سامانه مشاوره دارویی

اگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی یا همان سندروم پیش از قاعدگی مصرف میکنید، ممکن است پزشک زنان شما اینطور تشخیص دهد که آن را هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی مصرف کنید. دوز اولیه: ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم خوراکی یکبار در روز ؛ دوز روزانه ۱۰ میلی گرم ممکن است پس از یک هفته به ۲۰ میلی گرم خوراکی یک بار در روز افزایش یابد. با این حال، اگر دکتر به شما برای پیشگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی ، آسپرین با دوز پایین (معمولاً دوزهای 325-81 میلیگرم در روز) تجویز کرده است ، باید مصرف آن را ادامه دهید،مگر اینکه دکتر به شما دستور ترک مصرف آسپرین را دهد. سپس بیماران به مدت ۳ ماه و هر هفته ۳ بار، ۵۰ میلیگرم زعفران محلول در شیر دریافت کردند. پاسخ : هر دوی این داروها ، از نوع داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای هستند و اثرات مشابهی دارند.

قرص فلوکستین برای چیست

از محاسن این داروها اثربخشی بالا و قیمت ارزان آنهاست؛ ولی خواب آلودگی، افزایش وزن، خشکی دهان و تاری دید و بهطور کلی اثرات آنتی کولینرژیک از عوارض بارز این داروهاست که باعث میشود برخی از بیماران نتوانند آنها را تحمل کنند. شایان ذکر است که اثرات مصرف فلوکستین بعد از 14 روز مشخص می شود . علاوهبر این آنالیز میزان نوروترنسمیترها در نواحی مختلف مغزی نشان دادهاست که اسانس لیموترش احتمالاً از طریق تغییر سیستمهای دوپامینرژیک و سروتونرژیکی فعالیت ضدافسردگی خود را اعمال میکند. طبق مطالعات انجامشده با استفاده از آنتاگونیستها و آگونیستهای گیرندههای مختلفی مانند گیرندههای بنزودیازپینی، سروتونینی، آدرنالینی و دوپامینی و نیز با استفاده از تستهای رفتاری نشان دادهاست که تأثیر ضد افسردگی اسانس لیموترش اساساً به مسیر سروتونرژیکی خصوصاً گیرنده “5-HT1A” مربوط میشود. فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس استفاده می شود.

کپسول فلوکستین ۲۰

آیا فلوکستین یک داروی نشاط آور است؟ یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب زیاد سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی رایج است . که به نامهای تجاری ترامال، ترامد، ترامادل، بایومادول و پیرالژین، نیز شناخته میشود، یک داروی ضددرد اپیویید است. آزیترومایسین نوعی آنتیبیوتیک از گروه ماکرولیدها است که برای درمان برخی از عفونتهای باکتریایی مثل عفونت گوش میانی، گلودرد استفاده می شود. برای زنان، تاکنون هیچ شواهدی وجود نداشته که اثبات نماید، مصرف فلوکستین باعث کاهش باروری آنها خواهد شد. اما شواهدی وجود دارد که استفاده از آن به ویژه در مورد علائم خلقی استفاده می گردد.در یک مطالعه در افراد اتیستیک که برای درمان مورد بستری قرار گرفته بودند در 43 درصد از 30 نفر بیمار بهبودی قابل توجهی در اختلال خلقی مانند اختلال دوقطبی مشاهده گردید.برای عوارض این دارو کاهش کنترل ادرار، کم کاری تیروئید،هایپرپاراتیروئیدیسم(پرکاری پاراتیروئید)و افزایش وزن به ویژه درصورت مصرف طولانی مدت مشاهده گردیده است(سیگل و همکاران ،2014و سیرت و همکاران 2015 و مک نایت و همکاران ،2012).برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله درمان اختلال اتیسم و تاریخچه ان را به شما پیشنهاد می کنیم.

سلام آقای دکتر من دوازده سالم که بود پدرم فوت کردن و حدود دوسال قبلش هم بیمار بودن زندگی تو اون شرایط باعث شد من دچار وسواس و اضطراب و افسردگی بشم که با دکترای متعددی که رفتم فلوکستین پیشنهاد شد و تا الان که ۲۳سالمه میخورم حتی یکبار سرخود قطع کردم و برگشتم به همون علایم افسردگی و وسواس ،به خاطر سندرم پای بیقرار امروز دکتر گفتن دلوکستین به جای فلوکستین استفاده کنم ولی مشکل من اینه من خودم میدونم اینا داروی اعصابه من خودم دانشجوی رشته پرستاری هستم ولی دوس ندارم کسی بدونه من این قرصارو میخورم خیلی خجالت میکشم به خاطر این که من دارم داروی اعصاب میخورم نمیخوام باور کنم اینا داروی اعصابه مگه من مشکلم خیلی حاده آقای دکتر ؟ چه وبسایتی را برای دریافت اطلاعات درست پیشنهاد میکنید؟ برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید. حتما در مورد تمام داروها، ویتامین ها یا گیاهانی مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.

اگر باردار یا شیرده هستید یا قصدبارداری دارید، قبل از مصرف فلوکستین با پزشک یا داروساز صحبت کنید. در این مورد نیز باید طبق نظر پزشک عمل کنید. عمل اصلی داروهای این گروه در مغز مهار بازجذب سروتونین و نوراپینفرین با بلوک نمودن عملکرد انتقال دهندههای سروتونین و نوراپینفرین است؛ لذا موجب افزایش سطح مغزی سروتونین و نوراپینفرین میشوند. در بیمارانیکه طی مصرف دارو دچار راش میشوند. بعضیها در اثر مصرف این قرص، دچار تاری دید میشوند و تپش قلب پیدا میکنند. داروهای ضد افسردگی داروهایی هستند که معمولاً برای درمان افسردگی استفاده میشوند. ۱. سهحلقهایها (TCA) (از این جهت سهحلقهای نامیده میشوند که در ساختار شیمیایی آنها سه حلقه وجود دارد) مانند ایمی پرامین، آمی تریپتیلین ، نورتریپتیلین و میرتازاپین این داروها اولین دسته از داروهای ضدافسردگی هستند که پیدایش آنها تحول بزرگی را در درمان بیماران افسرده ایجاد کرد. در نتیجه، گاهی اوقات در کنار سایر داروهای ضد افسردگی برای کاهش عوارض جانبی آنها تجویز میشود. یکی از عوارض جانبی مصرف فلوکستین ، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن است.ولی توجه داشته باشید که این فقط یکی از عوارض جانبی این دارو است و به هیچ عنوان نباید فلوکستین را فقط برای لاغری و کاهش وزن مصرف کنید.

پس از پایان این زمان، آزمایش مجدد مایع منی انجام گرفت و تجزیه و تحلیل دادهها این نتایج را نشان داد: میانگین درصد اسپرم با ریختشناسی نرمال قبل از درمان ۴/۶ ± ۵۰/۲۶٪ بوده و پس از درمان به ۴۵/۱۰ ± ۹/۳۳٪ افزایش یافته که به معنی افزایش ۴/۷٪ اسپرمهای با مورفولوژی نرمال پس از درمان بودهاست. همچنین استفاده از زعفران منجر به افزایش تحرک اسپرم به میزان ۴/۶٪ در کلاس A، ۸/۷٪ در کلاس B و ۶/۵٪ در کلاس C شدهاست. SSRIها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای به نظر نمی رسد در رفع این رفتار های تکراری نقشی داشته باشد و عوارض دارویی این دسته دارویی به نسبت گروه کنترل بیشتر گزارش گردیده است(هاراتز و همکاران ،2012) این دارو ها در سالهای اخیر بحث های فراوانی میان محققین داشته اند چراکه این کلاس دارویی موسوم به مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)تغییرات شدید و اساسی در شیمی مغز ایجاد نموده و منجر به عارضه ای به نام سندروم قطع می گردد که می تواند باعث عوارضی شدیدتر از قبل گردد(ویلیلمز و همکاران ،2013).والپروئیک اسید نتایج متفاوتی در ازمایشات دارویی بر روی اختلال وسواس اجبار در کودکان اتیستیک نشان داده است.در ازمایشی 8 هفته ای از 13 فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم که در سنین 5 تا 17سالگی قرار داشتند بهبودی قابل ملاحظه ای در اختلال وسواس اجبار در این کودکان مشاهده گردید.و البته در ازمایشی که پیش از در مورد والپروئیک اسید گفته شد در ازمودنی ها هیچ تفاوت نمره ای در بهبودی اختلال وسواس اجبار مشاهده نگردید(هالندر و همکاران،2006).

در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا کند.

بدین ترتیب که مایع منی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از آخرین سکس مورد آزمایش قرار گرفت و اسپرمها براساس قدرت تحرک در ۴ کلاس (A, B, C, D) تعریف شده به وسیله سازمان بهداشت جهانی طبقهبندی و مورد بررسی قرار گرفت. دوز نگهدارنده خوراکی 20 تا 60 میلی گرم در روز است. هرگز سعی نکنید دو دوز به طور همزمان مصرف کنید. من بعد از تزریق هر دو دوز واکسن سینوفارم بدنم جوش زده. در این حالت، ممکن است پزشک هر روز مصرف قرص فلوکستین را برای شما تجویز کرده باشد. در صورتی که این عارضه در فرد جدی باشد، به صورتی که برای انجام امور یومیه دچار مشکل شود باید حتما با پزشک متخصص خود مشورت نماید. مطالعات نشان می دهد استفاده از فلوکستین را در دوران شیردهی ممکن است، اگرچه برخی از پرشکان استفاده از آن را توصیه نمیکنند اما اگر مادر در دوران بارداری فلوکستین مصرف میکرد یا سایر داروهای ضدافسردگی بر مادر بی اثر بوده اند، اکثر متخصصان توصیه میکنند که مصرف فلوکستین در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا کند. این مدرس دانشگاه ادامه داد: گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدانها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماریهای کبد و حذف سموم خون نیز کمک میکند.

قرص فلوکستین ۲۰

808117/1575:سلام آیا قرص های لوبل و لاموترژین که برای صرع میباشند با قرص اورژانسی تداخل دارند؟ بسیاری از داروها علاوه بر اس سیتالوپرام ممکن است ریتم قلب (طولانی شدن زمان QT) را تحت تأثیر قرار دهند، از جمله: آمیودارون (amiodarone)، دوفتیلید (dofetilide)، پیموزاید (pimozide)، پروکائین آمید (procainamide)، کینیدین (quinidine)، سوتالول (sotalol)، آنتی بیوتیک های ماکرولید (مانند اریترومایسین). همچنین این داروها ممکن است باعث کاهش فشار خون وضعیتی و طولانی شدن فاصله QT در نوار قلب شوند و به همین سبب استفاده از آنها در سنین بالا و در بیماران قلبی میتواند مخاطره آمیز باشد. 3. ممکن است وابستگی ایجاد نماید و نباید بیشتر از مقدار توصیه شده یا به مدت طولانی مصرف شود. همچنين به منظور جلوگيری از عود بيماری ممكن است مصرف دارو به مدت ۶ ماه يا بيشتر ضروری باشد. شایعترین عارضه این دسته از داروها عوارض جنسی است؛ مانند کاهش میل جنسی و تأخیر در رسیدن به اوج لذت جنسی. SSRIها عوارض جانبی کمتری دارند مانند : فلوکستین، سیتالوپرام ، اسسیتالوپرام ، سرترالین ، فلووکسامین ، پاروکستین ، داپوکستین ، زیملیدین و ونلافاکسین در حاضر به علت اثربخشی خوب، عوارض کم و در دسترس بودن این دسته از داروها خط اول درمان را تشکیل میدهند.

808117/1611: سلام مشکل واریکوسل خفیف دارم و تحرک اسپرمم کمه و یه کم حالت طبیعی نداره دکتر دارو مونته لوکاست و پنتوکسی فیلین و ویتامین ای و ث و ال کارنیتین دادن آیا این داروها موثر هست برای بچه دار شدن؟ نکته اول: افسردگی باید در صورت امکان به شکل کامل درمان شود و در غیر این صورت امکان عود حالت شدیدتر آن وجود دارد. علاوه بر داروهای شیمیایی، تعدادی از گیاهان دارویی وجود دارند که عارضه داروهای شیمیایی را ندارند. از این دارو جهت پیشگیری از ترومبوز ورید های عمقی (DVT) و آمبولی ریوی در افرادی استفاده می شود که تحت جراحی تعویض مفصل ران یا زانو قرار گرفته اند. داروی آپیکسابان جهت پیشگیری از بروز سکته مغزی یا لخته های خونی در افرادی تجویز می شود که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا بوده و عامل آن بیماری دریچه قلب نیست. این لیست شامل تمامی تداخلات دارویی فلوکستین نیست. مصرف ریتالین برای شب امتحان مورد تأیید نیست و این دارو اصولاً به جز مواردی که توسط پزشک و برای درمان اختلالات خاصی از قبیل اختلال بیشفعالی- نقص توجه (ADHD) و نارکولپسی تجویز میشود، توصیه نمیشود. داشتن دریچه قلبی مصنوعی یا خونریزی شدید و غیر قابل کنترل در هر ناحیه از بدن را باید با پزشک در میان گذاشت.

مخلوط فلوکستین و ترییدین نیز عوارض زیادی دارد و شما نباید بعد از مصرف هر کدام تا 5 هفته سراغ دیگری بروید. در هنگام مصرف اپیکسابان جهت پیشگیری از بروز DVT و آمبولی ریوی پس از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو، اولین وعده باید حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از جراحی مصرف شود. پیریلامین مالئات از اولین نسل از آنتی هیستامین هاست. پیریلامین مالئات مپیراین (Pyrilamine Maleate Mepyramine) یکی از مشتقات ethylenediamine و یک آنتی هیستامین آرام بخش است. فلوکستین ممکن است باعث ایجاد یک بیماری شود که بر ریتم منظم قلب تاثیر میگذارد. فیبریلاسیون دهلیزی بیماری است که در آن تپش قلب نامنظم بوده و احتمال تشکیل لخته و بروز سکته مغزی افزایش می یابد. لازم است بیمار پس از گذشت سه تا چهار هفته از شروع مصرف دارو، از نظر اثرگذاری آن و وضعیت بیماری بررسی شود. در مورد تاثیر داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI ها در درمان اختلال وسواسی اجباری (OCD) مشخص شده است که داروی فلوکستین برای درمان اختلال وسواسی اجباری (OCD) متوسط تا شدید، موثر است و بنابراین داروی فلوکستین به همراه درمان غیر داروئی و به طور درمان تکمیلی باید به عنوان درمان خط اول در کودکان همراه با درمان شناختی رفتاری (CBT) استفاده شوند.

فلوکستین چیست

این داروها با مهار کردن مونوآمین اکسیداز آنزیمی که انتقالدهندههای عصبی را تخریب میکند، سطح سروتونین، اپینفرین، دوپامین و مونوآمینهای دیگر را در مغز بالا میبرند. ماده مؤثر (ژرانیول) موجود در گل محمدی اثر مهاری بر روی آنزیم مونو آمینو اکسیداز داشته و از تجزیه مونو آمینها جلوگیری کرده و سبب افزایش رهاسازی مونو آمینها میشود. داروهایی مانند آریپیپرازول، دکسترومتورفان و ریسپریدون که توسط آنزیم CYP2D6 تجزیه می شوند. دکسترومتورفان برای درمان علامتی سرفه های بدون خلط بکار می رود. دکسترومتورفان با اثر مستقیم بر مرکز سرفه در بصل النخاع بازتاب سرفه را تضعیف می کند. در برخی از افراد که فلوکستین را به منظور جلوگیری از مشکلات پیش از قاعدگی مصرف می کنند، ممکن است پزشک این دارو را برای مصرف روزانه یا فقط برای دو هفته قبل از شروع قاعدگی تجویز کند. پزشک شما تنها ممکن است بخاطر عوارض جانبی و تداخلات با داروهایی که در حال مصرف کردن هستید ، یکی از این دو دارو را برای شما تجویز کند . بازدارندههای مونوآمین اکسیداز برای درمان افسردگی به خصوص انواع مقاوم و آتیپیک بسیار مؤثر هستند اما عوارض خطرناک و تداخلات دارویی و حتی غذایی گسترده باعث میشود از انتخابهای آخر برای درمان افسردگی باشند.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما