سینا تهرانی مشاوره تحصیلی و مشاوره تحصیلی کنکور تجربی – مرکز مشاوره درس زندگی

دکتر مهدی برقعی مشاور کنکور » کارنامه خرد در همان ماههای ابتدایی تلاش دستیارانم و خود دانش آموزان باعث شد تا افکار منفی از ذهن آنها محو شود. همان طور که در سال های اخیر نیز مشهود بوده است، تعداد بسیار زیادی از داوطلبین و شرکت کنندگان، به امید پزشک شدن، وارد رشته تجربی می شوند و به فکر کنکور این گروه آزمایشی می باشند. قابل ذکر است که پس از انجام انتخاب رشته، امکان تغییر رشته تا حدودی وجود دارد، به این صورت که داوطلبان با مشاهده کارنامه سبز کنکور خود، اطلاعاتی در رابطه با احتمال پذیرش و عدم پذیرش در سایر کد رشته های انتخابی به دست می آورند که در صورت داشتن شرایط لازم می توانند رشته آینده خود را عوض کنند. به گزارش مشرق، سینا تهرانی استراتژیست مدیریت آموزشی و مشاور رتبه های تک رقمی کنکور معتقد است؛ همه دانش آموزان از هر طبقه اجتماعی می توانند اوضاع را آن طور که می خواهند تغییر دهند و دانش آموز موفق باشند و خودشان را برای نسل های بعدی آماده سازند، فقط لازم است تا خیّرین مدرسه ساز؛ مدیران، معلمین و مشاورین تحصیلی آنها کمی هوشمندانه تر عمل کنند. به عقیده سیناتهرانی مهارت های فکر کردن را می توان هم بصورت یک برنامه درسی مجزا و هم بصورت بخش جدایی ناپذیر از همه موضوعات برنامه درسی، آموزش داد.

مشاور کنکور سراسری

من در این مواقع به آنها می گویم: این تکلیف واقعاً دشوار است اما می دانم همه ی شما چقدر باهوش و زیرک هستید. سیناتهرانی در این خصوص به نکته بسیار مهمی اشاره می کند و می گوید: باید توجه داشته باشیم که تفکر را برای دانش آموزان دست یافتنی کنیم زیرا ارائه مسائلی که حل آنها برای آنها سخت و دشوار باشد، نه تنها بی فایده است بلکه باعث بی انگیزه شدن آنها می شود. کلید موفقیت مشاورین تحصیلی و دبیران در این است که تکالیف را به اندازه ای دشوار کنند که بتواند چالشی برای دانش آموزان ایجاد کند اما انجام این تکالیف نباید آنقدر سخت و پیچیده باشد که بچه هایی که توانایی کمتری در فکر کردن دارند، از انجام دادن آن دلزده و منصرف شوند. از دیدگاه سینا تهرانی یکی از مهم ترین عوامل در تفکر عالی، داشتن توانایی فراوان در ایجاد تمرکز و توجه است. سینا تهرانی دیدگاههای جالب و متفاوتی در زمینه آموزش و پرورش و موفقیت در کنکور سراسری دارد.

به عقیده سینا تهرانی یکی از روش هایی که انگیزه دانش آموزان را برای فراگیری تفکر کردن افزایش می دهد این است که برای آنها چالش های جدیدی ایجاد کنیم. آنها نیز مفاهیم زیست شناسی و شیمی را در قالب بازی های ذهنی بخوبی یاد می گیرند و این از نتایج امتحانات تشریحی و تستی ای که از آنها می گیرم، کاملاً مشخص است.سینا تهرانی در ادامه می افزاید: مادر یکی از دختر خانم های آن مدرسه می گفت: « دختر خجالتی و حساسش تصمیم داشت، قید دانشگاه و کنکور را بزند. بنده می دانستم، بچه هایی که در وضعیت ناگوار روحی و خانوادگی به سر می برند نیاز به تدریس به روش بازی سازی ذهنی دارند. یکی از دانش آموزانم که اکنون دانشجوی سال دوم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف است می گفت: آقای تهرانی من تصور می کردم روش تفکر مثبت تنها مناسب موفقیت در کنکور است اما اکنون در دانشگاه به خوبی از آن بهره می گیرم و همین امر درس خواندن را برایم بسیار جذاب و راحت تر کرده است و ایده های بسیار خوبی نیز در تحصیلات و زندگی به ذهنم خطور می کند که براحتی می توانم آنها را پردازش و در مسیر دلخواهم هدایت نمایم.

مشاور کنکور کارشناسی ارشد

نحوه پذیرش، دوره تحصیلی، کد رشته محل، عنوان رشته، ظرفیت پذیرش در … سلام، من دانشجوی ورودی ۹۹ در دوره روزانه بودم که ترم یک رو هم کامل نرفتم، از رشته ام راضی نبودم، بخوام انصراف بدم باید هزینه بپردازم؟ کنکور پزشکی یا ادامه تحصیل در رشته خود؟ سینا تهرانی با اشاره به یکی از تجربیات خود در برخورد با دانش آموزانی که به دلایل مختلف از مشکلات روحی و خانوادگی رنج می برند، نوشته است: دو سال قبل به درخواست یکی از خیّرین مدرسه ساز؛ با همراهی تیمی از رتبه های برتر خود در کنکورهای سراسری سالهای گذشته مسئولیت اجرای پروژه ای را برعهده گرفتم که هدفش این بود تا دختر خانم های مقطع سوم تجربی مدرسه ی این فرد خیّر که در اثر فقر مالی خانواده و یا اعتیاد والدین خود دچار آسیبهای روحی شده بودند را برای موفقیت در آزمون سراسری آماده کند. مشاوران کنکور در مقایسه با والدین تسلط بیشتری را نسبت به نکات تربیتی و مراقبتی دارند و در مواقع بسیاری از دانش خود برای آموزش و هدایت والدین استفاده میکنند تا کنترل و تحمل رفتار دانش آموزان برای والدین آسانتر شود. معلمان و مشاوران تحصیلی باید با بهره گیری از روشهای پیشرفته تدریس و برنامه ریزی درسی آزادی عمل لازم را به دانش آموزان برای استفاده از قدرت تفکر خود بدهند، زیرا آزادانه فکر کردن باعث می شود تا بچه ها به شیوه هایی غیرمعمول فکر کرده و از قدرت خلاقیت خود در حل مسائل و مشکلات بهره بگیرند.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما