اولین بازسازی کامل دایناسورهای معاصر!

[ad_1]

فرارو- پس از کشف فسیل استثنایی و کاملا سالم ایکتیوسور، دانشمندان تمامی داده های علمی مربوط به این موجود دریایی دوران دایناسورها را جمع آوری کردند و برای اولین بار توانستند بازسازی کاملی از این موجود دلفین مانند را ارائه دهند که قابل مشاهده است. در نگاه اول بیایید به این حیوان که 160 میلیون سال قدمت دارد دقیق باشیم.

به گزارش فرارو، ایکتیوسورها (ماهی خزنده) که در دوران مزوزوئیک در کنار دایناسورها زندگی می کردند، خزندگان دریایی بودند که در اقیانوس های زمین شنا و شکار می کردند. این حیوانات شگفت انگیز، شبیه دلفین های امروزی، حدود 250 میلیون سال پیش ظاهر شدند و حدود 90 میلیون سال پیش منقرض شدند، اما فسیل های آنها غنی و باشکوه است.

هنوز مشخص نیست که ایکتیوسورها از چه گروهی از خزندگان اولیه منشا گرفته اند و چندین گروه از خزندگان اولیه به عنوان اجداد ایکتیوسورها پیشنهاد شده اند. با این حال، دیرینه شناسان به تازگی بافت های نرم این موجود ماقبل تاریخ را نیز کشف کرده اند که اطلاعات بسیار دقیق تری در مورد ظاهر ایکتیوسورها ارائه می دهد. این اطلاعات به نوبه خود می تواند به ما در درک چگونگی زندگی این حیوانات کمک کند. تیمی به رهبری متس اریکسون، دیرینه شناس دانشگاه لوند در سوئد، تحقیقات قبلی را در مورد ایکتیوسورها، مارمولک های ماهی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کردند تا تحقیقات آتی روی این حیوان دریایی قابل دسترس تر شود.

آنها در مقاله خود می گویند: “در اینجا ما یک مرور کلی از تحقیقات ایکتیوسورها و نمادنگاری آنها از سبک زندگی، با تمرکز بر ساختارهای بافت نرم و یافته های آنها، از جمله جنبه های رنگ آمیزی و کنترل دما، ارائه می دهیم.” تحقیقات دانشمندان بر اساس فسیل یافت شده در شیل پوزیدون، مجموعه فسیلی لاگرستت در آلمان بود. این نمونه تقریبا کامل از عصر ژوراسیک یک فسیل خارق‌العاده است که این محققان از آن برای به دست آوردن ایده ای از ظاهر ایکتیوسورها و نحوه زندگی آنها استفاده کردند.

اولین بازسازی کامل دایناسورهای معاصر!

یوهان لیندگرن، دیرینه شناس دانشگاه لوند گفت: نقطه عطف ما یک ماهی مارمولک بود که در هولزمادن آلمان یافت شد. این فسیل قبلاً موضوع تحقیقات گسترده ای در مورد بیولوژی و تنوع مارمولک های ماهی بوده است که من با متس و چند تن از همکارانش انجام دادم و نتایج اولیه آن در مجله نیچر منتشر شده است. این تیم با تعداد زیادی فسیل و همچنین تحقیقات قبلی، از یک مجسمه‌ساز متخصص به نام اسپن هورن خواست تا مجسمه‌ای در اندازه واقعی از این نوع ایکتیوسور بسازد. Stenopterygius quadriscissus که در شیل های پوزیدون پیدا شد.

این روند حدود یک سال طول کشید و در این مدت مجسمه های گلی متعدد و حتی چاپ های سه بعدی از این موجود ساخته شد. حیوان حاصل، مانند لاک پشت چرمی Dermochelys coriacea، یک خزنده دریایی مدرن، پوست صافی دارد. تحقیقات قبلی به این نتیجه رسیده است که این گونه، مانند بسیاری از خزندگان دریایی، در طول انتقال تکاملی خود به اقیانوس، فلس های خود را از دست داده است. این حیوان همچنین توسط لایه‌ای از چربی محافظت شده است که شواهدی از آن در فسیل آلمانی Stenopterygius نیز یافت می‌شود. این لایه ضخیم چربی به محافظت از یخ در برابر سرما کمک کرد. فسیل‌های اکتیوسور همچنین وجود ملانوزوم‌ها، اندام‌های سلولی رنگدانه‌ای تیره را نشان دادند که می‌توانند از نور فرابنفش محافظت کنند. علاوه بر این، ایکتیوسورهای ریز با دندان های ریز یافت شدند.

نتیجه، به گفته محققان، پیوندی درخشان بین علم و هنر و همچنین مدرن ترین تصویر از یک ایکتیوسور است. اگرچه ممکن است در آینده اطلاعات بیشتری از این موجود در دسترس باشد، اما محققان انتظاری بیش از این ندارند و در نتیجه کامل ترین و تقریبا نهایی ترین تصویر از این خزنده دریایی است. اریکسون گفت: بازسازی ما از نظر علمی مدرن ترین و امیدواریم دقیق ترین تفسیر از ظاهر این موجود ماقبل تاریخ است که برای دانش آموزان و محققانی که می خواهند درباره مارمولک های ماهی بیشتر بدانند ارزشمند خواهد بود. نتایج این مطالعه در مجله بررسی علم زمین این منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما