خلبان خارج از وظیفه که سعی کرد موتورها را برش دهد به پلیس گفت که در حال آزمایش قارچ بوده است

پورتلند، سنگ معدن. – یک خلبان تجاری سوار بر صندلی اضافی کابین هواپیمای هورایزن ایر قبل از اینکه بخواهد موتورها را در اواسط پرواز قطع کند، گفت: “من خوب نیستم” و بعداً به پلیس گفت که اخیراً قارچ های روانگردان مصرف کرده است. بر اساس یک شکایت فدرال که روز سه شنبه منتشر شد، سلامت روان بدتر شده است.

از سند دادگاه مشخص نیست که آیا جوزف دیوید امرسون، 44 ساله، در هواپیما قارچ مصرف می کرد یا خیر. در بیانیه ای کتبی، خطوط هوایی آلاسکا که مالک هورایزن است، گفت که نه ماموران گیت و نه خدمه پرواز هیچ نشانه ای از آسیب پذیری که او را از پرواز منع کند ندیدند.

اما یکی از ماموران اف‌بی‌آی در قولنامه‌ای احتمالی نوشت که خلبان پس از دستگیری در مورد استفاده از قارچ‌های روانگردان با پلیس صحبت کرد و گفت این اولین بار است که قارچ می‌خورد. کوین سونوف، سخنگوی دادستانی ایالات متحده در اورگان، گفت که آیا امرسون و چه زمانی قارچ های روانگردان مصرف کرده است، هنوز در دست بررسی است.

امرسون، خلبان خطوط هوایی آلاسکا از پلیزنت هیل، کالیفرنیا، یکشنبه شب در اورگان به اتهام تلاش برای قتل دستگیر شد، پس از اینکه خدمه پرواز گزارش دادند که او تلاش کرده است موتورهای پرواز Horizon Air از اورت، واشنگتن را خاموش کند. سانفرانسیسکو در حالی که در صندلی اضافی در کابین نشسته است. این هواپیما به سمت پورتلند هدایت شد و در آنجا با بیش از 80 سرنشین به سلامت فرود آمد.

اتهامات فدرال مداخله با خدمه پرواز روز سه شنبه اعلام شد و گفت امرسون که به عنوان خلبان خارج از وظیفه مجاز به سوار شدن بر روی صندلی پرش کابین خلبان بود، در حالی که هواپیما بین آستوریا، اورگان بود، با کاپیتان و افسر اول صحبت کرد. و پورتلند، قبل از تلاش برای گرفتن دو پرچم قرمز، که سیستم اطفاء حریق هواپیما را فعال کرد و سوخت موتورهای آن را قطع کرد.

اف‌بی‌آی گفت: پس از آنچه که خدمه پرواز به عنوان یک درگیری کوتاه که تنها حدود 30 ثانیه به طول انجامید، توصیف کردند، امرسون کابین خلبان را ترک کرد.

بر اساس این سند، خدمه پرواز امرسون را به دستبند انداخته و او را در عقب هواپیما نشاندند، اما زمانی که هواپیما فرود آمد، او سعی کرد دستگیره خروج اضطراری را بگیرد. گزارش شده است که مهماندار هواپیما او را متوقف کرده و دستانش را روی بازویش گذاشته است.

آسوشیتدپرس نتوانست با خانواده امرسون یا افراد دیگری که می توانند از جانب او صحبت کنند تماس بگیرد. سوابق دادگاه نشان نمی دهد که او وکیل خود را حفظ کرده است.

خطوط هوایی آلاسکا روز سه شنبه اعلام کرد که امرسون از تمام وظایف معاف شده است.

پس از فرود هواپیما، کاپیتان و افسر اول به پلیس گفتند که امرسون قبل از اینکه بازویش را بکشد، گفت: “حالم خوب نیست”. در بیانیه آمده است که آنها توانستند او را قبل از پایین کشیدن دستگیره ها متوقف کنند.

پس از اینکه امرسون به او گفته شد کابین را ترک کند، امرسون با آرامش به سمت عقب هواپیما رفت و به مهماندار گفت: “باید فوراً مرا ببندی وگرنه خراب می شود.” مهماندار دیگری شنید که او گفت: “من همه چیز را به هم ریختم” و “سعی کردم همه را بکشم”.

طبق اظهاراتش، او از پلیس پرسید که آیا می‌تواند از حق داشتن وکیل چشم پوشی کند: «به کاری که انجام دادم اعتراف می‌کنم. من با هیچ اتهامی که شما می خواهید علیه من مطرح کنید مبارزه نمی کنم.

او همچنین به آنها گفت که در حالت عصبی است و بر اساس سوگندنامه، هر دو دکمه اورژانس را خاموش کردم زیرا فکر می کردم خواب می بینم و فقط می خواهم بیدار شوم.

خلبانان باید تحت معاینه روانی به عنوان بخشی از معاینه پزشکی معمول خود قرار گیرند. تصادفاتی وجود دارد که بازرسان معتقدند عمداً توسط خلبانان ایجاد شده است. مقامات می گویند کمک خلبان هواپیمای ژرمن وینگز که در سال 2015 در کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد، تلاش می کرد تا هواپیما را سقوط دهد.

امرسون آخرین آزمایش خود را در سپتامبر انجام داد، سوابق FAA نشان می دهد – اما طبق سوگند نامه FBI، امرسون به پلیس گفت که حدود شش ماه پیش افسرده شده است.

اورگان امسال اولین ایالت آمریکا بود که استفاده بزرگسالان از قارچ های روانگردان را قانونی کرد. در حالی که سیلوسایبین در اکثر کشورها غیرقانونی است، سازمان غذا و دارو در سال 2018 آن را به عنوان یک “درمان پیشرفته” معرفی کرد که می تواند برای شرایط سلامت روان یا اختلالات مصرف مواد استفاده شود. برخی از محققان بر این باورند که سیلوسایبین نحوه سازماندهی مغز را تغییر می دهد و به کاربر کمک می کند تا روابط جدید را اتخاذ کند و بر مشکلات سلامت روان غلبه کند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در یک بیانیه خبری اعلام کرد که امرسون تا زمان حضور در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در پورتلند در بازداشت دولتی باقی خواهد ماند. او همچنین قرار بود بعدازظهر سه شنبه در دادگاه ایالتی محاکمه شود.

اتهام فدرال دخالت در کار خدمه پرواز تا 20 سال زندان دارد.

مارک آنجلوس، مربی ارشد پرواز در باشگاه پرواز NRI در کنکورد، کالیفرنیا، امرسون را بیش از 10 سال است که می شناسد. آنجلوس گفت امرسون قبلاً رئیس باشگاه بود و برنامه ایمنی آن را طراحی کرد، به این معنی که او مسئول اطمینان از پیروی مربیان از روش‌های استاندارد بود.

آنجلوس گفت که وقتی او و سایر اعضای باشگاه در ابتدا این خبر را شنیدند، فکر کردند هورایزن ایر در حال انجام نوعی تمرین اضطراری است. باورشان نمی شد کسی را که خانواده اش می دیدند و بچه هایش را دوست داشتند به چنین چیزی متهم شود.

او گفت: «ما فکر می کردیم که ایرلاین، صادقانه بگویم، در حال آزمایش خدمه خود است. اکنون می دانیم که اینطور نبوده است.»

حرفش را از دست داد و حالتی متعجب نشان داد. “این فقط نمی تواند جو ما باشد.”

• جانسون از سیاتل گزارش داد.

حق چاپ © 2023 واشنگتن تایمز، LLC.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما