فلوکستین 20 و عوارض فلوکستین ۲۰

  1. ادرار تیره
  2. مشکلات و بیماری های کبد
  3. حداکثر دوز: ۶۰ میلی گرم خوراکی در روز
  4. درمان اختلال های وسواسی جبری
  5. مشکلات ریه

قرص فلوکستین 20 فلوکستین حاوی ترکیبات غیر فعالی است که ممکن است منجر به بروز واکنش های حساسیت یا سایر مشکلات شود. فرم مایع پروزاک هم حاوی مقداری الکل است که در بیماران کبدی، دیابتی و وابستگان به الکل با احتیاط تجویز میشود. شکل مایع فلوکستین (شربت فلوکستین ) حاوی الکل است، بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید، دچار اعتیاد به الکل می باشید یا مبتلا به بیماری کبد هستید، در مصرف فلوکستین احتیاط کنید. این یک داروی ضد افسردگی پرکاربرد است که از دهه ۸۰ میلادی برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی، شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی، وسواس و پرخوری عصبی تجویز میشود. مصرف فلوکستین در کسانی که حداقل در دو هفته گذشته از داروهای مهارکننده MAO یا بازدارنده مونو آمین اکسیداز مثل سلژیلین، فنلزین، ترانیل سیپرومین و… همچنین برای مصرف مجدد MAO لازم است که پنج هفته از قطع مصرف پروزاک گذشته باشد. مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک متخصص باشد.

  • قرص اناپرل 20 میلی گرم
  • کپسول پیوسته رهش ونابید ای آر 75 میلی گرم
  • قرص کدیمال شب
  • قرص لاراسل 100 میلی گرم
  • سرترالین (Sertraline)
  • قرص کدیمال 500 میلی گرم

شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین این دارو را به خوبی تحمل می کنند. البته عوارض جانبی در داورها، به ویژه در داروهای ضد افسردگی نسبی هستند و ممکن است در بسیاری افراد، هیچ عارضهای ایجاد نکنند؛ در حالی که برخی دیگر با عوارض غیرمعمولی روبهرو میشوند. مصرف قرص فلوکستین در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند، پس فقط در صورت نیاز ضروری فلوکستین مصرف کنید. قبل از مصرف ترییدیدین یا MAOI باید 5 هفته پس از توقف فلوکستین صبر کــنید. بسیاری از عوارض SSRI در طی چند روز تا چند هفته برطرف می شوند. آنچه اهمیت دارد این است که مهمترین و شایعترین عارضه ممکن برای هر دارو را بشناسیم تا در صورت بروز با پزشک خود مشورت کنیم.

  1. قرص سینوریپا 5/500 میلی گرم
  2. تب یا لرز
  3. اختلال فوبیا
  4. بیشتر از دمای 25 درجه ی سانتیگراد نگهداری نشود
  5. گشاد شدن مردمک

توصیه میشود پیش از تجویز دارو، در مورد مشکلات و بیماریهایی خود با پزشک مشورت کنید تا او ملاحظات و تداخل دارویی احتمالی را در نظر گرفته و اقدام به تجویز دارو کند. همچنین یکی از سوالات مهم در زمینه مصرف قرص فلوکستین این است که آیا قرص فلوکستین باعث کاهش وزن میشود یا چاقی را به همراه دارد؟

  • دیورتیک ها (قرص های آب)
  • بیحسی یا سوزن سوزن شدن در دستها یا پاها
  • اختلال هماهنگی؛
  • قرص مترونیدازول-عبیدی 250 میلی گرم

واکنش آلرژیک به دنبال مصرف پروزاک به ندرت گزارش شده است. دوز جایگزین: در صورت ابتلا به وسواس فکری، شما ممکن است یک بار در هفته کاندید مصرف این دارو شوید. اما باید توجه کنید که وزن کاهش یافته در اثر مصرف فلوکستین، بعد از قطع درمان و کاهش اثر دارو، مجددا برمیگردد.

  • مشکلات خواب (بیخوابی)، رویاهای عجیب
  • کپسول تأخیری
  • تب کردن
  • ضربان قلب سریع، نامنظم یا تپش قلب
  • آستنیا یا کمبود قدرت بدنی

مادرم 66ساله هست افت فشار داره یک بار هوشیاری رو از دست داده. قرص فلوکستین با قرص های فشار من تداخل ندارند ؟ حتما باید با مدیریت متخصص مصرف دارو را کنترل کرد. اما در صورت مشاهده علائمی مثل تب، تنگی نفس و بیقراری لازم است حتما با پزشک تماس بگیرید. ۲- در صورت بروز بثورات جلدی یا کهیر، مصرف دارو را قطع نموده و سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. 10. همچنین در صورتی که سایر داروهای خواب آور مثل مسکن ها را مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید زیرا مصرف همزمان این دو دارو باعث خواب آلودگی بیشتر می شود. حتی در مورد داروی پیش پا افتاده و کم خطری مثل استامینوفن هم راش پوستی، مسمومیت کبدی یاعلائم دیگر به عنوان عوارض جانبی در نظر گرفته میشود. البته تحقیقات نشان دادهاند که این ویژگی درباره همه قرصهای ضد افسردگی صادق نیست و بیشتر در سه مورد آنها از جمله پاروکستین، آمی تریپتیلین و میرتازاپین مشاهده میشود.

  1. تپش قلب؛
  2. افکار مسابقه ای
  3. قرص نئوراپا 5 میلی گرم
  4. پرش افکار
  5. بیماری قلبی عروقی
  6. حالت گیجی و تهوع
  7. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای

برخی از متخصصین هم برای درمان زودانزالی و بهبود سندرم پیش از قاعدگی ، قرص فلوکستین تجویز میکنند. در زمان مصرف فلوکستین توسط مردها به ندرت پیش می آید که فرد دچار نعوظ 4 ساعته یا طولانی تر می شود. این دارو در چهار شکل کپسول، کپسول با رهاسازی تاخیری (مصرف هفتگی)، قرص و محلول تولید شده و همه اشکال آن از طریق دهانی مصرف میشوند. برای متوقف کردن مصرف این دارو به شکل صحیح با پزشک مشورت کنید. اما به هیچ وجه نباید خودسرانه به قصد کاهش وزن اقدام به مصرف این دارو کنید و حتما با پزشک مشورت لازم را داشته باشید.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما