چند تا سنگ قبر نو و کارکرده؟

[ad_1]

فرارو- سنگ مرمر، سنگ هرات، سنگ نانو، سنگ گرانیت برزیلی، گرانیت نطنز، گرانیت تویسرکان، گرانیت سیمین، سنگ شبق، سنگ ازنا، سرامیک و کریستال مهم ترین سنگ هایی هستند که معمولا برای مقبره ها استفاده می شود. سنگ هایی که چند سال پیش خبری از قیمت کهکشانی آنها نبود. اما بحث افزایش قیمت آنها چند ماهی است که مطرح است.

به گزارش فرارو، قیمت سنگ ها متفاوت است و بیشتر به استحکام، زیبایی و شفافیت آنها بستگی دارد. بنابراین هرچه مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما بیشتر باشد، رگه ها و سطح براق کمتر، مقاومت بیشتر و قیمت بالاتر می باشد. سنگ های مرمر معمولا این خواص را دارند و به رنگ های صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه ای و سفید یافت می شوند.

بررسی آگهی های منتشر شده در سایت های خرید اینترنتی نشان می دهد که قیمت سنگ مرمر با توجه به رگه های کوچکتر و سطح سبک آنها از 16 میلیون تن شروع و گاه به 290 میلیون تن می رسد. اما مرمر سبز محبوب‌تر و رسمی‌تر است و بنابراین گران‌تر از سایر مرمرها است.

سنگ های هرات افغانستان و ازنا نیز از سنگ های قیمتی هستند. اکنون تعداد فروشندگان سنگ هرات از 12 میلیون نفر افزایش یافته و در مواردی قیمت های اعلامی آنها به 45 میلیون تومان رسیده است. قیمت تمام شده سنگ ازنا از 10 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان می باشد.

پس از این سنگ ها، گرانیت برزیلی یکی از گران ترین سنگ ها می باشد. فروشندگان سنگ قبرهای برزیلی از 15 میلیون تومان قیمت دارند و برخی رقم بسیار عجیب 65 میلیون تومان را تمجید می کنند.

چند تا سنگ قبر نو و کارکرده؟

کدام سنگ قبرها ارزان ترند؟

سنگ های ایرانی مانند گرانیت نطنز و اصفهان، گرانیت تویسرکان و گرانیت سیمین قیمت مناسب تری دارند. به عنوان مثال گرانیت پرطرفدارتر اصفهان و سیمین است که قیمت آنها از 6 میلیون تومان شروع شده و به 30 میلیون تومان نیز می رسد.

گرانیت نازنز نیز بین 3 تا 10 میلیون تن قیمت دارد. نانوسنگ ها از 6 میلیون توم شروع می شوند و در نهایت به 28 میلیون توم می رسند.

اما شاید ارزان ترین سنگ قبر، سنگ قبر سرامیکی باشد. قیمت این نوع سنگ قبر از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع و در نهایت به 4 میلیون تومان می رسد. اما این نوع سنگ قبر یک مشکل بزرگ دارد. در مقابل سرما و گرما مقاوم نیست و احتمالاً یکی دو سال دیگر باید سنگ قبر را عوض کند.

چند سنگ قبر استفاده شده؟

چند ماهی است که بحث فروش سنگ قبرهای فرسوده در دستور کار قرار گرفته است. ما در حال مصاحبه با ده تبلیغ کننده سنگ قبر برای یافتن سنگ قبرهای مستعمل هستیم. اما تنها یکی از آنها این سوال را تایید می کند.

این فروشنده سنگ قبر که در حوالی بهشت ​​زهرای تهران، در جاده باگرشهر – کهریزک مغازه دارد، فروش سنگ قبرهای مستعمل را تایید می کند و می گوید سنگ قبر مستعمل وجود دارد، اما کیفیت مورد نظر شما را ندارد. چون قدیمی هستند و مدت زیادی خدمت نمی کنند.

می گوید دو تا سنگ قبر دست دوم دارد و 2-3 میلیون تومان می فروشد. او پیشنهاد می کند که اگر اصرار به خرید سنگ قبر مستعمل داریم، چند روز به آن فرصت دهید تا سنگ را جدا کرده و شفاف تر شود.

از او می پرسم این قبرهای مستعمل از کجا آمده است؟ آیا از خارج وارد می شود یا مال کشور خودمان است؟ جواب می دهد که مال ایران است. از خارج خریداری می شود. یعنی کسانی که می خواهند سنگ قبر را تعویض کنند معمولا یک سنگ قبر قدیمی را به ما می فروشند و برای سنگ قبر جدید هزینه اضافی می دهند.

شرایط قسط سنگ قبر!

از این فروشنده سنگ قبر می پرسم آیا شرایط فروش اقساطی را دارد؟ می گوید به معنای بانکی نیست، اما اگر سنگ قبر کناری برای بهشت ​​زهرا و تهران می خواهید و چک دارید، قسطی هم می فروشیم.

از او می پرسم با چه شرایطی اقساطی پرداخت می کنید؟ فروشنده پاسخ می دهد: برای این سنگ قبر مستعمل سه تومانی چقدر می توان نقد پرداخت؟ من می گویم یک میلیون و پانصد هزار تومان. بعد می گوید اگر چک دارید، موجودی را در یک ماه پرداخت کنید.

بعد میگم مدت اقساط فقط یک ماهه!

می گوید نه این سنگ قیمت بالایی ندارد. اگر قیمت یک سنگ قیمتی حدود 40-50 میلیون تومان است. نیمی از ارزش سنگ به صورت نقدی و مابقی با سه فقره چک یک ماهه گرفته می شود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما