نحوه ثبت شکایت از توهین های اینترنتی – حقوق معنوی – قسمت 1 تکنولوژی

شکایت آزاده نامداری به پلیس فتا از مردم + عکس هر عمل خلاف قانونی که توسط رایانه یا سایر ابزارهایی که به اینترنت متصل میشوند انجام شود به نحوی که به صورت مادی یا معنوی آسیبی را با مردم برساند، مصداق بارز جرم در فضای آنلاین است. به دیگر سخن، وکیل متخصص جرایم سایبری به دلیل تخصص و اشرافی که بر رویه عملی محاکم و نحوه رسیدگی به جرایم رایانه ای دارد و نحوه و چگونگی اثبات وقوع جرم در دادگاه را میداند، میتواند از همان ابتدا به شما بگوید که پیگیری پرونده جرایم رایانه ای شما تا چه اندازه مقرون به نتیجه خواهد بود. کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت میکنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار میدادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش میکشیدند. به گزارش رکنا، سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه اخیراً افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفهای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارتهای بانکی همشهریان میکنند، اظهار کرد: اخیراً ۳۵ نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کردهاند که مبالغی از حساب بانکی آنها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان آغاز شده است.

ثبت شکایت مجازی در پلیس فتا

پلیس فتا با اهداف زیر فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ به طور رسمی آغاز کرده است. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راههای کشور از ابتدای سال جاری تا کنون و عملی شدن این سامانه ها، پیامهایی مبنی برالزام پرداخت عوارضی برروی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال میشود. سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی مراجعه تعدادی از شهروندان و شکایت از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. آیا می دانید برای شکایت از جرایم وایبری به کدام مرکز باید مراجعه کرد؟ بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت و گستردگی جرایم رایانهای مخصوصا در جرایم نسل جدید با ماهیتی فراملی با بعد کیفری، بایستی در زمینه کشف و شناسایی اینگونه جرایم و تعقیب متهمان آن تحقیق و فرهنگسازی شود و تمامی آموزشهای لازم به نیروهای پلیس و کادر قضایی و افراد در جامعه ارائه شود.

سالن جهت مراسم از آنجا که اغلب رانندگان پرداخت جریمههای رانندگی خود را به بعد موکول میکنند تصمیم گرفتیم در مورد عواقب این کار و معرفی سادهترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو توضیح دهیم. در این روش مجرم سایبری با ایجاد سایت های غیر معتبر اینترنتی که دارای نماد الکترونیکی نیز نیستند اقدام به فروش غیر واقعی کالا یا خدماتی می کنند و با وسوسه افراد آنها را به دادن اطلاعات بانکی خود در درگاه های غیر معتبر و جعلی ترغیب می کنند و سپس با به دست آوردن اطلاعات بانکی اشخاص اقدام به خرید اینترنتی یا انتقال پول از این حساب ها می کنند. هنوز جنجال طلاق و جدایی ریحانه پارسا از مهدی کوشکی فروکش نکرده است که ماجرای انتشار تصاویر وی به همراه یک خواننده سبب شد تا شائبه های زیادی در فضای مجازی ایجاد شود و به دنبال آن اتهاماتی به خانم بازیگر زده شکایت به پلیس فتا برای مزاحم تلفنی شود! یکی از جرایمی که در فضای مجازی نسبتا زیاد اتفاق میافتد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است که مجرمان از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید ، هتک حیثیت و غیره استفاده کرده و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد میکنند.

در تازه ترین مورد از این سبک اخاذی، مدیر یک کانال مدلینگ در تلگرام به همین … در فیشینگ، متخصص کلاهبردار یک صفحه جعلی پرداخت میسازد. رئیس پلیس فتا تصریح کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی کرده و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام میکنند. ۵- در برابر درخواست پولی که از شما می شود هوشیار باشید، هرگز جزئیات کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی مهمتان را برای افرادی که آن ها را نمی شناسید و یا به آن ها اعتماد ندارید ارسال نکنید. کریمی گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آنها خالی و یا کسر شده میتوانند روز یکشنبه (۲۱ بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. فرارو- یک ضربالمثل قرن نوزدهمی هست که میگوید «چوب و سنگ میتوانند استخوانهای مرا بشکنند، اما کلمات هیچ آسیبی به من نمیزنند».

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما