می توانید از استرس دوری کنید

کاهش استرس و همچنبن برنامه ریزی درست را می توان از جمله اموری دانست که در مراکز مشاوره تحصیلی مسیرموفقیت شهرکرد و اصفهان و تهران و شیراز و اهواز و مشهد و قم بدان خواهند پرداخت. و در این شرایط اقتصادی ممکن است برای خیلی از خانواده ها این هزینه ها قابل پرداخت نباشد. کنکور تجربی یکی از مهمترین آزمونهای سراسری ورود به دانشگاهها است. من دانشجوی فیزیک شريفم با تکیه بر توانایی های خودم قبول شدم و نه معلم خصوصی داشتم و نه مشاور کنکور چه نوع بدش و چه نوع خیلی عالی و گرونش مثل سینا تهرانی که شنیدم تلاش می کنه هرچی بچه خنگ اما پولداره بفرسته دانشگاههای خوب. سلام من ورودی 94 رشته مهندسی عمران دانشگاه شریف و از شاگردای سابق آقای تهرانی هستم به نظر من کلاس های دروسی مثل ریاضی و فیزیک عمومی که جمعیت خیلی بالایی دارند و در تالارها برگزار می شند کیفیت لازمو نداره چون فقط اونهایی می تونند تخته رو ببینند که در ردیف های جلو نشسته باشند. سلام بحث جالبی رو شروع کردید من هم رشته مهندسی برق مخابرات شریف می خونم و باید عرض کنم که یکی از معایب کلاس ها (و یا شاید مزیت! برای برخی) تمرکز بیش از حد بر بحث های تئوریک هستش که با مشاهده و تجربه عملی همراه نیست.

مشاور کنکور گیلان

اگر در رشته مورد علاقه ام قبول نشوم، باید چه کنم؟ سلام من رشته برق شریف می خونم ترم ششم هستم البته سعادت اینو نداشتم که شاگرد آقای سینا تهرانی باشم اما ارادت خاصی به ایشون و شاگرداشون که بعضی هاشون در دانشگاه شریف از دوستان خیلی خوبم هستند دارم . بخصوص بچه هایی که قبلاً شاگرد سینا تهرانی بودند یا الان در تیم ایشون و پروژه هاشون فعال هستند. بعضی ها وقتی به دانشجویان شریف فکر می کنند تصورشون اینه که با یه سری آدم نابغه فضایی طرفند در حالیکه اکثر بچه هایی که من باهاشون هم دوره ای هستم خیلی عذرمی خوام فقط خرخونند و با همون خرخونی هم شریف قبول شدند. من ترم اول دانشگاه خیلی ذوق و شوق داشتم و خیلی تلاش کردم در اردویی که قبل از ترم گذاشتند با بچه های رشته های مختلف دوست بشم اما اکثر بچه ها در روابط اجتماعی بسیار ضعیف بودند. من احسان هستم ورودی 90 شریف و رتبه 7 منطقه یک و رتبه 11 کشور سال 90 زمانی که سینا تهرانی دفترشون الهیه بود این افتخارو داشتم که شاگردشون باشم راستش من سال آخر کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش جامداتم این اواخر خیلی اذیت شدم طوریکه حس میکنم عمرا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیام شریف حتی اولش تصمیم داشتم ادامه تحصیل ندم اما با مشورتی که با آقای تهرانی کردم تصمیم گرفتم برای کارشناسی ارشد برم خارج از کشور نمی دونم شاید همه دانشگاههای داخلی اینجور روی اعصاب باشند اما بعید میدونم آدماش تا این حد مثل بعضی شریفی ها …

یعنی در آن حد که انتظار دارم نمی بینم! اینطوری همه ستایشت می کنندخیلی از اینا اصلا نمی دونستند رشته عمران چی هست و فقط به خاطر حرفهای دیگران این رشته رو انتخاب کردند، یعنی علاقه بخصوصی که به رشته شون ندارند هیچ، هیچ برنامه یا انگیزه ای برای کار کردن یا ورود به بازار کار هم ندارند. وقتی باهاشون درباره کار صحبت می کنی طفره می روند و بعضی هاشونم می گند می خوان استاد دانشگاه بشن که به نظر من به خاطر اینه که فقط یادگرفتند درس بخونند و کار دیگه ای بلد نیستند. البته خداروشکر قبول شدن در شریف کار هر کسی نیست و باید استعداد داشته باشی نمی خوام به شاگرداش که شریف قبول شدند تیکه بندازنم چون قطعاً لیاقتشو داشتند اما اون حرفارو از این لحاظ گفتم که خواهرم که پزشکی تهران می خونه می گه چندتا از دوستاش بچه های پولدار تیتیشی اند که با مشاوره های سینا تهرانی اونجا قبول شدند وگرنه در حد دانشگاه جلال آبادم نیستند. بیشتر بار درسی رو خود دانشجو باید متحمل بشه و تلاش کنه تا مدیر، پزشک یا مهندس موفقی بشه شماها طوری حرف می زنید که انگار استاد می تونه معجزه کنه من مهندسی برق قدرت شریف می خونم و قبولم دارم که استادها ضعیفند اما با همون روشهایی که سینا تهرانی برای مطالعه درسها بهمون یاد داده بود دارم هم درسمو می خونم هم نمره خوبمو می گیرم هم پژوهش و تحقیق های علمیمو انجام می دم دلمم به استادای دانشکده خوش نیست چون اونا اگه ادمهای موفقی بودند نمی اومدند برای ساعتی 80 هزارتومان حق التدریس صبح تا شب درس بدند.

من یکی اگه روشهای مطالعه دروس آقای تهرانی رو بلد نبودم حتماً بیچاره شده بودم . سلام من مهندسی صنایع شریف می خونم و هنوز ترم چهارم هستم اما خیل سرخورده شدم انتظار داشتم با یک دانشگاه با کیفیت و عالی مواجه بشم اما خیلی خورد تو ذوقم البته هنوز بطور جدی وارد درسهای تخصصی دانشکده نشدم اما در حد همون چند واحدی هم که گذروندم استادا کیفیت بالایی نداشتند و کاملا آدم احساس می کنه که اینا حتی جاشون در دانشگاه آزاد شهرهای دور هم نیست چه برسه که استاد دانشگاه شریف بشند. به نظر من اساتید دانشکده ما بجز تعداد اندکی که کاملاً مشخصه با رانت و پارتی بازی وارد شریف شدند و سوادشون در حد این دانشگاه نیست ، بقیه از سطح علمی بالایی برخوردارند.اما از نظر شیوه تدریس و ارائه مطلب حتی اون اساتید با سوادشون هم خیلی ضعیف عمل می کنند و نه تنها من بلکه خیلی از دانشجوها به این قضیه اذعان دارند و بارها هم اعتراضمون رو به روشهای مختلف مطرح کردیم اما گوش شنوایی وجود ندارهبچه ها هم برای جبران این نقیصه مجبورند با تلاش بیشتر خودشون و مطالعه منابع مختلف درسهارو یادبگیرند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما