یک آنتی بادی جدید برای درمان omicron تایید شده است

[ad_1]

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اجازه استفاده اضطراری از بیباب بچه، یک آنتی بادی مونوکلونال جدید را داده است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از Quid 19 را کاهش می دهد.

تاییدیه FDA پس از اینکه آژانس از چند هفته پیش استفاده از چندین داروی تایید شده برای درمان آنتی بادی ها را متوقف کرد، به دست آمد، زیرا مطالعات نشان داده است که این داروها با سویه Omicron ویروس SARS-CoV-2 مقابله می کنند. آنها بی اثر هستند.

AbCellera، یک شرکت بیوتکنولوژی، bebtelovib را با همکاری E-Lily Pharmaceuticals و این شرکت توسعه داد. تیم تحقیقاتی که این نوآوری را توسعه داده بود، قبلاً اولین دارویی را برای درمان کووید 19 با آنتی بادی های مونوکلونال به نام باملانویماب ساخته بود که در اواخر سال 2020 مجوز دریافت کرد.

کارل هانسن، مدیرعامل Water TB گفت: «توسعه یک درمان جدید مونوکلونال در اوایل سال 2021، قبل از ظهور هر شاخه خطرناک SARS-CoV-2 آغاز شد.

محققانی که در تلاش برای جلوگیری از ظهور سویه‌های ضد ویروسی کروناویروس هستند، روی تولید آنتی‌بادی‌هایی متمرکز شده‌اند که نواحی خاصی از پروتئین گل رز SARS-CoV-2 را هدف قرار می‌دهند، که قبلاً تصور می‌شد به ندرت جهش می‌یابد.

هانسن توضیح می‌دهد: «ما تلاش‌های خود را برای باز کردن نسل جدیدی از درمان آنتی‌بادی تغییر دادیم و این بار روی به حداکثر رساندن قدرت و حجم خنثی‌کننده تمرکز کردیم. در نتیجه این تلاش‌ها، ما توانستیم bebtelovib را بسازیم که تمام سویه‌های شناخته شده ویروس کرونا را خنثی می‌کند و قوی‌ترین آنتی‌بادی است که علیه زیرواحد Omicron به نام BA.2 ساخته شده است.

البته محدودیت هایی برای مصرف اورژانسی این دارو وجود دارد. این دارو فقط برای افراد بالای 12 سال که در مراحل اولیه کووید-19 هستند و علائم خفیف دارند تجویز می شود.

این دارو برای بیمارانی که به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری هستند توصیه نمی شود.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما