قابلیت جدید اندروید

[ad_1]

فرارو-سال هاست که گوگل به توسعه سیستم عامل اندروید برای جلب رضایت کاربران ادامه داده است. بسیاری از برنامه ها و بازی های دسکتاپ اکنون به کاربران اجازه می دهند تا داده های محلی را پس از حذف تنظیم کنند. اما نبود این قابلیت در اندروید باعث بروز مشکلاتی در گوشی های موبایل و تبلت ها شده است و این مشکل به دلیل محدودیت فضای ذخیره سازی در این دستگاه ها است.

به گزارش فرارو، گوگل اخیراً اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک ابزار اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های خاصی را بایگانی کنند تا فضا را در دستگاه‌های خود آزاد کنند. در نتیجه گوگل بدون حذف کامل برنامه حدود 60 درصد آن را کاهش می دهد. بایگانی کردن یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می دهد تا 60 درصد از حافظه برنامه را با حذف کامل به طور موقت بازیابی کنند.

گوگل

برنامه بایگانی شده روی دستگاه باقی می ماند و به راحتی می توان آن را به آخرین نسخه سازگار بازیابی کرد و اطلاعات کاربر را ذخیره کرد. برای این کار، گوگل فرمت جدید APK (بسته اندروید) را تعریف کرده است که رسما به آن آرشیو APK می گویند. به گفته گوگل، فایل apk. بایگانی شده فضای بسیار کمی را اشغال می کند و تا زمان بازیابی، تمام اطلاعات کاربر را ذخیره می کند. پس از بازیابی، برنامه به اندازه اصلی خود باز می گردد. این ویژگی در Bundletool نسخه 1.10 برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود. با این حال، برای انتشار عمومی (احتمالاً در اواخر امسال) در دسترس نخواهد بود.

توسعه دهندگان همچنین نمی توانند از فایل apk. آرشیو شده استفاده کنند. هنوز جزئیاتی در مورد نحوه نمایش ویژگی بایگانی در اندروید وجود ندارد. زمانی که کاربر روی آیکون برنامه به مدت طولانی کلیک می کند، می توان آن را با گزینه حذف مشخص کرد. به نظر می رسد فایل های بایگانی APK تنها گام بعدی در تکامل App Bundle است که در ابتدا برای کاهش اندازه برنامه های نصب شده طراحی شده بود. برخلاف فایل‌های سنتی apk. در Android، بسته‌های App Bundle حاوی منابع نامناسب (مانند نمادها و سایر فایل‌ها) نیستند. این ویژگی برنامه ها را تسهیل می کند و در نتیجه فضایی برای ذخیره سازی برنامه ها و بازی های دیگر ایجاد می کند.

توانایی بایگانی فایل‌های apk. برای برخی از برنامه‌هایی که کمتر از آنها استفاده می‌شود مفید خواهد بود. به احتمال زیاد، روند بایگانی و بازیابی برنامه ها باید بسیار سریعتر از حذف نصب و نصب مجدد برنامه ها باشد و زمانی که کاربر نمی تواند به وای فای متصل شود، فرآیند بایگانی برنامه ها داده های تلفن همراه کمتری را مصرف می کند.

منبع: gizchina

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما