[ad_1]
فرارو-شایعاتی در مورد اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی فراری به گوش می رسد، اما اخیرا اطلاعاتی در مورد پتنت این شرکت منتشر شده است که نشان می دهد این سازنده ایتالیایی در حال توسعه پلت فرم کاملا جدیدی برای اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی خود است. .
به گزارش فرارو، در اواسط سال گذشته، جان آلکان، مدیر عامل فراری تایید کرد که این شرکت اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. به نظر می رسد فراری در حال پیشرفت در توسعه این خودرو است، زیرا این شرکت به تازگی پتنت یک خودروی الکتریکی جدید را به ثبت رسانده است. پلتفرمی برای خودروهای اسپورت که انتظار داریم پایه رقیب برقی آینده تسلا رودستر باشد. این پتنت همچنین ایده ای از طراحی آینده این خودرو را به ما می دهد.
این درخواست ثبت اختراع فراری برای کف و شاسی است که فضایی برای دو باتری دارد. یک واحد بزرگتر در عقب خودرو نصب شده است و یک بسته پهن پهن در زیر کابین نصب شده است که فضای کافی برای مسافران ایجاد می کند. هر دو باتری به کف مخصوص خود متصل می شوند که از شاسی اصلی خودرو جدا شده و از زیر به خودرو متصل می شود. شکل نمونه اولیه در تحولات پتنت فراری همچنین نشان می دهد که اولین مدل تمام الکتریکی این برند از طراحی خودروهای خود با موتورهای احتراق داخلی خیلی دور نخواهد شد. باتری های قابل شارژ و موتورهای الکتریکی در قسمت عقب خودرو قرار دارند و فضایی را که معمولاً برای موتور احتراق داخلی و گیربکس در نظر گرفته شده است، اشغال می کنند.
اگرچه ثبت اختراع فراری نشان می دهد که پلت فرم جدید مبتنی بر یک موتور کاملاً الکتریکی است، اما این شرکت می گوید که در معماری پیشنهادی فضای کافی برای یک خودروی اسپورت هیبریدی مبتنی بر موتور احتراق داخلی بر اساس همان مبنای دارد. ترک کرد. این احتمال وجود دارد که به زودی شاهد یک مدل هیبریدی فراری دیگر در اواسط دهه باشیم، تقریباً همزمان با عرضه اولین خودروی الکتریکی این شرکت.
فراری می گوید فضای کافی در جلو و عقب پلت فرم برای قرار دادن موتور احتراق داخلی وجود دارد. اما با قضاوت بر اساس این تصاویر، پلتفرم دارای یک قسمت جلویی مشابه F8 Tributo و 296 GTB خواهد بود که به این معنی است که فضای کافی برای یک موتور بنزینی در جلو وجود ندارد. با این حال، اگر فراری یک موتور احتراق داخلی را روی این پلت فرم پیشنهادی نصب کند، احتمالاً در پشت محفظه سرنشین قرار می گیرد و از فضای محدود جلو برای قرار دادن موتور الکتریکی استفاده می شود.
مدل های هیبریدی لافراری، GTB 296 و SF90 محصولاتی هستند که به عنوان خودرویی هیبریدی برای دنیای پویا خودروهای اسپرت معرفی شده اند. جان آلکان در خصوص تولید خودروهای برقی از همکاری با برندهای فعال در این حوزه خبر داد و گفت: معتقدیم در صنعت خودرو همکاری با برندهای فعال و ایجاد برنامه های مشترک با آنها بازخورد مثبتی به ما خواهد داد. هنوز اطلاعاتی در مورد خودروی تمام برقی فراری در دست نیست، اما انتظار می رود در رده خودروهای سوپر اسپرت قرار گیرد و شباهت زیادی به مازراتی MC20 داشته باشد.
منبع: auto express
ترجمه: مصطفی جرفی فرارو
[ad_2]