نقشه راه بازار سهام آینده

[ad_1]

فرارو-بورس با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بورس امروز هجوم نقدینگی به بورس است، گفت: اگر شاهد نباشیم که بازار منابع قابل توجهی دریافت می کند، متأسفانه نمی توان انتظار تزلزل بازار را داشت. متخصص.بازار با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار طی یک سال و نیم گذشته، نقدینگی زیادی از بورس باقی مانده است و سایر سرمایه گذاران دیگر به متولیان و مسئولان اعتماد ندارند، بنابراین یکی دیگر از شروط بازگشت بورس به روزهای خوب برای بازگرداندن اعتماد سهامداران است.

نقشه راه بازار سهام آینده؛  نقدینگی تنها محرک رشد نمادهای بورس استجهت گیری این روزهای بورس
حمیدرضا افشار، کارشناس بورس گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه همچنان روزهای کندی را سپری می کند، گفت: شاخص کل بورس همچنان کانال نزولی دارد، از سوی دیگر حجم معاملات همچنان پایین است و پتانسیل عبور از این کانال نزولی مشاهده نمی شود. . در این موقعیت. ” از جنبه مثبت، جو مثبت بیش از حضور آشکار خریداران، عدم تمایل به فروش و همچنین ممانعت سازمان بورس از فروش اشخاص حقوقی و نظم در بازار است.

وی افزود: بنابراین همانطور که می بینیم با کمی فشار بیشتر بازارها در صف فروش قرار می گیرند که دلیل اصلی وضعیت فعلی نبود نقدینگی مناسب و بی اعتمادی فعالان بازار است. از سوی دیگر با شایعه توافق برجام و احتمال کاهش قیمت دلار، این موضوع به محرکی منفی برای بازار تبدیل شده و در نتیجه وضعیت فعلی برای اکثر اهالی بازار نامشخص شده و بحث را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داده است. .

افشار گفت: به نظر من تا زمانی که نتیجه نهایی معاملات مشخص نشود، روند بورس تغییر نخواهد کرد. گروه های کوتاه مدت غیر دلاری به ویژه بانکی و خودرویی با توجه به افزایش معاملات این دو گروه در روزهای اخیر محتمل ترین سناریو پس از معامله ای هستند که دور از ذهن نیست.

این فعال بورسی افزود: از سوی دیگر با توجه به ارزش اکثر نمادهای بورسی و فرابورس، امروز بستن پرتفوی منطقی به نظر می رسد اما توجه به دو نکته بسیار حائز اهمیت است: نخست داشتن بلندمدت. چشم انداز و عدم توقع رشد عجیب در کوتاه مدت و ثانیا خریدهای تدریجی و صبورانه و عجولانه در صورت رویکرد سهامداران به این رویکرد می توانند سود معقولی به دست آورند.

افشار با اشاره به اینکه به نظر می رسد بورس تا پایان سال نوسانات خود را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی بورس، پایه بازار این مناطق فعلی با تحمل 5 درصد در نظر گرفته شده است، بنابراین با توجه به دلار. ، به نظر می رسد آنها بازار سهام آنچنانی پایینی ندارند، اما در هر صورت سهامداران آنها باید با یک استراتژی معاملاتی خوب در معاملات خود شرکت کنند تا ریسک معاملاتی خود را کاهش دهند.

وی گفت: یکی از مهم ترین عواملی که امروز بورس را تحت تاثیر قرار می دهد، هجوم نقدینگی به بورس است، تا زمانی که شاهد دریافت منابع قابل توجهی از بازار نباشیم، نمی توان انتظار داشت که بازار دچار تزلزل اساسی شود. متأسفانه با توجه به اتفاقاتی که در یک سال و نیم گذشته در بازار رخ داده است، نقدینگی زیادی از بورس باقی مانده است و سایر سرمایه گذاران دیگر اعتماد نمایندگان و مسئولان را ندارند، بنابراین شرط دیگری برای بورس است. بازگشت به روزهای خوب به منظور جلب مجدد اعتماد سهامداران است.

وی افزود: شاید بزرگترین جلوه این بی اعتمادی بلایی باشد که بر سر صاحبان صندوق پالایشگاهی آمد که به دعوت دولت این واحد را به قیمت ده هزار تن خریدند. امروز بعد از گذشت یک سال، حدود 30 درصد با ضرر مواجه هستند.» بنابراین دولت باید برای جبران زیان افرادی که این وجوه را خریداری کرده اند، اقداماتی انجام دهد، اما اگر بخواهد، وضعیت تغییر نمی کند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما