قیمت خودرو در نهایت تحت تاثیر دلار کاهش یافت. آیا کاهش نرخ ادامه خواهد داشت؟

[ad_1]

فرارو- بازار خرید و فروش خودرو در روزهای اخیر با توجه به روند نزولی قیمت ارز با افت مواجه شده است، اما مهم این است که فروشندگان زیادی در بازار وجود دارند و خبری از خریدار نیست. دلالان خودرو بر این باورند که نوسانات نرخ ارز باعث شده برخی از کسب درآمد بیشتر و فروش محصولات خود دست بردارند، اما از سوی دیگر خریداران نیز به امید کاهش قیمت، تمایلی به خرید خودرو ندارند.

به گزارش فرارو، بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از 2 میلیون تومان به 12 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 171 میلیون تومان و تیبا 2 با قیمت 176 میلیون تومان کاهش یافت. همچنین کوئیک آر ۱۹۶ میلیون تومان، سمند الیکس ۲۴۹ میلیون تومان، پژو پارس ۲۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان فروخته شدند.

قیمت خودرو در نهایت تحت تاثیر دلار کاهش یافت.  آیا کاهش نرخ ادامه خواهد داشت؟چرا قیمت خودرو کاهش یافت؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی درباره کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: با توجه به اینکه بازار خودرو مانند سایر بازارها تاثیر بسزایی بر نرخ ارز دارد، بنابراین کاهش قیمت دلار در بازار با کاهش جزئی خودرو مواجه شدیم. قیمت.” اما باید توجه داشت که طی سه سال گذشته قیمت خودرو بیش از چند صد درصد افزایش یافته و این امر منجر به رکود عمیق در بازار شده است.

وی افزود: از آنجایی که قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی که نیاز مبرم به خودرو دارند در چنین شرایطی به شدت کاهش می یابد و واقعیت این است که آنها توان خرید خودرو با این قیمت ها را ندارند، البته باید توجه داشت که اگر صنعت خودرو حذف شود، می توان انتظار داشت که بازار خودرو به سمت آرامش و ثبات حرکت کند، اما تا آن زمان ممکن است بازار خودرو دچار آشفتگی شود.

امینی با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت خودرو نیاز به اصلاحات اساسی در صنعت خودرو است، گفت: در مرحله اول در این زمینه باید صنعت خودرو از انحصار خارج شود، با توجه به اینکه اکنون بیش از 90 درصد بازار دوم است. کشور تولیدکننده، اگر این انحصار حفظ شود، نمی‌توان به آینده امیدوار بود، حتی با وجود احیای برجام، نمی‌توان به بهبود بازار خودرو امیدوار بود.

علامه طباطبایی استاد اقتصاد دانشگاه افزود: بنابراین صنعت خودرو باید در این زمینه رقابت پذیر باشد تا شاهد بهبود وضعیت بازار و صنعت خودرو باشیم. در همین راستا در زمان امضای برجام در سال 1394 شاهد افزایش تنوع و کیفیت تولید بودیم اما پس از آن با خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم ها بر صنعت خودرو، شرکای داخلی خودروسازان داخلی ایران را ترک کردند.

وی ادامه داد: اما اگر همین روند در صنعت خودرو ادامه پیدا می کرد، قطعا قیمت خودرو می توانست متعادل شود، اما متاسفانه این روند ادامه پیدا نکرد و صنعت خودرو به پله اول بازگشت، در حالی که سوءمدیریت های زیادی در خودرو وجود داشت. صنعت سال‌هاست که اتفاق افتاده است.» این اتفاق افتاده است و امروز عواقب آن را می‌بینیم، مثلاً در این مورد کاهش قیمت خودرو، مهم‌ترین قدم برای رسیدن به این هدف افزایش تولید خودرو در کشور است، اما نه تنها در طول سال ها هیچ افزایشی در تولید مشاهده نشد، بلکه تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

امینی بیان کرد: در گام های بعدی نیز باید اقداماتی مانند رفع ممنوعیت واردات خودرو، کاهش قیمت تمام شده تولید و قیمت تمام شده محصولات و قطعات خودرو و خصوصی سازی واقعی خودروسازان بزرگ انجام شود تا شاهد تغییرات در جاده ویژه باشیم. شرکت ها. ما نمی توانیم.” او نسبت به تغییرات صنعت خودرو بسیار خوشبین بود.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: از سوی دیگر در طول سالیان متمادی همواره دولت های مختلف در امور اجرایی خودروسازان دخالت کرده و مستقیما هیات مدیره و مدیرعامل را منصوب کرده اند، در حالی که دولت تنها باید سیاست گذاری و رهبری خودرو و خودرو را داشته باشد. صنایع صنعت قطعات یدکی “. سرعت خود را کم کنید و در امور خودروسازان دخالت نکنید که امروز اتفاق می افتد و به نظر می رسد این وضعیت ادامه داشته باشد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما