جهت گیری این روزهای بورس تحت تاثیر برجام و جنگ در اوکراین

[ad_1]

فرارو- کارشناسان بورس معتقدند در صورت احیای برجام، کل بورس با روند مثبتی روبرو خواهد شد، اما در این راستا گروه بانکی با اختلاف کمی ممکن است رشد بیشتری را نسبت به کل بازار ثبت کند، هرچند قابل پیش بینی است. با توجه به رکودی که بازارهای سایه برجام تجربه می کنند، بورس می تواند بازی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

به گزارش فرارو، در این راستا ممکن است بازار سهام نقدینگی تصادفی را بازگرداند و با توجه به اینکه قیمت ها هم اکنون در پایین ترین سطح قرار دارند و فروشندگان قدرت بسیار ضعیفی دارند، این امر باعث می شود بورس با ورود به بازار بورس حرکت مثبتی را آغاز کند. کوچکترین هوشمند پول آهسته. تدریجی
جهت گیری این روزهای بورس تحت تاثیر برجام و جنگ در اوکرایننباید روی تاثیر برجام در بورس حساب کرد

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر جو روانی برجام رشد کرده است، گفت: اما در حال حاضر با توجه به اینکه برجام همچنان در بلاتکلیفی است، حتی شریعتمداری، مدیرعامل کیهان و یا نمایندگان مجلس از آن بی اطلاع هستند. بر اساس شرایط یک معامله احتمالی، او به شدت بر برجام و تاثیر مثبت آن بر بورس حداقل در کوتاه مدت تکیه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اطلاعاتی از برجام به بیرون درز نکرده است، هر کارشناس با توجه به تحلیل های خود اظهاراتی را مطرح می کند که در عمل شاهد آن هستیم، اصلا چنین نظراتی در بازار مطرح نشد، در این زمینه به عنوان مثال نمادها در ریال و دلار طبق برجام اصلا موضوعیت نداشت.

آقابزرگی گفت: چون این کارشناسان معتقد بودند که سهام ریالی یعنی گروه هایی مانند خودرو، بانک، لیزینگ و بیمه تحت تاثیر برجام بالا می رود اما در این هفته شاهد افت این صنایع بودیم، بنابراین الان نمی توانیم. به دنبال این متغیر بورس اوراق بهادار بازار سهام را با توجه به شرایط آن ارزیابی کرد.

این کارشناس بورس افزود: از سوی دیگر با توجه به ادامه جنگ در اوکراین، این موضوع قیمت نفت را به بالای 120 دلار رسانده است، نوعی حمله روسیه به محرک اصلی افزایش قیمت کالاهای مختلف تبدیل شده است. در این راستا، شفاف سازی شخصیت ها.» و افزایش 15-20 درصدی در این هفته به دلیل اجناس.

وی گفت: اما باید به این نکته نیز توجه داشت که هرچه شدت جنگ در اوکراین بیشتر باشد، ریسک سیستماتیک بازارهای تجارت جهانی را افزایش می دهد که ممکن است بورس تهران را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین فعلا. بازار سهام را باید با توجه به شرایط داخلی کشور تحلیل کرد، با توجه به رشد نقدینگی، رشد اقتصادی، تورم و صادرات طی 15 سال گذشته، باید گفت که تمامی بازارهای سرمایه در این مدت رشد داشته اند، بنابراین اگر ادامه اگر تورم در سال آینده ادامه یابد، بازار سهام ممکن است به آرامی به رشد خود ادامه دهد.

وی گفت: با توجه به آثار نوظهور تورم، ممکن است بازار سرمایه به دلیل عقب ماندگی سایر بازارها اولین مقصد نقدینگی باشد، اما باید در نظر داشت که اتفاقی که در سال 99 افتاد. دیگر در بازار سرمایه اتفاق نمی‌افتد، اما می‌توانیم بازار سهام با حرکت کند را تصور کنیم، بنابراین دیگر رشد هیجان‌انگیز و شدیدی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سهامداران خرد نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که نقدینگی در بورس صنعت از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و این موضوع باعث رشد مداوم بورس و از سوی دیگر در این صورت با رشد جمعی خواهد شد. . ما با بازار مواجه نخواهیم شد، بنابراین کسانی که به جریان نقدینگی و پول هوشمند در بازار آشنایی دارند و می توانند در بورس از پول خود دست بکشند می توانند از نوسانات بازار استفاده کنند، اما انتظار داریم بورس در این دوره تند و تیز باشد. رشد، من فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما