عتیقه فروشی ساعت چند است؟

[ad_1]

فرارو- بازار ساعت های عتیقه در پلتفرم های تبلیغاتی داغ است، اما مشخص نیست که آیا بازار داغ است یا خیر. ساعت های جیبی، مچی و رومیزی زیادی وجود دارد، اما گران ترین آنها ساعت های جیبی و مچی قدیمی هستند.

به گزارش فرارو، ساعت های آنتیک و آنتیک قیمت ثابتی ندارند و فروشندگان قیمت های متفاوتی را اعلام می کنند. قیمت ساعت های جیبی از یک میلیون تومان شروع شده و به 300 میلیون تومان می رسد. در همین راستا آگهی دهنده ساکن تهران در کیطریه اقدام به تبلیغ ساعت های جیبی عتیقه به ارزش 300 میلیون تومان کرد.

وی در توصیف این ساعت جیبی باستانی گفت که ساعتش کوکی و 17 سنگی است و تمامی قطعات آن اصل، تعمیر نشده و سالم است.

اما با یک بررسی ساده متوجه شدیم که قیمت اعلام شده توسط این تبلیغ کننده بسیار غیرعادی بوده است. یک فروشنده ساعت جیبی ساکن تبریز، ساعت جیبی مشابهی را به قیمت 15 میلیون تومان به فروش می رساند. او گفت ساعت جیبی اش واقعی بوده و حدود 93 سال عمر دارد.

عتیقه فروشی ساعت چند است؟

آگهی‌دهنده برای اطمینان خاطر مشتریان، عکس‌هایی از پشت ساعت جیبی عتیقه خود منتشر کرده است که نشان‌دهنده برند ساعت‌ساز است که گفته می‌شود نزدیک به یک قرن قدمت دارد.

البته افراد دیگری نیز این ساعت را تبلیغ کرده اند که قیمت های اعلام شده آن ها بین 2 تا 14 میلیون تومان است. آن ها همچنین معتقدند ساعت هایشان اصل و آنتیک است. اما برای تعیین اصل و عتیقه بدون آنها، به کمک یک متخصص نیاز دارید.

شرکتی که ساعت من را می خرد آن را به قیمت 100000 دلار می خرد!

ساعت های قدیمی و به اصطلاح آنتیک قیمتشان از 5 میلیون تومان شروع می شود و در مواردی به 2 میلیارد تومان هم می رسد. یکی از آگهی دهندگان ساکن منطقه نارمک تهران یک ساعت ژاپنی چارلز دلون را به قیمت 350 میلیون تومان تبلیغ کرد.

او گفت قدمت ساعتش به 40 سال قبل می رسد و مانند الماس می درخشد. او گفت ساعتش با ارزش و عتیقه است.

من با این تبلیغ کننده صحبت می کنم. ازش می پرسم قیمت 350 میلیون بالا نیست؟ بعد از حدود 20 دقیقه پاسخ می دهد: فکر نمی کنم هزینه زیادی پرداخته باشم.

او مدعی است ساعتش را شرکت سازنده به قیمت 100 هزار دلار خریداری کرده است، یعنی چیزی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تن. اما گفتند باید ساعت را به ژاپن ببرد و تحویل دهد. او بعداً گفت که پولی برای رفتن به ژاپن ندارد. به همین دلیل او قیمت 13 هزار دلاری معادل 350 میلیون تومان را برای فروش ساعت خود در ایران اعلام کرد.

حالا من می پرسم، چه کسی در شرکت چارلز دلون به شما قول 100000 دلار داده است؟ اعصابش خورده میگه الان کاری به این چیزا نداری اگه خریدار باشی تخفیف میدم اگه نه خدا یه روز دیگه بهت بده.

یکی دیگر از آگهی دهندگان ساکن در منطقه ارامنه تهران ساعت قدیمی سیکو اتوماتیک خود را به قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته است. او گفت که ساعت او کمیاب، منحصر به فرد و دارای سنگ های قیمتی است. اما او نگفت که این ساعت چند قدمت دارد، چه جواهراتی دارد و چه برندی تولید می کند که منجر به تثبیت قیمتی در حدود دو میلیارد تن شد.

ساعت رومیزی قدیمی ساعت چند است؟

تعداد آگهی های ساعت رومیزی آنتیک چندان زیاد نیست و بیشتر آنها گران هستند. بررسی تبلیغات نشان می دهد که ساعت های رومیزی آنتیک و قدیمی از 3 میلیون تومان شروع و در برخی موارد به 90 میلیون تومان می رسد.

یک آگهی دهنده ساکن بغداد تهران از فروش یک ساعت مچی برنزی فرانسوی به قیمت 89 میلیون تومان خبر داده است. او گفت که ساعت برنز فرانسوی او یک برند 200 ساله Empire است. او همچنین 9 کیلوگرم وزن و 50 سانتی متر قد دارد و گفت 10 روز دیگر تنظیم می شود و بسیار دقیق عمل می کند.

فروشنده دیگری که در ورامینه زندگی می کند، در توضیح ساعت فرانسوی قرن هجدهم خود با کلوچه های 75 میلیون تومانی، نوشت که ساعت او کالسکه بوده و متعلق به اواسط دهه 1800 است. به گفته وی، شبیه نی بامبو با امضای fs است که احتمالاً به معنای freres saint در پاریس (1809-1885) است و همچنین دارای امضای sf و امضای lp به معنای نام لویی آگوست پوینت دیو است.

او می گوید مدل مشابهی از ساعت او با رقم باورنکردنی 6500 یورو که معادل حدود 200 میلیون تن است نصب شده است. البته این نیز توضیح می دهد که مدل های کوچکتر از این ساعت ها قیمت کمتری نسبت به سایر شرکت ها دارند و تنها یک مخزن تیونینگ دارند، در حالی که این مدل دارای 3 مخزن تیونینگ است و عملیات بیشتری را انجام می دهد و پیچیدگی بیشتری دارد.

این تبلیغ کننده ادامه می دهد که تاریخ 1598 تأسیس شرکتی است که ظاهراً اقلام دیگری را در آن زمان تولید می کرد که بعداً به ساعت سازی روی آورد. علاوه بر این، کلمه depse که زیر ساعت نوشته شده است با مدل این ساعت همراه است و نام سازنده برای منحصر به فرد کردن این اثر است.

وی در ادامه تاکید می کند که مشتری باید سایت های خارجی را بررسی کند، قیمت ها را ببیند و مقایسه کند. تا در نهایت به این نتیجه برسیم که ساعت با قیمت بالایی تبلیغ نشده است.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما