یک گونه ناشناخته از لاک پشت های غول پیکر را کشف کنید

[ad_1]

فرارو- وزارت محیط زیست اکوادور می گوید گونه جدیدی از لاک پشت غول پیکر که قبلا برای انسان ناشناخته بود، پس از آزمایش DNA نشان داد که حیوانات ساکن جزایر گالاپاگوس هنوز به طور کامل برای علم ثبت نشده اند، کشف شد.

به گزارش فرارو، محققان مواد ژنتیکی لاک‌پشت‌هایی را که اکنون در دوره کریستوبال زندگی می‌کنند با استخوان‌ها و پوسته‌های جمع‌آوری‌شده در سال 1906 از غاری در ارتفاعات جزیره مقایسه کردند و دریافتند که آنها متفاوت هستند. محققان قرن بیستم به قسمت شمال شرقی جزیره که حیوانات امروزی در آن زندگی می کنند نرسیده اند و در نتیجه حدود 8000 لاک پشت غول پیکر تا به امروز بدون مشکل زنده مانده اند. با این حال، اکنون مشخص شده است که این حیوانات غول پیکر متعلق به گونه ای متفاوت هستند.

وزارت محیط زیست اکوادور در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد: گونه ای غول پیکر از لاک پشت ها که در جزیره سن کریستوبال زندگی می کنند و اکنون نام علمی دارد. Chelonoidis chathamensis شناخته شده است که از نظر ژنتیکی با گونه های مختلف سازگار است. سایت اینترنتی ذخیره‌گاه طبیعی گالاپاگوس در این گزارش آمده است که C. chathamensis “تقریباً منقرض شده است” و این جزیره محل زندگی دو گونه مختلف لاک پشت است که یکی در ارتفاعات و دیگری در مناطق پست زندگی می کند.

جزایر گالاپاگوس، واقع در اقیانوس آرام در حدود 1000 کیلومتری ساحل اکوادور، منطقه حفاظت شده حیات وحش و زیستگاه گونه های منحصر به فرد گیاهان و جانوران است. این مجمع الجزایر به لطف مشاهدات و تحقیقات زمین شناس و طبیعت شناس بریتانیایی چارلز داروین در مورد تکامل در آنجا مشهور شد. این دانشمند در یک سفر دریایی به این مجمع الجزایر رسید تا گیاهان و جانوران منحصر به فرد آن را مطالعه کند.

مشاهدات و نمونه برداری های او در این سفر نقش مهمی در شکل گیری نظریه معروف داروین در مورد نظریه تکامل با انتخاب طبیعی ایفا کرد. اولین ورود ثبت شده به جزایر به سال 1535 برمی گردد، زمانی که یک کشیش دومینیکن به نام فری توماس د برلانگا به پرو سفر کرد تا اختلاف بین ما، فرانسیسکو پیزارو، و افسران تحت فرمان او را حل و فصل کند. Dobrelanga در ابتدا گم شد، اما در نهایت به مناطق اسپانیا بازگشت و برای دیگران وضعیت جزایر و موجودات زنده ای را که در آنها زندگی می کنند توصیف کرد.

طبق گزارش پارک ملی گالاپاگوس، در ابتدا 15 گونه لاک پشت غول پیکر در این جزایر وجود داشت که سه مورد از آنها قرن ها پیش منقرض شدند. در سال 2019، بیش از 100 سال پس از انقراض این گونه، نمونه ای از Chelonoidis phantastica در جزیره فرناندو پیدا شد. این مطالعه توسط محققان دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا، دانشگاه ییل در ایالات متحده، سازمان غیردولتی آمریکایی گالاپاگوس و سایر موسسات در مجله علمی انجام شده است. وراثت آزاد شد. آن‌ها به استخراج DNA بیشتر از استخوان‌ها و پوسته‌ها ادامه خواهند داد تا مشخص شود که آیا لاک‌پشت‌های سن کریستوبال به طول ۵۵۷ کیلومتر دارای گونه‌های جدید دیگری هستند یا خیر.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما