واکسن نسل بعدی کووید چگونه خواهد بود؟

[ad_1]

فرارو- شیوع کووید-19 به دلیل ویروس کرونا حاد تنفسی (SARS-CoV-2) همچنان یک تهدید جهانی است. میلیون‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آنها مدت‌ها پس از ناپدید شدن عفونت اولیه همچنان از علائم و عوارض مداوم رنج می‌برند. اگرچه ما دانش خود را در مورد این ویروس گسترش داده ایم و اکنون داروهایی داریم که در درمان این بیماری موثر بوده اند، اما هنوز راه درازی برای تقویت واکسن ها برای جلوگیری از بیماری های جدی با منشاء ویروسی در پیش داریم.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، ساخت واکسن ها بسیار دشوار است و توسعه واکسن های کووید-19 یک دستاورد بی سابقه بوده است. با این حال، در حالی که گسترش فعلی واکسن‌ها باید در سراسر جهان ادامه یابد، ما باید منتظر نسل بعدی واکسن‌هایی باشیم که پاسخ ایمنی گسترده‌تر و قوی‌تری را ارائه دهد. واکسن‌های نسل دوم علیه کووید-۱۹ باید بر اساس موفقیت واکسن‌های مدرن ساخته شوند. اگرچه واکسن‌های mRNA که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، پاسخ ایمنی به پروتئین SARS-CoV-2 را تحریک می‌کنند، اخیراً مشاهده شده است که جهش‌ها و سویه‌های جدید می‌توانند ساختار ویروس را تغییر داده و واکسن‌ها را کمتر مؤثر کنند. واکسن های نسل بعدی باید به گونه ای طراحی شوند که از ما در برابر سویه های فعلی و آینده محافظت کنند، مهم نیست چقدر مسری یا خطرناک باشد.

علاوه بر این، واکسن های آینده باید خطر انتقال ویروس را به افرادی که واکسینه شده اند کاهش دهند. این بدان معنی است که واکسن ها باید بتوانند بار ویروس را کاهش دهند، که معمولاً در ابتدا با سطوح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده همراه است که می توانند ویروس را قبل از اینکه فرصتی برای تکثیر در میزبان و انتشار پیدا کند، هدف قرار دهند.

ما همچنین نیاز داریم که این پاسخ ایمنی تا حد ممکن طولانی باشد، به این معنی که در صورت نیاز می توان واکسن های تقویت کننده را در فواصل طولانی تری تزریق کرد. اگر می‌خواهیم با شیوع جهانی ویروس کرونا مقابله کنیم، مهم است که واکسن‌ها ارزان و در دسترس همه باشند. یکی از واکسن هایی که در حال توسعه است و می تواند به حل برخی از این مشکلات کمک کند، واکسن Gritstone MRNA Self-Boosting (SAM) به نام GRT-R910 است. نشان داده شده است که mRNA های خودتقویت شونده بیان آنتی ژن و تولید آنتی بادی را در دوزهای پایین تر از mRNA های معمولی افزایش می دهند. این نشان می دهد که این فناوری ممکن است ایمن سازی را بهبود بخشد. سپس به دوزهای کمتر و احتمالاً تقویت کننده های کمتری نیاز دارید.

GRT-R910 وارد مرحله اول آزمایش در بریتانیا می شود. علاوه بر تولید آنتی بادی برای پروتئین خار (یا پروتئین پالپومری در ویروس شناسی پروتئینی است که ساختار بزرگی به نام خار یا متورم بیرون زده از سطح پوشش ویروس را تشکیل می دهد)، می توان امیدوار بود که پاسخ ایمنی به سایر پروتئین های ویروس نیز باشد. در آن تعبیه شده است.

شرکت داروسازی گریت استون در بیانیه‌ای اعلام کرد که GRT-R910 می‌تواند پاسخ‌های ایمنی قوی، پایدار و گسترده‌ای در برابر انواع SARS-CoV-2 ایجاد کند. واکسن کووید SAM ما برای برانگیختن پاسخ‌های قوی به سلول‌های لنفوسیت T کشنده (نوعی لنفوسیت T و نوعی گلبول سفید که یک سلول سرطانی است، سلول‌هایی که آلوده شده‌اند (مخصوصاً یک ویروس)) طراحی شده است. اندرو آلن، مدیرعامل گریت استون. سلول هایی را که در غیر این صورت آسیب دیده اند (CD8 + T) را می کشد و علاوه بر ارائه پاسخ های آنتی بادی خنثی کننده قوی، ایمنی طولانی تری را به خصوص در جمعیت های آسیب پذیرتر نوید می دهد.

علاوه بر این، از آنجا که پروتئین‌های ویروسی سطحی مانند پروتئین‌های چسبنده تکامل می‌یابند و گاهی اوقات تا حدی از ایمنی واکسن فرار می‌کنند، ما GRT-R910 را توسعه دادیم تا پتانسیل طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را در برابر طیف وسیعی از سویه‌های SARS-CoV-2 با رتبه بالا داشته باشد. پروتئین های ویروسی محافظت شده که ممکن است حساسیت کمتری به رانش آنتی ژنی داشته باشند. این به معنای پاسخ های ایمنی قوی تر، گسترده تر و طولانی تر و ایمنی کمتر است. همچنین به این معنی است که نیاز به تزریق تقویت کننده در مواجهه با سویه های آینده کاهش می یابد.

بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​قادر به ارائه تعداد واکسن کووید-19 مورد نیاز برای تزریق به جمعیت عمومی نیستند. این کشورها باید بر برنامه هایی مانند طرح کوواکس سازمان جهانی بهداشت (WHO) تکیه کنند که توزیع برابر واکسن ها در سراسر جهان را ترویج می کند. یکی از شرکت‌هایی که در کشورهای کم‌درآمد در تهیه واکسن کووید-۱۹ تخصص دارد، شرکت سوئدی بیوتکنولوژی Ziccum است. این شرکت در حال توسعه فناوری برای خشک کردن واکسن های موجود در هوا و تبدیل آنها به پودری است که نیازی به نگهداری یا حمل و نقل در دمای پایین ندارند. Ziccum با شرکت داروسازی بلژیکی Janssen برای تولید نسخه‌های پودر خشک واکسن‌های خود، از جمله واکسن Janssen علیه کووید-19، همکاری می‌کند.

با این حال، تحقیقات این دو شرکت در مورد COVID-19 به همین جا ختم نمی شود. هر دو شرکت همچنین در حال تلاش برای تغییر تولید و در دسترس بودن واکسن‌های ابولا و RSV (واکسن‌هایی علیه ویروس تنفسی سینسیشیال، که شایع‌ترین علت بیماری دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان و عامل اصلی ایجاد کننده در کودکان خردسال است) هستند. Zikom ادعا می کند که استفاده از فناوری خود برای خشک کردن واکسن ها در هوا، مشکلات لجستیکی مربوط به نگهداری واکسن ها در هوای سرد را حل می کند. بنابراین، واکسن ها را می توان به نقاط دورافتاده یا غیرقابل دسترس جهان تحویل داد.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما