& دارند خداحافظی می کنند& زوج کلگری با خانواده در غزه نگران سرنوشت عزیزانشان هستند Globalnews.ca

تمور جرادا و همسرش وفا داود هر دو در غزه به دنیا آمدند. او برای تکمیل دکترای خود به کلگری نقل مکان کرد. در علوم کامپیوتر، اما بقیه اعضای خانواده او هنوز در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند.

هر روز مکالمه با خانواده آنها که در غزه زندگی می کنند کوتاه تر می شود زیرا پیدا کردن مکانی برای شارژ تلفن سخت تر می شود.

«امروز صبح که با پدرم صحبت کردم، او هر بار خداحافظی می کند. برای همسرم هم همینطور خداحافظی می کنند. آنها فقط از ما می خواهند که به همدیگر نگاه کنیم و با بچه ها خداحافظی کنیم، به این ترتیب تماس هایمان را تمام می کنیم.»

زوج کلگری در تابستان امسال در غزه بودند و گفتند محله هایی که قبلاً در آن قدم می زدند اکنون قابل تشخیص نیستند. دیوید گفت که خانه خواهرش آسیب دیده است، اما او زنده مانده است.

داوود گفت: «من داشتم اخبار را تماشا می کردم و دیدم که ساختمان او ویران شده است.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

پدر و مادر جارادا و خانواده عمویش در یک آپارتمان دور هم جمع شده اند زیرا خانه هایشان ویران شده است.

آنها گفتند که ما در جنوب غزه جایی نداریم. کجا برویم؟ آنها نمی توانند برای ماندن به آنجا بروند زیرا چاره ای ندارند. جرادا گفت: خیابان ها آنقدر بد هستند که حتی نمی توانند ماشینی برای رفتن به آنجا تهیه کنند.

او نگران است که بسیاری از مردم نتوانند آنجا را ترک کنند. به گفته وی، امکان ندارد دو میلیون نفر در غزه زندگی کنند و منتظر صلح باشند.

جرادا گفت: “من می گویم 90 درصد مردم غزه روزانه زندگی می کنند، به این معنی که اگر امروز نتوانند کار کنند، در پایان روز نمی توانند غذا را روی میز بگذارند.”

خانواده این زوج گفتند که آب و غذا در حال تمام شدن هستند. سازمان ملل گفت که این موضوع تبدیل به موضوع مرگ و زندگی شده است.

وقتی با پدرم صحبت می کنم از او می پرسم چه کار می کنی؟ گفت تنها می ماند و منتظر چیزی می ماند. جرادا در حالی که صدایش از احساسات می ترکید، گفت: خیلی سخت است.

جارادا از سیاستمداران کانادایی می خواهد که صحبت کنند.

«زمان آن رسیده که دولت اقدام کند. بحث حفظ وضع موجود نیست. دولت های ما برای مدت طولانی تلاش کرده اند تا وضعیت موجود را حفظ کنند.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه دستور مکرر اسرائیل برای تخلیه 22 بیمارستان در شمال غزه را محکوم کرد و آن را “حکم اعدام” برای بیماران و مجروحان توصیف کرد.

© 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما