(تصویر) حفره های مرموز در هرم بزرگ مصر را کشف کنید!

[ad_1]

فرارو- یک اسکن جدید و فوق العاده قدرتمند از هرم بزرگ جیزه در مصر با پرتوهای کیهانی می تواند هویت دو فضای خالی اسرارآمیز را در آن آشکار کند.

به گزارش فرارو، بر اساس اسکن ها، اکنون می دانیم که هرم بزرگ خوفو در جیزه مصر، که بزرگترین هرم نیز می باشد، دارای دو فضای خالی مرموز است. بزرگترین فضای خالی بالای یک گالری بزرگ – گذرگاهی که به اتاق فرعون خوفو منتهی می شود – قرار دارد و گفته می شود که حدود 98 فوت (30 متر) طول و 20 فوت (6 متر) ارتفاع دارد.

باستان شناسان از ماهیت این فضای خالی که می تواند یک سالن بزرگ یا چندین اتاق کوچک باشد مطمئن نیستند. غیر معمول ترین احتمال این است که این مکان یک اتاق دفن مخفی خوفو باشد. احتمال رایج تر این است که سوراخ ممکن است در ساخت هرم نقش داشته باشد. باستان شناسان هنوز امیدوارند که عملکرد این فضاهای خالی مرموز را کشف کنند.

هرم بزرگ جیزه که برای فرعون خوفو (حدود 2551 قبل از میلاد تا 2528 قبل از میلاد حکومت کرد) ساخته شده است، بزرگترین هرمی است که تا به حال در مصر باستان ساخته شده است و تنها شگفتی باقی مانده از جهان باستان است. بین سال‌های 2015 و 2017، پروژه اسکن هرم یک سری اسکن انجام داد که میون‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردند – ذرات فضایی که به طور منظم روی زمین فرود می‌آمدند تا هر فضای خالی را شناسایی کنند. این اسکن ها دو جای خالی ناشناخته را در سال 2017 در هرم بزرگ نشان دادند.

اکنون تیم جدید قصد دارد هرم بزرگ را دوباره اسکن کند، اما این بار با یک سیستم قدرتمندتر که میون ها را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل می کند. میون ها ذرات بنیادی با بار منفی هستند که هنگام برخورد پرتوهای کیهانی با اتم های موجود در جو زمین به وجود می آیند. این ذرات پرانرژی مدام روی زمین می افتند (که البته کاملا بی ضرر هستند). از آنجایی که آنها با سنگ های موجود در هوا برهمکنش متفاوتی دارند، محققان می توانند از آشکارسازهای فوق حساس برای مشخص کردن ذرات و نقشه برداری از مناطقی مانند سوراخ های هرم بزرگ استفاده کنند که آنها از نظر فیزیکی قادر به شناسایی آنها نیستند.

(تصویر) حفره های مرموز در هرم بزرگ مصر را کشف کنید!

این تیم در مقاله ای که در سرور preprint در arXiv منتشر شده است، می نویسد: “ما قصد داریم یک سیستم تلسکوپی 100 برابر حساس تر از تجهیزاتی که اخیراً در هرم بزرگ استفاده شده است بسازیم.” البته مقالات منتشر شده در سرورهای پیش چاپ هنوز توسط سایر محققان این حوزه مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، تیم تحقیقاتی جدید در مقاله خود نوشت: «از آنجایی که سیستم‌های آشکارساز پیشنهادی بسیار بزرگ هستند، نمی‌توان آن‌ها را در داخل هرم قرار داد، بنابراین رویکرد ما این است که آنها را در بیرون قرار دهیم و در امتداد پایه حرکت دهیم. . به این ترتیب ما می‌توانیم میون‌ها را از تمام زوایا جمع‌آوری کنیم تا تصویر مناسبی ایجاد کنیم.» آنها افزودند: “استفاده از تلسکوپ های بسیار بزرگ میون در خیابان.” [هرم بزرگ]آنها می توانند تصاویری با وضوح بسیار بالاتر به دلیل تعداد زیاد میون های شناسایی شده ایجاد کنند.

محققان خاطرنشان کردند که آشکارسازها آنقدر حساس هستند که حتی می توانند وجود آثار احتمالی دست را در داخل حفره ها تشخیص دهند. آلن بروس، دانشمند آزمایشگاه ملی شتاب دهنده فرمی و یکی از نویسندگان مقاله، در ایمیلی به Live Science نوشت: «اگر چند متر مکعب از این فضاهای خالی با اشیا پر شود. [مانند سفال، فلز، سنگ یا چوب]وقتی پر شد، باید بتوانیم آن را از هوا تشخیص دهیم.»

نیاز به بودجه دارد

این تیم از وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر برای انجام این اسکن مجوز دریافت کرده است، اما آنها همچنان برای ساخت تجهیزات و قرار دادن آن در کنار هرم بزرگ به بودجه نیاز دارند. آلن بروس گفت: ما به دنبال حامیان مالی برای تکمیل پروژه هستیم. زمانی که بودجه کامل را دریافت کردیم، معتقدیم ساخت این آشکارسازها دو سال طول خواهد کشید. او اضافه کرد؛ در حال حاضر، گروه ها بودجه کافی برای مدل سازی و نمونه سازی دارند. در واقع، پس از استقرار تلسکوپ ها، سیستم به مدتی برای جمع آوری داده ها نیاز دارد. زمانی که بتوانیم حدود یک سال با این تلسکوپ ها رصد کنیم، انتظار نتایج اولیه را داریم. جمع آوری داده های کافی از میون ها برای دستیابی به حساسیت کامل برای مطالعه [هرم بزرگ] دو تا سه سال زمان نیاز داریم.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما