دانه های شن اثر انگشت زمین است!

[ad_1]

فرارو- زمین شناسی یکی از علومی است که مردم برای ایجاد تغییر در تاریخ سیاره ما از آن استفاده می کنند، اما دانشمندان اخیرا معیار جدیدی را توسعه داده اند که می تواند با کمک شن جزئیات بیشتری از این تغییرات را کشف کند. و درک بهتری از تاریخ پیدا کردند. زمین.

به گزارش فرارو، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شن‌های ساحل می‌توانند بیشتر از آنچه ما فکر می‌کنیم درباره تاریخ این سیاره به ما بگوید، که ارزش دارد دفعه بعد که برای شنا یا بازی به ساحل می‌روید فکر کنید. دانشمندان استاندارد جدیدی برای تعیین “اثر انگشت بر اساس سن” تعیین کرده اند. زیرکون آنها گفتند که در شن، اثر انگشتی ساخته اند که می تواند تغییرات روی سطح زمین را در طی میلیاردها سال تشخیص دهد.

زیرکون یکی از مواد معدنی است که زمین شناسان به آن توجه زیادی دارند، زیرا اغلب در هنگام برخورد قاره ها تشکیل می شود. به عبارت دیگر، این کریستال ها در برخی موارد می توانند میلیاردها سال قدمت داشته باشند و تاریخچه ای عظیم داشته باشند. استحکام زیرکون آن را در برابر فرسایش زمین شناسی مقاوم می کند و اطلاعات را حفظ می کند و رسوب تشکیل می دهد. همانطور که پوسته خرد می شود و باعث سخت شدن سنگ های جدید می شود، اثری موقتی از عصر حجر باقی می ماند، بنابراین حتی زمانی که به صورت دانه های کوچک خرد می شود، می توانید آثاری از این تاریخ را جمع آوری کنید.

دانه های شن اثر انگشت زمین است!

میلو برام، رسوب شناس در دانشگاه کرتین استرالیا، می گوید: سواحل جهان صادقانه از گذشته دقیق زمین شناسی سیاره ما با میلیاردها سال تاریخ زمین در زمین شناسی هر دانه شن حک شده است. “و اکنون فناوری جدید ما به باز کردن قفل این اطلاعات کمک می کند.” با شناسایی توزیع زمین‌شناسی سن زیرکون در نمونه‌ای از ماسه – از جدید به قدیمی – به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا بفهمند که چه رویدادهای کوهزایی در طول قرن‌ها قبل از تشکیل این زیرکون‌ها رخ داده است.

به گفته محققان، چنین رویکردی حتی ممکن است روشن کند که چگونه زمین برای اولین بار یک بیوسفر زنده ایجاد کرد که بیش از هر روش دیگری برای تجزیه و تحلیل زمین شناسی به گذشته توجه می کند. مزیت دیگر این روش تحقیقاتی جدید نسبت به روش های موجود این است که می توان از آن برای درک حرکات زمین ساختی استفاده کرد، حتی اگر سن رسوب آن ناشناخته باشد (سناریویی که اغلب محققان با آن مواجه می شوند).

این تیم روش جدید خود را با سه مطالعه موردی از رسوبات در آمریکای جنوبی، جنوب شرقی قطب جنوب و غرب استرالیا آزمایش کردند که نشان داد اثر انگشت توزیع سن چگونه کار می کند. کریس کرکلند می گوید: «به عنوان مثال، رسوبات در سواحل غربی و شرقی آمریکای جنوبی بسیار متفاوت است، زیرا دانه های جوان زیادی در سمت غرب وجود دارد که در حال غرق شدن در زیر قاره هستند و باعث ایجاد زلزله و آتشفشان در کوه های آند می شوند. توسط یک زمین شناسی در دانشگاه کرتین در استرالیا ایجاد شد. در ساحل شرقی، همه چیز از نظر زمین شناسی نسبتاً آرام است و مخلوطی از دانه های قدیمی و جوان جمع آوری شده از انواع سنگ ها در سراسر حوضه آمازون وجود دارد.

تجزیه و تحلیل جدید با تحقیقات قبلی در این سایت ها مطابقت دارد. محققان می گویند که حتی دانه های شن نیز می توانند نیروهای تکتونیکی ایجاد کننده آنها را بر اساس توزیع سنی بارش در اطراف خود تشخیص دهند. محققان پیشنهاد می کنند که روش جدید می تواند برای تجزیه و تحلیل مجدد داده های مطالعات قدیمی و همچنین شناسایی ذخایر دقیق تر در مطالعات آینده مورد استفاده قرار گیرد. برهام می گوید: “این رویکرد جدید منجر به درک بهتر ماهیت زمین شناسی باستانی برای بازسازی مکان و حرکت صفحات تکتونیکی روی زمین در طول زمان می شود.” نتایج این مطالعه در یک مجله واقعی نامه هایی در مورد زمین و سیاره این منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما