چیزهایی که در مورد دیابت فلوکستین نمی دانید!

  • ضربان قلب مسابقه
  • قرص والزومیکس 5/80 میلی گرم
  • اختلال افسردگی در کودکان
  • حسی از خواب آلودگی و گیجی

قرص فلوکستین 20 فلوکستین یکی از قرص های ضد افسردگی از گرئپوه مهارکننده بازجذب سروتونین است که از طرف FDA برای کودکان تایید شده است.پزشکان این دارو را برای درمان فوبیا ، اختلال پرخوری عصبی ، اختلال استرس و اضطراب ، اختلال افسردگی در کودکان ، اختلال افسردگی فصلی و اختلال افسردگی بعد از زایمان تجویز می کنند. کپسول فلوکستین یک داروی ضدافسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) است. کپسول فلوکستین یک داروی ضد افسردگی از گروه جذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی است. فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شدهاست.با دلگرم همراه باشید. داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) كه فلوكستين يكي از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونين به داخل سلول ها منجر به باقي ماندن سروتونين در فضاي بين سلولي در مغز و در نتيجه تحريك بيشتر سلول هاي عصبي مي شوند.

  • قرص کاردیلکس 25 میلیگرم
  • کپسول زونیسماید-عبیدی 25 میلی گرم
  • گلوکوم زاویه باریک
  • رفتار غیر عادی
  • قرص ادوالژین سرماخوردگی – ادوالژین کلد
  • مرتبا اشک ریختن

انتقال دهنده های عصبی توسط سیستم عصبی ساخته و آزاد می شوند. بروز اختلالاتی در انتقال پیام های عصبی موجب نمایان شدن علائم افسردگی می شود.در ادامه به این علائم اشاره کردیه ایم. مکانیسم داروهای ضد افسردگی به این صورت است که با حفظ تعادل شیمیایی انتقال دهنده های عصبی در مغز و ترشح هورمون سروتونین ، بیماری هایی مشابه افسردگی ، حملات پانیک ، اختلال وسواسی اجباری ، پرخوری عصبی و اختلال ملال پیش از قاعدگی را بهبود می بخشد.

قرص فلوکستین 20

اختلال وسواسی نیز نوعی بیماری است که موجب میشود فرد در یک بازه زمانی مشخص، یک کار را به صورت تکراری و پشت سر هم انجام دهد. در نظر داشته باشید خطر ابتلا به سندرم سمیت به سروتونین زمانی افزایش مییابد که دوز این داروها را افزایش دهید و یا استفاده از این داروها را آغاز نمایید. مصرف فلوکستین تنها زمانی جایز است که فواید احتمالی آن خطرات احتمالی ناشی از مصرف دارو را توجیه کنند.

  • لرزش غیر قابل کنترل یک قسمت از بدن
  • عرق سرد
  • سیتالوپرام (Citalopram)
  • کپسول کوئیژیل 50 میلی گرم

بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 56% از افراد مصرف کننده فلوکستین، با قطع مصرف ناگهانی آن عوارض ترک را تجربه می کنند. فلوکستین 10 برای افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و وسواس فکری بسیار مناسب عمل کرده است. برای تشخیص، مصاحبه بالینی بر پایه ملاکهای تشخیصی DSM-IV، پرسشنامه وسواس مادزلی و ییلبراون بهکار برده شد.

عوارض فلوکستین ۲۰

در ابتدای درمان با این دارو، ممکن است افکار ناراحت کنندۀ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید، این افکار ناشی از مصرف داروی فلوکستین و شروع اثربخشی آن میباشد و به مرور زمان برطرف خواهد شد. پرسش:سلام من پسری 26 ساله هستم دختری را دوست دارم ولی از ازدواج و قبول کردن مسئولیت میترسم و یجورایی حس میکنم قراره آزادیم کم بشه به نظر شما چجوری میتونم با این قضیه کنار بیام؟ راجع به مصرف این دارو با داروهای دیگر با داروساز خود مشورت کنید. ضعف وتاری دید نیزمی تواند از عوارض این دارو باشد. در بیمارانی که ممکن است دست به خودکشی بزنند مقدار کمی دارو باید در دسترسشان باشد.

  1. اختلال نعوظ؛
  2. گلوکوم با زاویه باریک
  3. افراد کوچکتر از 18 سال
  4. آبریزش بینی، درد سینوسی، گلو درد، علائم آنفولانزا
  5. نوسانات خلقی و روحی شدید و غیر عادی
  6. سطح پایین نمک در خون شما. علائم شامل موارد زیر است

فلوکستین (best-class.ir) بخورم، خودکشی میکنم؟ همچنین دو هفته قبل و بعد از درمان با فلوکستین ، نباید از مهارکنندههای MAO استفاده نمایید. ۵- از مصرف فلوکستین طی ۲ هفته از قطع مصرف یک داروی مهار کننده منو آمین اکسیداز ( ایزوکربوکسازيد، فنلزین، پروکاربازین، سلجیلین و ترانیل سیپرومین) خودداری نمایید. این مطلب فقط برای اطلاع عمومی بوده، استفاده از داروی فلوکستین برای خود درمانی و یا قطع مصرف داروی فلوکستین بدون دستور پزشک مجاز نیست و مصرف و یا قطع مصرف داروی فلوکستین فقط با تصمیم پزشک ممکن می باشد. دوز دارو مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید. همزمان دو دوز مصرف نکنید. اگر در طی دو هفته گذشته از داروی ضدافسردگی مانند داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI) استفاده کردهاید. در صورتی که در دو هفته ی اخیر داروهای ضد افسردگی از گروه مهار کننده ی مونو آمین اکسیداز (مانند سلژیلین، راسلژیلین، ترانیل سیپرامین و…) مصرف می کرده اید، حتما به پزشک خود یادآوری نمایید.

  1. داروهای رقیق کننده ی خون (مانند وارفارین)
  2. سرگیجه شدید یا غش کردن
  3. دوز نگهدارنده: 10 تا 20 میلی گرم خوراکی یک بار در روز
  4. قرص خط دار سیتالکس 20 میلی گرم
  5. قرص ادوالژین (لیزین) 400 میلی گرم

مهار کننده های MAO عبارتند از isocarboxazid, linezolid, phenelzine . با این وجود طبق آمارها،ممکن است افراد کمی که معمولا زیر25 سال سن دارند پس از مصرف قرصهای ضدافسردگی حالت های خلقی و اختلال ها در آن ها بدتر شده یا حتی به فکر خودکشی بیوفتند و حتما باید بدانید که تمامی افراد چه زیر 25 سال و چه بالای25 سال، اگر قصد مصرف چنین قرص های را داشته باشند باید حتما با پزشک در این خصوص مشورت کرده تا او بتواند بیمار را از تمامی عوارض و خطرهای احتمالی آگاه سازد.

  1. مدفوع خونی، سیاه یا قیری
  2. ضربان قلب مسابقه ای
  3. تشدید اثرات ضد پلاکت
  4. ابتلا به بیماریهای قلب، کلیه یا کبد

قرص فلوکستین (Fluoxetine) یکی از داروهای ضد افسردگی می باشد که این داروها برای بیماریهای مختلفی مثل افسردگی ،اختلال های خلقی یا روانی و… همچنین بررسی ها نشان می دهد که در دوران بارداری مصرف داروهای ضد افسردگی غیر از فلوکستین نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در نوزادان را افزایش دهد. هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر فلوکستین و کلومیپرامین بر قندخون، تریگلیسرید، کلسترول، آزمونهای عملکرد کبدی و وزن، در کودکان و نوجوانان مبتلا به وسواس فکری و عملی بوده است. فلوکستین مستقیماً روی مغز و مواد شیمایی مغز تأثیر می گذارد و برای درمان افسردگی ، اضطراب ، ترس و وسواس مورد استفاده قرار می گیرد .

اگر تحت درمان الکترو شوک ECT قرار گرفتهاید. اگر تا به حال به داروی خاصی حساسیت داشتهاید. از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .

  • قرص والزومیکس اچ سی تی 5/160/12.5 میلی گرم
  • هایپوکالمی (کمبود میزان پتاسیم خون)
  • قرص زست پرل 20 میلی گرم
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • تحریک و بیقراری
  • متیل ن بلو
  • تب زیاد
  • رعایت رژیم غذایی سالم

اگر تا 5 هفته گذشته فلوکستین مصرف کردهاید، قبل از مصرف هر نوع دارو، به دکتر یا داروساز خود بگویید. در بیشتر افراد تاثیر داروهای افسردگی مدت سه هفته یا بیشتر زمان می برد تا ظاهر شود. در گروه دوم کلومیپرامین، 25 میلیگرم روزانه، در شروع درمان و افزایش آن به 100-75 میلیگرم روزانه در هفته دوم بهکار برده شد. احتیاط: بیماران صرعی، دیابتیها، بیماران دارای خطر خودکشی بالا، مانیا، در بیماران پسر (با احتیاط و با دوزیم به فواصل زیاد مصرف شود.) هیپوناترمی، بیاشتـهایی، هنوز مصرف این دارو در بچهها مطمئن در نظرگرفته نشده است. بچهها را میزدم و بعد به شدت گریه میکردم یا سرم را به دیوار میکوبیدم.

  1. کپسول ازونیوم عبیدی 20 میلی گرم
  2. کپسول دیفوزل 240 میلی گرم
  3. سایر بیماریهای پزشکی شما
  4. اختلال دو قطبی (افسردگی مانیک)
  5. قرص ونابید 75 میلی گرم

نور خورشید یکی از این عوامل است اما اگر افسردگی شدت یافته باشد ، به محرک های قوی تری مانند قرص های ضد افسردگی نیاز است. نکاتی که لازم است قبل از مصرف فلوکستین بدانید این است که این دارو برای زنان باردار فقط در صورت نیاز توسط پزشک تجویز می شود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

دکتر فاطمه رنجبر درمورد مصرف این دارو توسط کودکان و زنان باردار می گوید: «اگر نیاز به مصرف باشد، از دو سال به بالا ممکن است فلوکستین تجویز شود و اتفاقا جزو داروهای منتخب روانپزشکان است. با این وجود، نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، زیرا تعدادی از عوامل، مقایسه دقیق را دشوار ساخته اند.

مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. آسپرین: مصرف این داروها در کنار هم ممکن است باعث افزایش خونریزی شود. داروهای تیازولیدین دیون باعث کاهش گلوکز خون از طریق افزایش حساسیت سلول های مختلف بدن به انسولین می شوند. مهار کننده های MAO شامل ایسوکاربوکازید، لینزولید، فنلزین، رزاگیلین، سلگینین و ترانیلسیپرومین هستند. مهار کنندههای مونوآمین اکسیداز (MAOIs)، مانند ایزوکاروباکسید، فنلزین و ترانیل سیپرومین. درمان افسردگی با دارو : مهارکننده های بازجذب سروتونین ، مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین ، داروهای ضدافسردگی غیر معمول ، داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای ، مهار کننده های مونوآمین اکسیداز از انواع داروهای ضد افسردگی هستند که برای بیماری های دیگر مانند میگرن ، قاعدگی دردناک ، شب ادراری دوران کودکی ، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی ، اختلالات مختلف تجویز می شود. داروی ضد افسردگی فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب مجدد سروتونین (SSRI) و ضد افسردگی و اضطراب می باشد.

  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که آنجا نیست)
  • داروی ضد درد. فنتانیل، ترامادول
  • کم آبی شدید بدن
  • هضم دردناک یا دشوار که به سوء هاضمه معروف است
  • هایپوناترمی (کمبود میزان سدیم خون)
  • مشکلات حافظه

داروی فلوکستین (Fluoxetine) که افراد آن را با نام تجاری پروزاک (Prozac) نیز می شناسند نوعی داروی ضدافسردگی و متعلق به گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین (SSRI) است. داروی فلوکستین که به نام های تجاری پروزاک و سارافم و غیره فروخته می شود، یک داروی ضدافسردگی از دسته داروهای مهارکننده های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI) است. از بین روش های جوانسازی کدامیک بهتر است؟ ۸- در بیماران مبتلا به دیابت، این دارو ممکن است در میزان قند خون تأثیر بگذارد. دارو های بسیار مختلفی برای کاهش قند خون این دسته از افراد وجود داشته که هر کدام از آن ها خاصیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. • خشکی دهان (مکیدن آب نبات سخت یا تکه های یخ ممکن است کمک کند).

  • خشک شدن دهان ، زبان و گلو
  • ضعف عضلانی
  • عوارض پوستی
  • ابتلا به گلوکوما
  • درمان با الکتروشوک (ECT)
  • تاموکسیفن (مورد استفاده برای درمان سرطان پستان)
  • خوشبختی بیش از حد یا تحریک پذیری

اگر دچار گلوکوم هستید (آب سیاه-افزایش فشار درون چشم). وقتی که این مواد شیمیایی ترشح شدند نورونهای دیگر را تحریک میکنند و سپس دوباره به درون نورونها جذب میشوند. تحقیقات روانپزشکان آمریک نشان داده که فلوکستین – https://classori.ir/%D9%81%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86 10 روی مواد شیمیایی مغز تأثیر مثبتی می گذارد. سلولهای مغزی (عصبی) به نام نورونها، مواد شیمیایی را ترشح میکنند که بر سایر نورونها اثر تحریکی دارند. اگر پزشک به شما آسپرین با دوز پایین (معمولاً 325-81 میلیگرم در روز) را برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی تجویز کرده است، باید این دارو را حتماً مصرف کنید.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما