پیش بینی بازار سکه، طلا و ارز

[ad_1]

فرارو- بازارهای سکه، طلا و ارز روز پنجشنبه مجددا کاهش یافتند. بر این اساس سکه امامی با 70 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز چهارشنبه، در نیمه نخست معاملات روز پنجشنبه 11 میلیون و 580 هزار تومان معامله شد و به 161 هزار تومان رسید. سکه گرمی 20 هزار تومان کاهش یافت و 2 میلیون و 300 هزار تومان فروخته شد.

به گزارش فرارو، قیمت هر قطعه سکه تمام روز پنجشنبه 14 بهمن ماه 92 12 میلیون و 20 هزار تومان بود که در قیمت سکه تمام در روز پنج شنبه، قیمت سکه تمام در طول روز 440 هزار تومان کاهش یافت. هفته گذشته. از سوی دیگر سکه یک ماه پیش 12 میلیون و 200 هزار تن فروخته شد که حکایت از کاهش 620 هزار تنی در روز پنجشنبه دارد. این در حالی است که دلار نیز این روزها نسبت به ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

پیش بینی بازار سکه، طلا و ارز;  خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند!به سمت بازار سکه، طلا و ارز
ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و ارز در هفته جاری نوسانات و روند نزولی داشته است، گفت: با توجه به وضعیت بازار ارز و قیمت های متاثر از اخبار سیاسی در پی مذاکرات وین، روند کاهشی داشته است. طبیعتا بر همین اساس قیمت ها در بازار سکه و طلا نیز کاهش یافت، از سوی دیگر با وجود اینکه بازار با نوسانات جزئی مواجه بود، اما روند صعودی و نزولی داشت و آرامش عمومی حاکم بود. در بازار داخلی

وی افزود: خوشبختانه این نوسانات در بازار سکه، طلا و ارز دیگر ملتهب نیست و بازار آرام شده است، از سوی دیگر در شرایطی که ما به عنوان یک صنعت طلا و جواهر و مردم به عنوان مشتری وظیفه داریم اگر آنها نیاز به تجارت دارند، آنها می توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

محمدولی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار، بازار تا شب عید از ثبات نسبی برخوردار است، گفت: اگر اتفاق خاصی در بازار ارز رخ ندهد، قیمت ها نوسان زیادی نداشته باشد، قیمت طلا و سکه روی 5 باقی می ماند. درصد و در شرایط فعلی بازار با نوسانات قیمتی مواجه نخواهیم شد. از سوی دیگر، بر اساس اخبار سیاسی که از وین پخش می شود، بازار ارز نیز از ثبات نسبی به نظر می رسد و احتمال کاهش قیمت، بازار طلا و ارز در هفته آینده وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همچنین با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تقاضا برای طلا و جواهر افزایش یافته است و اگر این فضای آرامی که در بازار وجود دارد حفظ شود، قطعا سطح آن افزایش می یابد. از سوی دیگر، قیمت جهانی طلا که مانند دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت های داخلی دارد، نوسان چندانی ندارد و تقاضا برای تعطیلات نوروزی اروپایی و آمریکایی رو به پایان است. همچنین کاهش یافته است، در چنین شرایطی، قیمت طلا در بازارهای جهانی در ماه آینده بسیار کمتر از نوسانات خواهد بود و بازار را می توان در محدوده فعلی تصور کرد.

وی همچنین درباره تاثیر کسر مالیات بر ارزش افزوده از اصل معاملات طلا توضیح داد: این موضوع باعث کاهش هزینه های مردم برای خرید طلا و جواهر شده است، بنابراین اگر قیمت هر گرم طلا را یک میلیون تومان فرض کنیم نه درصد. برای کاهش آن البته قیمت تمام شده مردم به ازای هر گرم طلا حدود 100 هزار تومان کاهش یافته است، بنابراین این موضوع باعث افزایش تقاضا برای طلا و جواهر و از طرفی جذابیت خرید طلای مذاب و طلای مصرفی می شود، زیرا مالیات ها را حذف می کند

محمدولی بیان کرد: به تعبیری چون فاکتوری برای خرید طلای مذاب وجود ندارد، خرید این نوع طلا برای مردم عادی ریسک محسوب می شود و اگر فردی تجربه لازم در این زمینه را نداشته باشد، در صورت وجود مشکل در عیار یا عیار وزن مشکل است ضررهای هنگفتی به دلیل نداشتن فاکتور برای خرید اما در حال حاضر که مالیات اولیه بر طلا لغو شده است مردم ترجیح می دهند طلایی را خریداری کنند که هیچ خطری برای آنها ندارد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما