اتصال E-JS1؛ ماشین تمام برقی کرمان موتور

[ad_1]

فرارو- یک هفته از انتشار هاچ بک اقتصادی و برقی E-JS1 در مجموعه کرمان موتور می گذرد. هم اکنون در جاده های ایران می توانید عکس هایی از این خودرو با پلاک موقت را مشاهده کنید که نشان می دهد کرمان موتور در حال تست این محصول است.

به گزارش فرارو، کرمان موتور حدود یک سال است که در حال تحقیق و توسعه جک S4 بوده و قصد دارد نسخه الکتریکی این سدان را با همکاری مکو (زیر گروه گروه مپنا) در یک سال آینده روانه بازار کند. اما اکنون کرمان موتور در کنار جک اس 4، بررسی فنی هاچ بک اقتصادی برقی را نیز آغاز کرده است.

وی با این حال معرفی کانکتور E-JS1 را به نتیجه نهایی تست ها و تست های فنی و اندازه گیری بازار خودروهای برقی کشور موکول کرد.

کانکتور E-JS1 که در واقع یک مدل توسعه یافته iEV20 است و در چین با نام Seihol E10X شناخته می شود، یک خودروی برقی شهری است و در دسته هاچ بک های برقی اقتصادی قرار می گیرد.

هاچ بک برقی کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟

جک E-JS1، یک هاچ بک تمام برقی احتمالی کرمان موتور، بیشتر یادآور هاچ بک های برقی فولکس واگن و رنو است. به عنوان مثال، جلو ما را به یاد فولکس واگن و یک رنو کوچک می اندازد. اما به نظر می رسد جک در طراحی و قسمت فنی فولکس واگن از کمک فولکس واگن استفاده کرده تا به فرم جدیدی دست یابد. اما در قسمت عقب خودرو طراحی خطوط مطابق با نمای جلو بوده و استقلال بیشتری دارد.

اما به طور کلی این خودرو طراحی مستقلی ندارد و ترکیبی از جک J2، iEV20 و Volkswagen Up است. البته جنبه های مثبتی در طراحی وجود دارد. بدنه دو رنگ و فرم رینگ ها جلب توجه می کند و استفاده از دو رنگ در طراحی داخلی جک E-JS1 باعث اسپرت شدن آن می شود.

از نظر فناوری، کمپانی جک مدعی است که این هاچ بک اقتصادی مجهز به موتور 45 کیلوواتی است که می تواند 62 اسب بخار قدرت تولید کند. با گشتاور 150 نیوتن متر بر روی محور جلو نصب شده است.

باتری های کانکتور E-JS1 از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند. این باتری ها دارای ظرفیت 30.2 کیلووات در ساعت بوده و برد 302 کیلومتر را ارائه می دهند. شارژ سریع این باتری ها در نیروگاه ها (از 15 درصد تا 85 درصد) 1 ساعت طول می کشد. اما در Wallbox یا شارژ خانگی 3.5 ساعت طول می کشد و در صورت شارژ کامل از صفر تا 100 درصد، شارژ خانگی 11 ساعت طول می کشد.

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

این هاچ بک اقتصادی با چنین مشخصات فنی نسبت به رقبایی مانند فیات 500e، رنو زوئی و شورولت بولت که دارای برد 320 کیلومتر، 385 کیلومتر و 416 کیلومتر هستند ضعیف به نظر می رسد. اما باز هم بهتر از مینی کوپر SE و نیسان لیف است که به ترتیب 234 کیلومتر و 272 کیلومتر برد دارند.

این هاچ بک اقتصادی با شتاب تا 100 کیلومتر در ساعت 10.7 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر در ساعت است.

طول این خودرو 3.65 متر، عرض 1.67 متر و عرض 14 اینچ است.

دستیار راننده، کروز کنترل، دو ایربگ، صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، بلوتوث، پارکترونیک و دوربین عقب، فضای داخلی چرمی، سیستم چند رسانه ای، ناوبری ماهواره ای، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، دوربین پارک، سنسور عقب، نور روز، هوای تایر سیستم کنترل، سیستم کمکی استارت از سربالایی، فرمان و پنل عقب 6.2 اینچی تمام رنگی، ترمز دستی الکترونیکی، دزدگیر و ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، صندلی های چرمی و فرمان چندکاره … E-JS1 برقی است.

یک مسئله مهم قیمت سوکت E-JS1 است

هاچ بک E-JS1 28000 دلار قیمت دارد که حدود 2000 دلار کمتر از ارزان ترین رقیب جهان است. به همین دلیل تا حدودی مقرون به صرفه تلقی می شود. قیمت این محصول 26900 دلار معادل 753 میلیون تن می باشد.

اما اگر کرمان موتور مصمم به مونتاژ و نصب کانکتور E-JS1 باشد، بعید است قیمتی کمتر از یک میلیارد تن برای این هاچ بک برقی در نظر بگیرد. اما با این قیمت احتمالا کرمان موتور با چالش فروش مواجه خواهد شد.

تصویر Jack E-JS1

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

اتصال E-JS1؛  ماشین تمام برقی کرمان موتور

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما