از عقاب هارپی تا پنگوئن امپراتور. با 10 پرنده بزرگ روی زمین آشنا شوید – Zomit

[ad_1]

ده ها هزار گونه پرنده با اشکال و اندازه های مختلف روی زمین وجود دارد. از مگس زنبورهای کوچک گرفته تا شترمرغ های بزرگ. در اینجا ده نمونه از بزرگترین پرندگان روی زمین آمده است. در میان بلندترین و سنگین‌ترین پرندگان، طول بال‌هایشان بیشتر از همه پرندگان است.

عقاب هارپی

عقاب هارپی

عقاب های هارپی را می توان در جنگل های بارانی جنوب شرقی مکزیک یافت.

عقاب های هارپی که در اساطیر یونان باستان از ترکیبی از پرندگان انسانی نامگذاری شده اند، یکی از بزرگترین پرندگان روی زمین هستند. این پرندگان خاکستری تیره یکی از بزرگترین گونه های عقاب روی زمین هستند، به خصوص از نظر وزن. وزن یک ماده بالغ 9 کیلوگرم، یک مرد بالغ 4.5 کیلوگرم است. برعکس، عقاب سفید می تواند تا 6 کیلوگرم وزن داشته باشد.

عقاب های هارپی در سراسر آمریکای جنوبی پرواز می کنند و به دنبال طعمه ای با طول بال های تا دو متر می شوند. با دیدن طعمه هایی مانند آهو، آهو و پوسوم با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فرود می آیند و با چنگال های 13 سانتی متری خود ضربات مهلکی به قربانی وارد می کنند.

آلباتروس

آلباتروس

یک جفت آلباتروس بر فراز کوه های پوشیده از برف جزیره جورجیا جنوبی در قطب جنوب پرواز می کنند.

با آلباتروس، بزرگترین پرنده جهان، حداقل از نظر طول بال، آشنا شوید. این پرنده های دریایی با طول بال هایی تا 3.5 متر در آسمان بر فراز اقیانوس پرواز می کنند. بال های بزرگ به این معنی است که این آلباتروس ها می توانند زمان زیادی را در آسمان بگذرانند. مثلا در مورد مستند، پرنده ای 6000 کیلومتر را در 12 روز در آسمان پرواز کرد.

23 گونه آلباتروس وجود دارد. با این حال، همه به جز یک گونه در معرض خطر انقراض یا آسیب پذیر هستند. دلیل کاهش جمعیت آلباتروس ها گیر افتادن این پرندگان بر روی قلاب های ماهیگیری، خوردن ماهی و طعمه کشتی های ماهیگیری است.

شترمرغ

شترمرغ / شترمرغ

شترمرغ نر در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا.

بدون شک بزرگترین پرنده روی زمین چه از نظر وزن و چه از نظر اندازه شترمرغ است. رشد این پرندگان بزرگ 2.7 متر و وزن آن 130 کیلوگرم است. شترمرغ ها با وجود اینکه دو متر طول بال دارند قادر به پرواز نیستند. در عوض از بال های خود به گونه ای استفاده می کنند که کشتی از بادبان استفاده می کند. این پرندگان در حین دویدن سریع با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت بال های خود را باز می کنند و از آنها به عنوان سکان هوایی برای توقف سریع و تغییر جهت استفاده می کنند.

این مهارت به شترمرغ ها کمک می کند تا از برخی از تهدیداتی که در ساوانای آفریقا با آن ها روبرو هستند، از جمله شکارچیانی مانند شیر و شغال اجتناب کنند. در برخی موقعیت ها، شترمرغ ها تهاجمی می شوند و از چنگال های قوی خود برای ضربه زدن به اندازه کافی برای کشتن یک شیر استفاده می کنند.

شترمرغ آمریکایی

شترمرغ آمریکایی / کرگدن

اگرچه شترمرغ های آمریکایی (rhea) ممکن است شبیه شترمرغ های جوان به نظر برسند، اما آنها با شترمرغ های آمریکای جنوبی مرتبط هستند. شترمرغ آمریکایی که اندازه یک پنجم یک شترمرغ بالغ است، می تواند تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد و قد آن به 1.5 متر برسد.

شترمرغ های آمریکایی پرواز نمی کنند و از بال های خود برای حفظ تعادل هنگام دویدن با سرعت تا 40 مایل در ساعت (64 کیلومتر در ساعت) استفاده می کنند. شترمرغ آمریکایی در هر فصل تولید مثل تا 40 تخم می گذارد. اما این نرها هستند که تخم ها را حدود 30 روز قبل از رسیدن جوجه ها ذخیره می کنند.

شترمرغ شاخدار یا شاخدار

کاسواری یا کاسواری

شترمرغ شاخدار جنوبی از کوئینزلند استرالیا.

کاسواری جنوبی پرنده ای ماقبل تاریخ است که در گینه و سرزمین اصلی استرالیا پرسه می زند. کاسواری ها با قد تا دو متر از بلندترین پرندگان روی زمین هستند. آنها ساختار قابل توجهی روی سر دارند که از یک لایه ضخیم کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که از ناخن و مو تشکیل شده است. کاسواری ها از این کلاه برای حذف پوشش گیاهی هنگام دویدن در جنگل استفاده می کنند.

مقاله مرتبط:

کاسواری ها علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین گونه های پرندگان هستند، به عنوان خطرناک ترین پرندگان نیز شناخته می شوند. کاسواری یکی از معدود پرندگانی است که انسان را کشته است. آنها از انگشت تیز خود که می تواند تا 10 سانتی متر طول داشته باشد برای وارد کردن ضربات مهلک به هدف خود استفاده می کنند.

پلیکان خاکستری

پلیکان خاکستری / پلیکان دالماسی

پلیکان های خاکستری بر فراز دریاچه کرکینی در یونان پرواز می کنند.

پلیکان های خاکستری نه تنها بزرگترین گونه پلیکان ها هستند. این یکی از بزرگترین پرندگان پرواز در جهان است. این پلیکان ها با طول بال در حدود سه متر در ارتفاعات پرواز می کنند و به ارتفاعات بیش از 3000 متر می رسند.

پلیکان خاکستری اشتهای زیادی دارد. هر پلیکان بالغ می تواند حدود 1.8 کیلوگرم ماهی را در روز ببلعد. پلیکان های خاکستری با کیسه های منقاری بزرگ خود ماهی ها را جمع آوری می کنند. آنها در آب شیرجه می زنند و ماهی ها را در نزدیکی سطح جمع می کنند. وقتی ماهی با منقار به دام افتاد، پلیکان سر خود را به جلو خم کرد تا آب را الک کرده و غذا را ببلعد.

نیل یا لاک کفش

نقطه نیل یا نوک کفش

نیل یکی از عجیب ترین و بلندترین پرندگان آفریقاست. ارتفاع این لک لک های عجیب به 1.5 متر می رسد و زمانی را به شکار ماهی و دیگر گونه های آبزی کوچک در باتلاق ها می گذرانند. این پرندگان به عنوان شکارچی از موفقیت بسیار خوبی برخوردارند و در حدود 60 درصد موارد ضربات مهلکی به آب وارد می کنند. نیل آبی در گله زندگی نمی کند و اغلب مساحتی به اندازه سه کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

میش‌مرغ

دزدهای بزرگ

یک جفت جوجه در ویلتشایر انگلستان.

جوجه ها بزرگترین پرندگان خشکی در اروپا هستند، اما در آسیای مرکزی، روسیه و مراکش نیز یافت می شوند. وزن نرها تا 14 کیلوگرم و قد آنها به 1.2 متر می رسد. در نتیجه، تعداد آنها در طول سال ها کاهش یافته است (بیش از 30٪ از جمعیت جهانی آنها از دهه 1960 ناپدید شده است) و در برخی کشورها مانند بریتانیا منقرض شده است. آخرین گوسفند در بریتانیا در سال 1832 تیراندازی شد. اما در سال 2004 دوباره وارد کشور شد و اکنون دارای بیش از 100 پرنده است.

امپراتور پنگوئن ها

پنگوئن های امپراتور

مستعمره ای از پنگوئن های امپراتور و جوجه هایشان در جزیره برفی در قطب جنوب.

از 18 گونه پنگوئن روی زمین، پنگوئن های امپراتور بزرگترین آنها هستند. قد این پرندگان به 1.2 متر و وزن حدود 40 کیلوگرم می رسد. با این حال، وزن آنها در طول سال به طور منظم در نوسان است.

این پرندگان که قادر به پرواز نیستند، از ذخایر چربی با چندین لایه پرهای فلس دار برای محافظت از خود در برابر شرایط سخت زمستان قطب جنوب استفاده می کنند. این لایه ها می توانند در برابر بادهایی با سرعت 68 مایل در ساعت (109 کیلومتر در ساعت) بدون خم شدن مقاومت کنند.

علاوه بر انزوا، پنگوئن های امپراتور در مستعمرات جمع می شوند تا 50 درصد از دست دادن گرما را کاهش دهند و دمایی بالاتر از 24 درجه سانتیگراد را در جامعه خود ایجاد کنند.

من به دنیا آمدم

کندور آند

کرگدن آند بر فراز دره کولکا در جنوب پرو پرواز می کند.

کرکس آند بزرگترین گونه شکارچی روی زمین و دومین پرنده بزرگ با طول بال با طول بال در حدود 2.3 متر است، این پرندگان می توانند تا ارتفاع 5500 متری بالا بروند و از آند عبور کنند. دهانه آند به دلیل پهنای بال هایش می تواند به راحتی بدون اتلاف انرژی به جریان هوا بچسبد.

کرکس های آند گونه ای از کرکس هستند و مانند بسیاری از گونه های کرکس شکارچی نیستند و از حیوانات در حال مرگ تغذیه می کنند. آنها در یک وعده غذایی حدود 8.6 کیلوگرم لاشه می خورند. کرکس های آند حدود 50 سال در طبیعت و تا 80 سال در اسارت زندگی می کنند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی