نام می تواند کالای مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب تحویل دهد، زیرا با 4200 تومان نمی توانست این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت به جای یارانه دادن به مردم اقدامات زیربنایی انجام دهد. تا زمانی که نتوانیم شغل پایدار ایجاد کنیم، چند سال دیگر، در سال 88 و با اجرای طرح، درآمد مردم رشد نمی کند. دولت وقت برای هر ایرانی 45000 تومان یارانه نقدی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اما از آن زمان میزان یارانه مشخص شد و دولت های مختلف یک ماه است که درصدد تامین این میزان یارانه هستند در حالی که سال هاست با تورم بسیار بالایی مواجه هستیم. هیچ نامی ارزش ندارد پس دولت باید با اتخاذ سیاست های درست به فکر ایجاد اشتغال باشد.

قنبری گفت: در صورت رونق صادرات و رشد تولید کالا و خدمات، تنها در صورت ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم، اشتغال ایجاد می شود و درآمد سرانه در کشور افزایش می یابد. و همه از این وضعیت سوء استفاده می کنند، بنابراین دولت باید در سیاست خود تجدید نظر کند، در غیر این صورت با گسترش کوپن های الکترونیکی وضعیت بهتر نمی شود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما