آیا مأموریت بانک کانادا نیاز به & مدرن سازی& دارد؟ سناتور معتقد است که & ملی Globalnews.ca

سناتور کانادایی می‌خواهد وظایف بانک کانادا را «مدرن» کند، از جمله انتصاب «خارجی‌ها» در یک کمیته دائمی برای بحث و بررسی و تعیین نرخ‌های بهره.

اصلاحیه ای که توسط سناتور دایان بلمار ارائه شده است، S-275 قانون بانک کانادا را اصلاح می کند و به آنچه این لایحه می گوید “دریافت در میان برخی از کانادایی ها مبنی بر اینکه کسری دموکراتیک در مدیریت سیاست پولی وجود دارد” می پردازد.

این کمیته یک کمیته دائمی 9 نفره به ریاست رئیس بانک ایجاد خواهد کرد که مسئول تعیین سیاست پولی کانادا خواهد بود. و طبق این لایحه، دولت و بانک باید حداقل هر پنج سال یک بار با بازنگری چارچوب سیاست پولی موافقت کنند.

بانک‌های مرکزی سیاست‌های پولی را کنترل می‌کنند که به گفته صندوق بین‌المللی پول “به طور کلی به تنظیم عرضه پول در اقتصاد برای دستیابی به ترکیبی از تورم و تثبیت تولید بستگی دارد.”

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

سیاست مالی، که دولت ها آن را کنترل می کنند، «استفاده از هزینه های دولت و مالیات برای تأثیرگذاری بر اقتصاد» است.

لایحه Bellemare آخرین مورد در تصمیمات سیاست گذاران نرخ بهره و بانک مرکزی کانادا است و در بحبوحه بررسی شدید تصمیمات بانک ارائه می شود.

این کمیته متشکل از رئیس و نایب رئیس بانک، یک معاون مسئول تحلیل اقتصادی و شش عضو خارجی خواهد بود که توسط معاون وزیر دارایی منصوب می شوند.

بر اساس راهنمای معاونان وزیر که توسط دفتر شورای خصوصی صادر شده است، معاونان وزرا بالاترین بوروکرات در بخش مربوطه خود هستند و “تحت هدایت و دستور وزیر خود عمل می کنند.”

2:00 پیشرفت انجام شده است، اما چالش ها باقی مانده است: رئیس بانک مرکزی کانادا پیامی را در کلگری ارائه می کند

لایحه بلمار محدودیت هایی را در مورد اینکه چه کسانی می توانند در هیئت مدیره حضور داشته باشند، معرفی می کند، از جمله اینکه آنها نمی توانند سناتور، نماینده مجلس یا عضو مجلس قانونگذاری استانی یا منطقه ای باشند، یا دارای یک خدمات عمومی یا دفتر دولتی فدرال باشند.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

پیش‌نویس می‌گوید هر کسی که در زمینه اقتصاد باز، سیستم‌های مالی، بازار کار، زنجیره‌های تامین و مدیریت ریسک «در حوزه خود شناخته نشده باشد» واجد شرایط نیست.

بر اساس این لایحه، این کمیته نه تنها در مورد تعیین نرخ سیاستی بحث خواهد کرد، بلکه آن را با رأی گیری نیز تعیین می کند و حداقل هشت بار در سال برای این کار تشکیل جلسه می دهد.

پیش از تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در ماه جاری، سه نخست وزیر در نامه ای به بانک درخواست کردند که برای جلوگیری از درد بیشتر برای کانادایی ها، نرخ ها را افزایش ندهد. و به دنبال این اعلامیه، کریستیا فریلند معاون نخست وزیر و وزیر دارایی این تصمیم را “مفید” خواند.

در حال حاضر روند

  • مردی در تورنتو به قتل اعتراف کرد و به مسمومیت کودک با نیتریت سدیم اعتراف کرد.

  • بانک مرکزی کانادا نگران افزایش انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره در تصمیم اخیر است

بانک کانادا یک موسسه مستقل است که وظیفه تعیین سیاست پولی برای کشور را بر عهده دارد. از دولت فدرال دستور تورم را دریافت می کند، اما نرخ بهره را تعیین می کند و در غیر این صورت مستقل عمل می کند.

برخی در چشم انداز اقتصادی کانادا از اقدام نخست وزیر و اظهارات فریلند انتقاد کردند و به گلوبال نیوز گفتند که اگر ناظران بر این باورند که بانک مرکزی در معرض مداخله سیاسی است، می تواند نظر جهانی را در مورد سیستم مالی کانادا تضعیف کند.

لایحه بلمار همچنین تصریح می کند که کمیته دائمی باید اثربخشی سیاست پولی خود را ارزیابی کرده و گزارش ارزیابی را ظرف 30 روز تهیه کند و «بنابراین در هر مجلسی مورد بحث قرار گیرد».

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

این سناتور کانادایی در بیانیه‌ای تاکید کرد که اهمیت مستقل ماندن بانک را می‌شناسد، اما گفت که این موسسه باید مدرن شود زیرا تورم «مسئله پیچیده‌تری» نسبت به قرن گذشته است.

«بانک بالاتر از مجلس نیست. باید توضیح دهد که سیاستش چگونه تورم را کاهش می دهد و به چه قیمتی.

در صورت تصویب این لایحه، Bellemare پیشنهاد می کند که اصلاحات آن هر پنج سال یک بار توسط کمیته ای از سنا، مجلس عوام یا یکی از اعضای هر دو مجلس ایجاد شده برای بازنگری قانون بانک مرکزی کانادا بررسی شود.

این لایحه روز چهارشنبه در اولین قرائت در سنا به تصویب رسید، اما هنوز باید دو بار دیگر قرائت شود و یک دور بررسی و گزارش کمیته قبل از انتقال به مجلس عوام برای بررسی و فرصتی برای تبدیل شدن به قانون انجام شود.

– با فایل هایی از کریگ لرد، اخبار جهانی

© 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما