رایانه شخصی یا مک خود را با سیستم عامل Chrome Flex – Zomit به Chromebook تبدیل کنید

[ad_1]

بسیاری از ما یک لپ‌تاپ قدیمی در گوشه‌ای از اتاق گیر کرده‌ایم و مدت‌هاست که فراموش کرده‌ایم با آن کار کنیم. برخی از آنها احتمالاً بسیار کند بارگذاری می شوند و نرم افزار قدیمی دارند یا اصلاً کار نمی کنند. با این حال چه فایده ای دارد اگر راهی برای استفاده مجدد از این وسیله به جای دور انداختن آن وجود داشت!

به گفته موسسه Android Authority، گوگل یک سیستم نرم افزاری جدید به نام Chrome OS Flex توسعه داده است که می تواند به شما در استفاده مجدد از لپ تاپ های قدیمی کمک کند. می‌توانید از آن برای نصب Chrome در دستگاه‌های Windows یا Mac استفاده کنید. این سیستم لپ تاپ یا رایانه شخصی شما را به صورت رایگان به Chromebook یا Chrombox تبدیل می کند.

گوگل Flex را راهی ارزان برای مدیران فناوری اطلاعات می داند تا با کمترین هزینه، کروم بوک های بیشتری را به کار گیرند. البته، بخش رایگان این سیستم نیز برای همه باز است و هرکسی می‌تواند از آن برای تغییر کاربری دستگاه‌های قدیمی‌تر استفاده کند و به راحتی ببیند چه تجربه‌ای با سیستم‌عامل کروم دارد.

Chrome OS Flex بر اساس همان کد منبع سیستم عامل Chrome است که در Chromebook اجرا می شود. این بدان معناست که شما به سیستم عامل کامل، دستیار گوگل، به روز رسانی های ماهانه، پشتیبانی گوگل پلی و موارد دیگر دسترسی دارید. امروزه Flex وارد فاز اولیه دسترسی می شود. اگر می خواهید امتحان کنید، می توانید ارتباط دادن سر.

Chromebook

گوگل می داند که تغییر سیستم عامل فعلی ممکن است کار بزرگی به نظر برسد. به همین دلیل، خوشبختانه، شما فقط می توانید به Flex اجازه دهید تا با استفاده از درایو فلش USB به سیستم شما وارد شود.

مقاله مرتبط:

با استفاده از بسته نرم افزاری ارائه شده می توانید یک دیسک بوت ایجاد کنید و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنید. با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده توسط Google، می توانید از رایانه فعلی خود برای بوت کردن دیسک و آزمایش سیستم عامل Chrome OS Flex استفاده کنید. اگر از تجربه استفاده از آن راضی نیستید، می توانید به راحتی دیسک بوت را جدا کرده و فرمت کنید.

اگر فلکس را دوست دارید می توانید مراحل نصب را ادامه دهید و آن را به طور کامل روی سیستم خود نصب کنید تا دیگر به USB وابسته نباشد. گوگل ابزارهای نرم افزاری را برای این کار در سیستم های ویندوز و مک ارائه می کند. می تواند جان تازه ای به رایانه های قدیمی ببخشد. حتی اگر 13 ساله باشند!

سیستم عامل کروم فلکس یک مثال پیشرفته تر CloudReady تقریباً همین کار را انجام داد. در سال 2020، Google Neverware، توسعه‌دهنده CloudReady را خریداری کرد و اکنون Flex یک نسخه تأیید شده از همان محصول است.

اگر قبلاً از CloudReady استفاده می‌کنید، وقتی نرم‌افزار از مرحله دسترسی اولیه خارج شد، Google به‌طور خودکار سیستم عامل دستگاه شما را به Chrome OS Flex ارتقا می‌دهد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما