قرص فلوکستین چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟

  • سفتی عضلانی
  • کپسول فروفورت دئودنال
  • اضطراب (احساس شدید بی قراری)
  • تغییرات خلق یا رفتار
  • اختلال افسردگی ماژور
  • قرص دیابزید ام آر 30 میلی گرم

علاوه بر این، غلظت فلوکستین و متابولیت های آن در مغز حداقل در پنج هفته اول درمان افزایش می یابد. سیتالوپرام: اوج غلظت پلاسمایی ۴ ساعت پس از تجویز رخ می دهد. به طور کلی، بالاترین غلظت های پلاسمایی داروی فلوکستین در ۶ تا ۸ ساعت مصرف دارو ایجاد می شوند.

  • علائم مشکلات کلیه (مانند تغییر در میزان ادرار)
  • قرص یونیماید 50 میلی گرم
  • وخیم بودن وضعیت شما
  • برای درمان افسردگی به کار می رود

فلوکستین برای class= به طور کلی، احتمال وقوع علایم قطع دارو با فلوکستین کمتر از سایر داروهای ضدافسردگی است، اما همچنان در بسیاری موارد رخ می دهد. یک عارضۀ نادر اما خاص: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه خاص مربوط به داروهای مؤثر بر روی سطح سروتونین میباشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی میتواند تهدید کنندۀ حیات باشد. این دارو می تواند باعث بالا رفتن خلق تا سطح نرمال در افراد افسرده شود. حتی در مواردی که بالا رفتن خلق بیش از حد مطلوب اتفاق بیفتد، پزشک مصرف دارو را قطع می کند. این است که برای هر دارو می توان لیست زیادی از عوارض جانبی را برشمرد که البته بسیار نادر اتفاق می افتند. اما عوارض جانبی زیادی در بروشور دارو نوشته شده که اگر مصرف طبق نظر و بررسی های پزشک باشد، بسیاری از عوارض ذکر شده نادر بوده و در کمتر فردی دیده می شود.

  • فکر کشتن دیگران
  • لرزش در قسمت هایی از بدن
  • اختلال وسواس فکری و عملی
  • خونریزی های غیرطبیعی واژن

پزشک با در نظر گرفتن تمام جنبه های مصرف دارو و شرایط بیمار، می تواند بهترین دارو و دوز مصرف را تجویز کند. با این حال در موارد بسیار نادری، مصرف فلوکستین می تواند تا طولانی مدت رابطه جنسی را مختل کند و حتی ممکن است بعد از قطع دارو وضعیت جنسی افراد نشود. به ندرت، مردان ممکن است نعوظ دردناک یا طولانی مدت ۴ ساعت یا بیشتر داشته باشند. مصرف طولانی مدت این دارو، ایجاد وابستگی می کند لذا دارو را تحت نظر پزشک و برای مدت کوتاه مصرف نمایید .

  • در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید
  • راش و کهیر
  • داروی های ضد افسردگی
  • مشکلات تنفسی
  • قرص نورتریپتیلین-عبیدی 10 میلی گرم
  • ضربان سریع و نامنظم قلب
  • قرص کاردیلکس 12.5 میلی گرم

10. مصرف دارو را تحت نظر پزشک ادامه دهید تا پیشرفت درمانی شما بررسی گردد و آزمایشات لازم انجام گیرد. 5- در صورت داشتن مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون، کم بودن آب بدن، تشنج، زخم معده و گلوکوم حتما به پزشک خود اطلاع دهید. به ویژه در موارد: سابقه شخصی یا خانوادگی اختلال دوقطبی/مانیک-افسردگی، سابقه شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، سدیم پایین در خون (مانند ممکن است هنگام مصرف دیورتیک ها، کم آبی شدید، تشنج، زخم معده/روده، سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم (نوع بسته زاویه) رخ دهد. هر دارویی در کنار فوایدی که برای درمان دارد، ممکن است سبب بروز برخی علائم ناراحت کننده که به عنوان عوارض جانبی شناخته می شود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کم خطری است که نسبت به فواید درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

با توجه به نگرانی هایی که دربارهی اثر داروی فلوکستین بر روی نوزادان وجود دارد، با چه راهکارهای دیگری می توان علائم افسردگی پس از زایمان را کاهش داد؟ به عنوان مثال می توان به داروهایی مانند اکستازی، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله سایر SSRI ها مانند سیتالوپرام/پاروکستین، SNRI ها مانند دولوکستین/ونلافاکسین)، تریپتوفان و غیره اشاره کرد. داروی فلوکستین یکی از قدیمی ترین و موثرترین داروهای زندگی است. سروتونین ماده ای در بدن است که کاهش آن سبب عدم تعادل روانی، علائم افسردگی، خواب آلودگی، نگرانی و. اعصاب مرکزی: سردرد، عصبانیت، بی خوابی، خواب آلودگی، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی، آشفتگی. برخی عوارض فلوکستین بر روی بخشهای مختلف بدن عبارتند از : اعصاب مرکزی سردرد، عصبانیت، بی خوابی ، خواب آلودگی، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی، آشفتگی. سیتالوپرام گزینه ای مناسب برای بیماران مبتلا به اضطراب یا مشکلات خواب است. معمولا داروهای روانپزشکی درخصوص کودکان زیر دوسال با احتیاط تجویز می شود؛ اگرچه گاهی با توجه به شرایط برای زیر دو سال هم ممکن است دارو تجویز شود.

  • تنگی نفس ناگهانی
  • نوسانات خلقی
  • نگران انزال زودرس
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزهایی که واقعی نیستند)؛

بنابراین ممکن است هنگام شروع مصرف دارو در هفته های اول، کمی کاهش وزن داشته باشید.اگر هنگام مصرف فلوکستین به دلیل کاهش وزن دچار نگرانی شدید، با پزشک خود مشورت کنید. پروزاک نیز مانند بسیاری دیگر از داروهای مشابه، پس از مدتی مصرف تاثیر خود را نشان خواهد داد و فرد نمی تواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. دیگر عوارض جانبی کپسول فلوکستین عبارتند از: رویاهای غیر طبیعی در خواب دیدن، انزال غیر طبیعی در مردان، کاهش اشتها، اضطراب، آبی حسی، اسهال، خشکی دهان، مشکلات گوارشی، علایمی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی، مشکلات در رابطه جنسی، بیخوابی، کاهش میل جنسی، تهوع، عصبی شدن، ماحساس درد حنجره، مشکلات پوستی، سینوزیت، خواب آلودگی، تعریق، لرزش دست و خمیازه، بیخوابی و بی قراری در تولید واکنش های پوستی به صورت کهیر و خارش است. اختلال عملکردی جنسی ناشی از فلوکستین از جمله کاهش میل جنسی، عدم توانایی ارگاسم یا ارضای جنسی، خشک شدن واژن در زمان تحریک جنسی، و اختلال عملکردی انزال از برخی از شایع ترین عوارض جانبی درمان با فلوکستین و سایر داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI ها می باشند.

  1. قرص پروپرانولول-عبیدی 10 میلی گرم
  2. تاری دید
  3. احساس بیماری
  4. تعریق و گرگرفتگی
  5. تغییرات خلق و خو، عصبانیت و اضطراب
  6. نوسانات خلقی؛

عوارض شایع ناشی از قطع ناگهانی مصرف پروزاک شامل تحریک پذیری، کابوس شبانه و استفراغ است. دکتر رنجبر درباره صحت و سقم این مطلب و چرایی آن توضیح می دهد: «حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین ممکن است در آغاز روند بهبودی، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند.

قرص فلوکستین ۱۰

فاطمه رنجبر می گوید: «ممکن است افراد تاثیراتی از فلوکستین را مطالعه کنند که نسبت به مصرف آن راغب شوند، در حالی که ممکن است مطالب متناقض دیگری هم نوشته شده باشد. مصرف فلوکستین در شب بهتر است یا روز ؟ اگر در 14 روز گذشته از مهارکنندههای MAO (مانند ایزوکاربوکسازید “isocarboxazid”، رازاگیلین “rasagiline”، سلژیلین “selegiline”، فنلزین “phenelzine” یا ترانس سیپرومین “transcypromine”) استفاده کردهاید، از فلوکستین استفاده نکنید.

تکنیک های کاهش استرس مانند یوگا ، مدیتیشن و موسیقی خوب را امتحان کنید. داروی فلوکستین (Fluoxetine) برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی و همچنین درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) و … سه روز پیش وقتی دیگر از پیدا کردن فلوکستین ناامید شدم، دوباره به دکتر رفتم و روانپزشکم برایم یک قرص دیگر به نام « لگزاتال» تجویز کرد.

  1. کاهش تمایلات جنسی
  2. ضربان قلب تند
  3. کاهش میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی
  4. دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز
  5. آشفتگی (احساس ناراحتی یا اضطراب)
  6. داروهای تشنج
  7. کاهش میزان ادرار
  8. افزایش یا کاهش وزن بدون دلیل مشخص

از هفته گذشته که قرصم تمام شد، اما دیگر پیدا نشد. مطالعه ای که نهایتا منجر به کشف داروی فلوکستین شد، در سال ۱۹۷۰ در Eli Lilly and Company با همکاری بریان مولوی و رابرت راتبون آغاز شد. در فوریه سال ۱۹۷۷، Dista Products Company که شعبه ای از Eli Lilly & Company است، یک کاربرد دارویی جدید تحقیقاتی برای داروی فلوکستین در سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ثبت نمود. در بیمارانی که احتمال دست زدن به خودکشی وجود دارد دارو باید در مقادیر کم در اختیارشان باشد.وزن بیمار در طی درمان هفته ای یک بار چک شود.مصرف این دارو در دیابتی ها ممکن است باعث اشکال در کنترل قند خون شود. مصرف بازدارندههای مونوآمین اکسیداز با داروی فلوکستین ممکن است کشنده باشد. این دارو ممکن است سبب خواب الودگی گردد،لذا در زمان رانندگی و یا کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمائید. بیماری که افسردگی دارد به دلیل بیماری خود حوصله ندارد، فکر نمی کند، ممکن است زیاد بخوابد و.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

این مواد شیمیایی می توانند در مغز توازن خود را از دست بدهند و به بروز افسردگی یا دیگر مشکلات مربوط به سلامت روان کمک کنند که داروهای افسردگی به متوازن شدن آن ها منجر می شود. اگر افسردگی درمان شده اما میل جنسی کاهش یافته این موضوع دیگر جزو عوارض فلوکستین شناخته می شود. گفت وشنودهای رایج بین مردم را رها کرده و از مصرف خودسرانه این دارو برای درمان چاقی، افزایش نشاط، اختلالات خواب یا بهبود عملکرد جنسی پرهیز کنید. این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی گردد، لذا ضمن درمان از رانندگی و یا کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید. فلوکستین ممکن است علائم قبل از قاعدگی مانند تحریک پذیری، افزایش اشتها و افسردگی را نیز کاهش دهد.

  • مشکل در خوابیدن
  • قرص کلوپیدوگرل-عبیدی 75 میلی گرم
  • فقدان اشتها
  • تهوع و استفراغ شدید
  • کاهش میل جنسی
  • گلو درد

داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) که فلوکستین یکی از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونین به داخل سلول ها منجر به باقی ماندن سروتونین در فضای بین سلولی در مغز و در نتیجه تحریک بیشتر سلول های عصبی می شوند. در مورد تاثیر داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI ها در درمان اختلال وسواسی اجباری (OCD) مشخص شده است که داروی فلوکستین برای درمان اختلال وسواسی اجباری (OCD) متوسط تا شدید، موثر است و بنابراین داروی فلوکستین به همراه درمان غیر داروئی و به طور درمان تکمیلی باید به عنوان درمان خط اول در کودکان همراه با درمان شناختی رفتاری (CBT) استفاده شوند. در کودکان و نوجوانان، داروی فلوکستین به دلیل شواهد علمی، موید کارآیی و تحمل پذیری آن، داروی ضدافسردگی موثری است. سم زدایی در شرایط ترک الکل همراه با علائمی می باشد که گرفتگی عضلانی یکی از این علائم می باشد که برای تسکین آن، کلرودیازپوکساید تجویز می گردد.

علائم آن شامل تب بالا و اسپاسم عضلانی مداوم غیرقابل کنترل است که در آن عضلات سفت می شوند، همچنین شامل تغییرات سریع ضربان قلب و فشار خون، گیجی و بیهوشی نیز می شوند. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید، به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه کنید. سندرومي كه درصورت تجمع و انباشت سروتونين ايجاد شده و علائمي از قبيل سردرد، اضطراب، گيجي، توهم، نشئگي، افزايش ضربان قلب و فشار خون، تعرق و افزايش دماي بدن، گرفتگي عضلات، جنون، لرز، درد عضلاني، اسهال و تهوع، كما و حتي مرگ را ايجاد ميكند.

  • ایده های غیر معمول
  • اگر مشکلی در ارگان های کبد یا کلیه خود دارید
  • حافظه را بهبود می بخشد
  • قرص ریسپریدول-عبیدی 3 میلی گرم
  • انقباض عضلات

اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید. در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده عوارضی از قبیل: تشنج، افزایش ضربان قلب، تهوع، استفراغ، هیجان غیرقابل کنترل و لرزش حادث میشود. مهم این است که بیمار با مشورت پزشک این دارو را مصرف کند که اگر عارضهای رخ داد، پزشک بتواند آن را کنترل کند. اشکال دارویی فلوکستین چگونه است؟ عوضکردن دارویی که برای مدت طولانی مصرف شده و قبل از آن داروهای زیادی هم امتحان شده و بیمار تنها از یک نوع جواب گرفته کار سختی است. کار فلوکستین در بدن این است که باعث افزایش سروتنین می شود و سروتنین یک ماده شیمیایی است که در مغز به حفظ تعادل روانی کمک می کند، بنابراین مصرف قرص فلوکستین – https://best-class.ir/%d9%81%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-20/ باعث افزایش سلامت روانی فرد می شود.

  • قرص زانال 1 میلی گرم
  • دوز توصیه شده: 60 میلی گرم خوراکی یکبار در روز
  • قرص سایتووکس 200 میلی گرم
  • تغییرات سریع در ضربان قلب و فشار خون؛
  • سوزش سردل
  • اگر تحت درمان با تشنج الکترونیکی (ECT) قرار بگیرید

این دارو ممکن است برای درمان علائم بیماری دو قطبی نیز، به کار برده شود. دکتر فاطمه رنجبر درمورد مصرف این دارو توسط کودکان و زنان باردار می گوید: «اگر نیاز به مصرف باشد، از دو سال به بالا ممکن است فلوکستین تجویز شود و اتفاقا جزو داروهای منتخب روانپزشکان است. اگر بیمار وقت و وضع اقتصادی خوبی داشته باشد و به پزشکی که در درمان های غیردارویی متخصص است دسترسی دارد، ترجیح ما استفاده از درمان های غیردارویی یا همان روان درمانی است. داروی فلوکستین با عملکردی که بر روی مغز دارد، باعث بهبود خلق و خوی، اشتها و سطح انرژی بیمار میشود.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما