اولین قطار برقی جهان که با نیروی گرانش شارژ شد!

[ad_1]

فرارو-شرکت استرالیایی Fortescue در حال کار بر روی پروژه جدیدی به نام Infinity Train یا Infinite Train است که به جای سوخت توسط گرانش شارژ می شود. Fortescue با مشارکت WAE 50 میلیون دلار برای مطالعه این پروژه اختصاص داده است. این پروژه توسط Fortescue Future Industries (FFI) مدیریت خواهد شد.

به گزارش فرارو، قطار اینفینیتی از نیروی جاذبه برای جایگزینی موتور استفاده می کند که آلودگی را به صفر می رساند. پروژه قطار برقی با باتری احیا کننده اولین توسعه جهانی است.

اندرو فارست، رئیس FFI گفت: «علاوه بر مزایای زیست‌محیطی برای بخش صنایع سنگین، این پروژه فرصتی برای تجاری‌سازی فناوری در سطح جهانی نیز فراهم می‌کند. قطار اینفینیتی علاوه بر کاهش هزینه های عملیاتی، قابلیت های نگهداری و عملکرد کارآمدی را نیز ارائه می دهد. اینفینیتی یک فناوری پیشرفته است که ارزش آن منجر به گسترش جهانی خواهد شد. ما این فرصت را داریم که نه تنها هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهیم و هزینه سوخت دیزل را حذف کنیم، بلکه انتشار کربن از سیستم راه آهن خود را نیز حذف کنیم.

قطار - تعلیم دادن

الیزابت گینز، مدیر عامل Fortescue گفت: قطار اینفینیتی می تواند کارآمدترین لوکوموتیو برقی با باتری در جهان باشد. بازسازی برق در شیب‌ها نیاز به نصب انرژی‌های تجدیدپذیر و زیرساخت‌های قابل شارژ را از بین می‌برد و آن را به یک راه‌حل مؤثر برای حذف سوخت دیزل و انتشار گازهای گلخانه‌ای از عملیات ریلی ما تبدیل می‌کند.» در حال حاضر ناوگان راه آهن شرکت معدنی دارای 54 لکوموتیو و 16 قطار است. برای هر مجتمع راه آهن، 244 واگن معدنی می توانند 34404 تن سنگ آهن را حمل کنند.

فورتسکو WAE را به قیمت نهایی بیش از 300 میلیون دلار خریداری کرد. این سرمایه‌گذاری‌ها به Fortescio کمک می‌کند تا به هدف انتشار خالص صفر در مناطق یک و دو تا سال 2030 دست یابد. قرارداد با فرمول 1 ویلیامز در ژانویه اعلام شد، اما چند روز پیش اعلام شد که WAE یک شرکت کاملا مستقل باقی خواهد ماند. کریگ ویلسون، مدیر کل WAE گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با Fortescue و FFI است.

آقای ویلسون گفت: باتری‌ها و سیستم‌های قدرت با کارایی بالا در قلب تجارت ما قرار دارند و اکنون که بخشی از خانواده Fortescue هستیم، فرصتی عالی برای توسعه فناوری‌های جدید خواهیم داشت. ماه گذشته، Rio Tinto و BHP از خرید لوکوموتیوهایی با باتری های مجهز به سیستم شارژ باتری خبر دادند. با این حال، این برای شارژ کامل باتری ها کافی نیست و شارژ کامل نیاز به شارژ سنتی دارد.

منبع: innovationaus

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما