کودکان در معرض سرب ضریب هوشی پایین تری دارند!

[ad_1]

فرارو- قرار گرفتن در معرض سرب می تواند ضریب هوشی نیمی از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس یک مطالعه جدید، قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی می‌تواند تأثیر مخرب‌تری بر سلامتی نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد داشته باشد، یکی از این موارد کاهش چشمگیر ضریب هوشی در بزرگسالی است.

به گزارش فرارو، سرب فلزی نرم به رنگ آبی خاکستری یا آبی نقره ای است که سالانه حدود 3.5 میلیون تن از این فلز را در سراسر جهان مصرف می کند. به عبارت دیگر، دومین فلز رایج صنعتی پس از آهن است که در بسیاری از مواد مصرفی روزانه آن از سوخت گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی یافت می شود. اما خطرناک ترین و رایج ترین منبع این ماده سمی در محیط زیست خودروهایی هستند که هنگام سوختن بنزین از این فلز سنگین خارج می شوند. بنابراین به راحتی می توان فهمید که شهرهای بزرگ یکی از مهم ترین مراکز انتشار سرب هستند.

در یک مطالعه جدید، هنگامی که محققان استفاده از گاز سرب را در ایالات متحده از سال 1940 تجزیه و تحلیل کردند و آن را با داده های مربوط به سطح سرب خون از اواسط دهه 1970 ترکیب کردند، دریافتند که بیش از 54 درصد از آمریکایی های زنده در سال 2015 در معرض خطر خطرناکی قرار داشتند. تاثیر می گذارد. سطح سرب در دوران کودکی محققان همچنین می گویند که اکنون بیش از 170 میلیون بزرگسال آمریکایی به دلیل سربی که در کودکی تنفس می کنند، می بلعند یا جذب می کنند، در معرض خطر بیشتری برای مشکلات عصبی، ذهنی و قلبی عروقی قرار دارند.

دانشمندان اضافه می کنند؛ هیچ سطحی از قرار گرفتن در معرض سرب در هیچ مرحله ای از زندگی فرد ایمن نیست، اما این فلز بسیار سمی می تواند به ویژه برای کودکان مضر باشد زیرا می تواند رشد مغز را مختل کند و منجر به مشکلات یادگیری و رفتاری مداوم شود. در مجموع، محققان تخمین می زنند که گاز سرب ضریب هوشی کل کشور را 824 میلیون کاهش داده است که حدود سه امتیاز برای هر نفر است که تنها یک میانگین است. متولدین دهه 1960 و 1970، زمانی که مصرف سرب در ایالات متحده به اوج خود رسید، به طور متوسط ​​بین 6 تا 7 امتیاز IQ از دست دادند. در واقع، قرار گرفتن در معرض سرب در این گروه هشت برابر بیشتر از حد مجاز سلامت امروزی بود.

کودکان در معرض سرب ضریب هوشی پایین تری دارند!

دانشمندان می گویند که برای اکثر افراد این اثرات به راحتی قابل مشاهده نیست، اما برای برخی با توانایی های شناختی کمتر از حد متوسط، می تواند منجر به تشخیص عقب ماندگی ذهنی شود. مایکل مک فارلند، جامعه شناس دانشگاه فلوریدا (FSU) می گوید: صادقانه بگویم، من از دیدن این نتایج شوکه شدم. در واقع، وقتی به اعداد نگاه کردم، شوکه شدم، اگرچه انتظار همه چیز را داشتم.» قرار گرفتن در معرض سرب در دوران کودکی از زمانی که دولت ایالات متحده بنزین سرب دار را در سال 1996 ممنوع کرد، کاهش یافته است. با این حال، بسیاری از آمریکایی ها در آن زمان هنوز با اثرات آموزش دست و پنجه نرم می کردند.

کودکانی که پس از سال 1996 به دنیا می آیند نسبت به پدربزرگ و مادربزرگشان سطح سرب کمتری در خون خود دارند، اما هنوز هم نسبت به نسل های قبل از صنعتی شدن بسیار بیشتر در معرض سرب قرار دارند. علاوه بر این، هزاران جامعه در ایالات متحده، مانند فلینت میشیگان، وجود دارند که همچنان از مصرف نامحدود سرب در ایالات متحده رنج می برند و تفاوت های نژادی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، مشخص شد که بزرگسالان سیاه‌پوست بالای 45 سال نسبت به همتایان سفیدپوست خود دارای سطوح قابل توجهی سرب بالاتری در خون خود هستند و این حتی برای کسانی که پس از سال 1996 به دنیا آمده‌اند نیز صادق است.

این مطالعه در حال حاضر به بررسی اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض سرب، و همچنین اینکه آیا می تواند منجر به نابرابری نژادی در نتایج سلامتی، مانند بیماری کلیوی، بیماری عروق کرونر قلب و زوال عقل شود، می پردازد. آرون روبن، روانشناس بالینی در دانشگاه فلوریدا می گوید: میلیون ها نفر از ما با سابقه قرار گرفتن در معرض سرب زندگی می کنند. به نظر می رسد اینها عوارض تصادف رانندگی نیست، بلکه بهبود و تکمیل است. به نظر می رسد این سمی است که به طرق مختلف در بدن پخش می شود و می تواند عواقب جدی در زندگی ما داشته باشد. البته ما همچنان در تلاش برای درک این روند هستیم.»

مسمومیت با سرب ذاتاً غیر قابل تشخیص است. این آلاینده نامرئی بی‌بو در طول تاریخ به تمام جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده است، و اگرچه محدودیت‌ها آن را بهتر از همیشه کرده‌اند، حداقل در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مقادیر زیادی سرب هنوز از طریق موجودات مختلف در زندگی ما وجود دارد. . . به عبارت دیگر، انتشار سرب از اگزوز خودروها دیگر تهدیدی نیست، اما سایر منابع آلودگی سرب مانند زباله های صنعتی همچنان تهدیدی جدی برای انسان و محیط زیست هستند. به عنوان مثال، در سال 2021، مطالعه ای روی بیش از یک میلیون کودک آمریکایی نشان داد که نیمی از این گروه ها سطح سرب در خون خود داشتند.

برخی از محققان آلودگی سرب را طولانی‌ترین اپیدمی در جهان می‌دانند و محاسبه ضریب هوشی از دست رفته به دلیل سرب معیاری است که معمولاً برای اثرات مضر آن بر سلامتی استفاده می‌شود. سال گذشته، محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض سرب از سال 1999 تا 2010 با “اثرات منفی شگفت‌آور بالا” و “اثرات احتیاطی” بر ضریب هوشی مرتبط بود. نویسندگان نتیجه‌گیری می‌کنند: «این مطالعه با ارائه تخمین‌های کامل‌تر از تعداد افرادی که در سنین پایین در معرض خطر قرار می‌گیرند، گام مهمی در جهت درک میزان کامل آسیب وارد شده به جمعیت انسانی در یک منطقه خاص، مانند توانایی‌های شناختی، برمی‌دارد. ” نتایج این مطالعه در مجله PNAS منتشر شد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما