برگ برنده دانش آموزان در کنکور چیست؟

پرونده:مرکز مشاوره تحصیلی خانه دانش آموز.png - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد پرستاری یکی از رشته هایی هست که بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه ها رو داره. بعضی ها متاسفانه پرستار رو با خدمه و نظافت چی اشتباه میگیرن در حالیکه پرستار درس خونده علم این کار رو داره یه آدم تحصیل کرده است قرار نیست هر کاری که جزو وظایفش نیست رو انجام بده. وظیفه هر کس داخل بخش مشخصه. وظیفه مشاور کنکور ما این است که روش یافتن مفاهیم مورد نظر طراحان کنکور سراسری را به شما بیاموزد تا دیگر نیازی به مطالعه خط به خط کتاب ها یا فرورفتن در گزینه های یک تست و افتادن در تله علمی و زمانی آن نباشد. مهارت کنکور دادن و رتبه برتر شدن به چندین عامل بستگی دارد و دانش تنها بخشی از این پازل چند تکه است در واقع سوالات کنکوری چندین مهارت را در داوطلب کنکوری ارزیابی میکنند و به همین دلیل نیز در طول دوران مطالعه زدن تستها با سبک و سیاق مختلف توصیه میشود. الان شما اگه با خیلی از پرستارها صحبت کنید اصلی ترین مشکلات شغلشون رو معمولا میگن فشار کار و استرس زیاد این شغل هست و در کنارش حقوقشون که با توجه به سختی کارشون خیلی زیاد نیست، بعضی ها از شیفت شب و به هم خوردن نظم خوابشون گلایه دارن، مخصوصا کسانی که بچه دارن و مجبورن در ماه حداقل چند شب پیش خانواده و بچه شون نباشن، ارتباط با انواع بیمارها و تاثیر گذاشتن روی روح و روان پرستارها، مثلا شما داخل استیشن نشستی چند دقیقه وقت داری استراحتی کنی و چای بخوری یهو کد میخورید واسه احیا!

مشاور کنکور فرهپور

باید سریع خودتون رو برسونید اگه لازم شد تو احیا کمک کنید و هر لحظه ممکنه از نزدیک شاهد مرگ یک انسان باشید به هر حال این استرس ها کم کم در روحیه انسان ممکنه تاثیر بزاره. لذا چه بسا با ابطال تاثیر معدل در کنکور سراسری، مدیران چنین مدارسی بطور جدی به فکر ایجاد تغییرات اساسی در نگرش ها و اصلاح سیستم نادرست مدیریتی و آموزشی مدارس خود بیفتند. ۳- نظام جدیدی ها دانش آموز هستند و باید بین دروس دوازدهم و دروس کنکور مدیریت زمان داشته باشند تا بتوانند مسیر آمادگی خود را به خوبی طی کنند. اینکه احتمال داره به بیماری های واگیردار محیط بیمارستان آلوده بشن، نیدل استیک شدن، اینکه شما با خون و زخم سرو کار دارید، البته بعضی بخش های بیمارستان از این نظر راحتترن و بخش تا بخش فرق داره، کمبود نیروی پرستار توی بخش که باعث میشه فشار کاری بیشتری روی پرستارهای اون بخش باشه. پرستار با پزشک، با بیمار و همراه بیمار همیشه ارتباط مستقیم داره و با بقیه پرستارها و مترون و سوپروایز هم همینطور. اینا کسانی هستن که بیشتر از بقیه توی محیط کار با پرستار ارتباط دارن. الان بازار کار پرستاری نسبت به خیلی رشته ها بهتره حتی با اینکه آمار پذیرش دانشجوش بالاست و از نظر آمار پذیرش در دانشگاه های دولتی و پردیس و ظرفیت مازاد تقریبا در حد پزشکی هست، ولی چون نیاز به پرستار واقعا زیاده فعلا بازار کارش نسبتاً خوبه.

البته الان پرستاری روزانه دانشگاه های دولتی دیگه به تعداد برابر دختر و پسر دانشجو پذیرش میکنه اما پردیس خودگردان و دانشگاه ازاد اینجوری نیستن و هر کی رتبه بهتری داره چه پسر چه دختر راحتتر قبول میشه. در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی حقوق پرستارها طبق قوانین دولتی هست و خیلی با هم فرقی ندارن اما بسته به اینکه کدوم شهر و کدوم بیمارستان باشه، کدوم بخش از اون بیمارسان باشه، چقدر اضافه کار داشته باشه، مدرک تحصیلیش چی باشه، چقدر سابقه کار داشته باشه و بیمارستان چقدر کارانه بده میتونه حقوق کمی بالا پایین بشه. پرستار باید ادم صبوری باشه خیلی وقتا واقعا لازمه با بیمار همدردی کنه یا حتی با همراه بیمار، خودشو ر یه لحظه بزاره جای اونها، مهربان بودن خوش برخورد بودن اینا واقعا لازمه کار یه پرستاره اگه میخواد پرستار موفقی باشه. کسی که عاشق رشتش و شغلش باشه در هر شغلی میتونه موفق باشه و سختی هاشو تحمل کنه. اما در کل میگم هر شغلی مزایای خودشو داره سختی های خودشم داره و کسی که عشق این شغل رو داشته باشه میتونه باهاش راحتتر کنار بیاد و تو کارش موفق تر باشه.

طول دوره تحصیلش نسبت به رشته های دکتری عمومی که ۶ تا ۷ ساله هستن کوتاهتره که این میتونه یه مزیت برای ورود سریع تر به بازار کار باشه هرچند سقف درآمد پرستاری معمولا کمتر از رشته های دکتری عمومیه. الان در کل بازار کار پرستاری بد نیست و حتی سال سوم و چهارم دانشجئیی بعضی از دانشجو ها در بیمارستان کار میکنن و درآمد دارن. بعضی شب ها هم ممکنه اصلا تعداد مریض های بخش یا اوضاع مریض ها طوری باشه که هیچکدوم از پرستارها حتی یک دقیقه هم نتونن بخوابن. کلا باید روحیاتتون با کار بالینی و محیط بیمارستان سازگار باشه، با شیفت شب، با برخورد داشتن با انواع بیمارها و خیلی از بیماری ها، خون دیدن، شریط خاص اورژانسی، بعضی بیمارها و … اوضاع جذب هیات علمیش هم نسبت به خیلی از رشته های دیگه و نسبت به تعداد دانشجوی دکتری که دارن پذیرش میشن خوبه. برای انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی سازمان ملی استاندارد ایران میبایست از گروه و کد زیرگروه آموزشی، رشته های تحصیلی و دیپلم های مرتبط دارای اولویت پذیرش، ظرفیت پذیرش اعم از آزاد و شاغل، و نیز جنسیت پذیرش ( مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ) اطلاع داشته باشید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مشاور کنکور ناصری (best-class.ir).

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما