خبر مهم درباره سند رسمی خودرو

[ad_1]

چند روز پیش «سند رسمی خودرو» یا «سبز نامه» بار دیگر در خبرها قرار گرفت، این بار به دلیل اینکه این سند ابهام مجدد دفاتر اسناد رسمی نبوده، بلکه حکمی از سوی دولت مبنی بر صدور این سند توسط GAI به عنوان یک سند رسمی خودرو؛ به نظر می رسد این تصمیم بالاخره به تنش های پلیس و دفاتر اسناد رسمی به نفع مردم پایان داده است. معاون مددکاری اجتماعی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل هفته جاری هیات وزیران با پیشنهاد وزارت کشور در خصوص لایحه اصلاح ماده (29) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر انتقال خودروها به مراکز تعیین شده توسط نیروی انتظامی موافقت کرد. . . لایحه ای که به منظور یکپارچه سازی فرآیند واگذاری خودرو، لزوم تسهیل و تسریع در امور مربوط به آن و همچنین پرهیز از فرآیندهای طولانی و پیچیده صدور سند ملکی و انتقال اسناد به آن به هیات وزیران تقدیم شده است. ماشین و غلظت واحد.

این لایحه حاوی احکام مربوط به فرآیند واگذاری خودرو از جمله تعیین نحوه ثبت مالکیت، انتقال، ثبت اسناد رهنی، اخذ مالیات، عوارض و سایر موارد مرتبط است که از تجربیات سایر کشورها و استفاده از قدرت استفاده می‌کند. . نیرو برای رسیدگی به این مسائل به ویژه در زمینه تایید اصالت خودرو و هویت خریدار و فروشنده آماده شد و تصویب و اجرای آن باعث حذف یا کاهش هزینه های اضافی مربوط به حمل خودرو به مردم شد.

بر اساس این لایحه، متعاقدین وسایل نقلیه یا نمایندگان قانونی آنها موظفند با مراجعه به مراکزی که از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است نسبت به نقل و انتقال خودرو خود اقدام و درخواست خود را در سامانه شماره گذاری ثبت کنند. اصالت خودرو، شناسه خودرو. طرفین و محل سکونت خریدار، پرداخت جریمه و معوقه اعم از هرگونه مالیات یا عوارض بر خودروی موضوع معامله، واگذاری پلاک به آخرین مالک، نصب بر روی خودرو و صدور سند رسمی و شناسایی کارت وسیله نقلیه می سازد.

اگرچه سند رسمی و کافی صادر شده از سوی پلیس پیش از این مورد تاکید مسئولان مختلف قرار گرفته بود، اما همچنان برخی از دفاتر اسناد رسمی بر لزوم ثبت خودرو در این دفاتر تاکید داشتند که باعث سردرگمی و البته پرداخت هزینه شد. پایانی بر این حاشیه سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی خودرو نیز در این باره تصریح کرد.

برگ سبز؛ سند رسمی مربوطه برای وسایل نقلیه

جهانی گفت: همانطور که می دانید و پیش از این نیز بارها گزارش شده است، سبز نامه صادره از سوی پلیس، سند رسمی خودرو است. خوشبختانه دولت نیز در مصوبه اخیر خود بر این موضوع تاکید کرده است. تصمیم دولت این بود که GAI باید گواهی مالکیت، کارت و پلاک خودروها را صادر کند و البته قبل از آن خودرو را از نظر اصالت و عناصر به دقت بررسی کند.

وی ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار دارد برابر قانون، قبل از فروش رسمی خودرو، سرقت اقلامی از قبیل تکیه گاه خودرو، شماره شاسی و بدنه و … از عملیات، بدهی و سفارش ممنوع است. و موارد.” قضایی و غیره به صورت تخصصی در نظر گرفته و در صورت تایید تمامی این موارد برای خودرو یا همان نامه سبز سند رسمی صادر می کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک سازمان سنجش با تاکید بر اینکه در مصوبه اخیر دولت بار دیگر تاکید شده است که سند صادر شده از سوی پلیس، سند رسمی و کافی برای وسایل نقلیه است، گفت: طبیعتاً نیازی به وسیله نقلیه متحرک نیست. ” بیایید دو سند بگیریم. هدف ما کاهش هزینه های مردم است، بنابراین می گویم گرین کارت برای فروش خودرو کافی است اما در واقع سند رسمی خودرو است که پلیس طبق قانون صادر می کند.

به حرف دلال ها گوش نده!

جهانی با بیان اینکه همچنان برخی از بنگاه ها یا فروشندگان خودرو بر ثبت اسناد خودرو در دفاتر رسمی اصرار دارند، گفت: پلیس بر اساس قانون عمل می کند و صحبت می کند. ما نمی توانیم غیرقانونی بگوییم و به مردم هشدار می دهم که به این چیزها توجه نکنند. بر اساس ماده 47 قانون ثبت اموال غیرمنقول مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای اموال غیرمنقول اعم از زمین، باغ، مغازه و ساختمان های مسکونی الزامی است، اما برای ثبت اموال منقول مراجعه به این مؤسسات الزامی نیست. خودرو نیز اموال منقول است و مانند فرش یخچال فریزر و … در دفاتر اسناد رسمی ثبت نمی شود و خودرو نیازی به سند ندارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک جاده ای ادامه داد: پس از انجام معامله و صدور سند توسط پلیس، نیازی به مراجعه مجدد به دفترخانه و اخذ سند نیست.

وی درباره هزینه تعویض پلاک و شماره گذاری نیز به ایسنا گفت: تمامی هزینه های تعویض پلاک و مراکز شماره گذاری طبق قانون است و هیچ هزینه اضافه ای دریافت نخواهد کرد.

جهانی در خصوص پرداخت مالیات نیز گفت: از آنجایی که هر مالیاتی باید مالیات پرداخت شود، مالیات باید در خودروهایی که ربطی به پلیس ندارند و متعلق به سازمان امور مالیاتی هستند پرداخت شود. هماهنگی های لازم با سازمان مالیاتی کشور انجام شده تا مردم به نوبت مالیات خود را پرداخت کنند.

وکالت بهتر از وکالت است

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهداری همچنین به خودروسازان توصیه کرد که هنگام خرید و فروش خودرو از ثبت نام استفاده کنند و افزود: بهتر است قبل از خرید و فروش خودرو نسبت به تهیه برگه ثبت نام اقدام کنند. سوگند دستی، اما بسیار مهم است و باید حاوی روش پرداخت و جزئیات معامله باشد. می توان گفت که وکالت از وکالت نامه ارزشمندتر است. برخی به جای شهادت وکالت می دهند، چند اشکال دارد، اولاً اگر یکی از طرفین عهد فوت کند وکالت باطل می شود و ثانیاً اگر در یکی از طرفین مشکل روحی وجود داشته باشد. توافق. معامله و بیمار روانی شوند، وکالتنامه باطل است. همچنین در صورت عدم صدور وکالت، موکل می تواند به راحتی وکیل خود را عزل کند.

جهانی در پایان با افزودن عبارت رسمی به مدارک پلیس گفت: چند ماه است که این عبارت به اسناد صادره از سوی پلیس اضافه شده است، البته اسناد قبلی نیز همین تاثیر را دارد و فقط عبارات رسمی به اسناد جدید اضافه شده است. بود.

حال باید دید این تصمیم دولت می تواند به اصرار سردفتر برای ثبت نام خودرو در این دفاتر پایان دهد یا در آینده زمینه های جدیدی برای اعتراض به تصمیم قانونی به نفع شهروندان ایجاد خواهد شد.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما